Skip to main content

Hallo beste mensen,

 

Ik zag vandaag dat mijn oude abonnement al een tijd verlengt kon worden en dacht maar om het om te zetten van een oud Telfort abonnement naar een KPN abonnement. Na even te googlen zag ik dat er bij het omzetten van TFT naar Hussel geen nieuwe modem geplaatst zou hoeven te worden. 

Dus dacht ik zet ik het om naar een KPN abonnement, nu krijg ik echter net een mail dat er een monteur nodig is ‘om het aansluitpunt op uw adres aan te passen’. Het gaat om een internet abonnement met dezelfde snelheden als het Telfort abonnement. 

Aangezien ik een vorm van autisme heb en een angststoornis zijn dingen als een monteur erg stresvol voor mij en nu is mijn vraag of het echt nodig is om iemand langs te moeten laten komen? Zoja is het dan misschien ook mogelijk om mijn oude abonnement nog te behouden? Aangezien het nog niet in is gegaan.

Bellen is ook erg lastig voor mij dus vandaar dat ik het eerst hier probeer. 

 

Bedankt voor de het lezen/de hulp!

mvg,

 

Daniël

Als je glasvezel hebt moet de NT veranderd worden hierbij krijg je een monteur omdat alleen monteur bevoegd is om dit te veranderen. Als u al het Telfort apparatuur vervangt voor KPN apparatuur dan hoeft de monteur alleen de NT vervangen en is hij zo weer weg.


De NT veranderen, waarvoor zou dat moeten, tenzij er nog een oude 100Mb variant hangt is dat de grootste onzin om te vervangen, is maar een dom doorgeefluikje.

Ik denk dat die monteur moet komen voor de omzetting van het Telfort naar een echte KPN verbinding, is op locatie misschien geeneens nodig, maar wel een “monteurs reset” van de router ivm de afwijkende firmware en als dit fout gaat kan die monteur gelijk een vervangend modem uit de auto plukken.


Zover ik weet zijn ze provider gebonden. Daarom ook nu grootschalig bezig om TFT klanten om te zetten naar een KPN NT. Verder kom ik het werkgebied NT's tegen van KPN, Delta, T-Mobile en TFT. 


Mijn Telfort NT werkte prima bij Telfort, daarna bij T-Mobile en toen bij KPN zelf, alleen zitten er bij TFT nog een hoop 100Mb NT’s misschien dat je die moet omruilen?

Maar de Genexis, dacht P1020 elements en die nieuwere blokkerige witte moeten het gewoon doen.


Hoi @Danielmeteenvraag, welkom bij ons op het forum. Het kan inderdaad zijn wat Pauwerful al zegt, dat de NT vervangen moet worden. Bij een aantal oud-Telfort aansluitingen is nog een NT aanwezig die niet op het KPN netwerk werkt en die moet dan vervangen moet worden. Het is niet bij alle aansluitingen het geval zoals je aan Doornekamp z'n bericht ziet, maar het klinkt alsof het bij jou wel het geval is. Bij een wijziging van het TFT abonnement naar het KPN Hussel abonnement wordt je verbinding ook meteen technisch omgezet naar het KPN netwerk. Als je deze wijziging niet doet zal die technische migratie later dit jaar alsnog in gang gezet worden. we zijn bezig om alle aansluitingen over te zetten. 

Of het echt het geval is kan ik nog niet met zekerheid zeggen, ik heb nog geen gegevens van je. Als je jouw forumprofiel volledig invult (de vakjes waar ‘Privé’ bij staat zijn alleen voor jou en ons moderators te zien) en een seintje geeft kan ik met je meekijken.


Heel erg bedankt voor de reacties en de uitleg. 

Hoi @Danielmeteenvraag, welkom bij ons op het forum. Het kan inderdaad zijn wat Pauwerful al zegt, dat de NT vervangen moet worden. Bij een aantal oud-Telfort aansluitingen is nog een NT aanwezig die niet op het KPN netwerk werkt en die moet dan vervangen moet worden. Het is niet bij alle aansluitingen het geval zoals je aan Doornekamp z'n bericht ziet, maar het klinkt alsof het bij jou wel het geval is. Bij een wijziging van het TFT abonnement naar het KPN Hussel abonnement wordt je verbinding ook meteen technisch omgezet naar het KPN netwerk. Als je deze wijziging niet doet zal die technische migratie later dit jaar alsnog in gang gezet worden. we zijn bezig om alle aansluitingen over te zetten. 

Of het echt het geval is kan ik nog niet met zekerheid zeggen, ik heb nog geen gegevens van je. Als je jouw forumprofiel volledig invult (de vakjes waar ‘Privé’ bij staat zijn alleen voor jou en ons moderators te zien) en een seintje geeft kan ik met je meekijken.

 

Ik heb samen contact gehad met de klantenservice vandaag en we hebben een paar dingen besproken. Het is in ieder geval voor nu opgelost. 🙂 Zeer goede en fijne klantenservice!

Verdient een pluim.

 

mvg,

Daniël


Dat klinkt goed @Danielmeteenvraag, fijn dat het opgehelderd is! Mochten we via deze weg nog iets voor je kunnen doen, of als je andere vragen voor ons hebt, je weet ons te vinden :slight_smile: