Skip to main content

Al jaren ben ik trouw abonnee van het glasvezelnetwerk van KPN. Destijds heb ik Ziggo ervoor opgezegd. Ondanks de fiberaansluiting en drie aangekochte Mesh WiFi versterkers, heb ik de laatste 6 maanden niet alleen last van de trage wifiverbinding, maar ook valt de tv verbinding weg en krijg ik regelmatig dezelfde terugkerende storingsmelding met het verzoek om ofwel de router te resetten of alle bekabeling te ontkoppelen en opnieuw aan te sluiten, of van zender te wisselen. Allemaal lapmiddelen! KPN heeft de wifimanager in het leven geroepen, waarmee op afstand kan worden gekeken naar mogelijke problemen. Situatie: ik woon in een rijtjeshuis met 3 verdiepingen (de begane grond inbegrepen). Op de begane grond heb ik de Experiabox V9 (door KPN laten aansluiten in de meterkast nota bene, aangezien daar het ISRA punt het huis binnenkomt) Op elke verdieping heb ik een Mesh WiFi extender van het merk Deco. De WiFi manager van KPN, geeft als oorzaak: uw modem is verouderd en schaf Mesh WiFi extenders aan.

A: ik beschik al over drie extenders

B: volgens KPN is inruil van een nieuw modem alléén mogelijk bij de aanschaf van drie extenders a € 199 

Waanzin om een trouw abonnee op deze manier een advies te geven.

nu mijn vragen: waarom is het niet mogelijk om de Experia te vervangen zonder kosten? Ik heb begrepen dat er nu al een versie 12 van Experia is. Ruil desnoods om voor een V10 en regel het

Vraag twee: zal ik toch maar weer naar Ziggo teruggaan?

benieuwd naar uw reactie via dit forum of social media Chanels FB Twitter Instagram 

 

vriendelijke groeten 

G Kuyp

Almere


*admin: privénummer verborgen

 


 

 

 

1. Je telefoonnummer staat openbaar voor iedereen te lezen.

2. Direct met overstappen beginnen te dreigen maakt nul indruk.

3. Je hebt glasvezel zeg je, dus met "isra punt" bedoel je je glasvezelaansluiting neem ik aan.

 

Dan over je problemen. 

Die trage (wifi)verbinding, zie je dat ook terug in bekabelde speedtests rechtstreeks op je v9?

Die tv ontvanger, is die met vaste kabel aangesloten op je v9, of draadloos? En welke foutmelding komt er in beeld? Of word het beeld zwart?

 


Hallo Dennis 

de speedtest op Experia v9 weet niet goed wat je daarmee bedoelt 

dan de tv is niet via een vaste kabel aangesloten aangezien de Experia in de meterkast staat en de tv in de woonkamer 

ik had destijds wel gevraagd of dat niet anders kon, maar de monteur gaf aan dat dat niet mogelijk was.

 


Hoi @GK58, welkom op ons forum!
Ik heb je telefoonnummer verwijderd uit je bericht. Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is en iedereen mee kan lezen!
Ik kijk graag even mee naar de aansluiting. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


hallo Thomas

Profiel gegevens zijn ingevuld

Momenteel zit ik op mijn werk in Ams, dus is het nu niet mogelijk om iets aan mijn thuisnetwerk te doen

 

Wat zijn de vervolgstappen?

Groet en dank voor de vriendelijke reactie

Glenn


Bedankt voor je gegevens @GK58, ik heb even meegekeken en zie dat de wifimanager met de conclusie komt dat je alle apparatuur al in huis hebt voor goed Wifi.
Het vervangen van je V9 zal hier niets aan toevoegen, deze zou namelijk vervangen worden voor een Box12. Bij beide modems wordt Wifi uitgezet ten behoeve van de wifiversterkers.

In deze situatie ruilen we experiaboxen alleen als deze defect zijn.


Thomas 

Dank voor het bericht. Jammer dat er verder geen stappen mogelijk zijn.

Ik zal de komende tijd kijken wat de status is van het thuisnetwerk en dan ook overwegen om eventueel over te stappen.