Skip to main content

Hallo,

 

Sinds 4 februari heb ik mijn ‘oude’ glasvezelabbo (200 mbit) omgezet naar Hussel 500 mbit. 

In mijn oude abbo had ik een snelheid (getest via de app van mijn Deco apparatuur ca 200 mbps download en 275 mbps upload.

 

Na omzetting heb ik de volgende snelheden: 60 mbps download en 30 mbps upload. 

 

Hoe is dit mogelijk? Moet mijn router gereset worden om de wijziging goed door te laten voeren?

 

Dank voor jullie reactie.

 

Groet, Remco

Wil je meten met een bekabelde laptop of pc direct aan het modem zonder aangesloten andere apparatuur? Ben benieuwd wat het resultaat dan is. Oja en test op www.speedtest.net


Dank voor je reactie. Net mijn laptop rechtstreeks bedraad aan de modem gehangen.

 

Resultaat bij speedtest.net: 61.45 download en 37.00 upload. Geen enkel verschil dus. 

Lijkt erop dat ik nu juist een veel trager abbo heb. Heel erg vreemd dit.

 

Oh ja, het betreft een Experia V8 modem.


Dank voor je reactie. Net mijn laptop rechtstreeks bedraad aan de modem gehangen.

 

Resultaat bij speedtest.net: 61.45 download en 37.00 upload. Geen enkel verschil dus. 

Lijkt erop dat ik nu juist een veel trager abbo heb. Heel erg vreemd dit.

 

Oh ja, en het betreft een Experia V8 modem


Heb je het glasvezelkastje al 2 minuten van de stroom gehaald? Kan jouw laptop die snelheid wel aan?


Jep, zelfs 5 minuten 😉. Probleem blijft
 

Laptop is geen probleem. Betreft een Microsoft surface laptop. Eigenlijk maakt dit niets uit. Bij het oude anno haalde ik de Max snelheid met gemak. Nu is de Max snelheid vele malen lagen dan voorheen, terwijl ik een sneller abbo heb


Probeer het eens op iets anders desnoods via wifi met je mobiel.


Heb ik ook gedaan, op mijn mobiel blijft de snelheid hetzelfde (via WiFi)

Volgens mij is er maar 1 conclusie en dat is dat mijn abbo omzetting niet goed is gegaan. 

  • Voor nieuw abbo 200 mbps download en upload (ongeveer)
  • Na nieuw abbo 60 mpbs download en 30 mbps download
  • Checks op de dezelfde apparaten uitgevoerd……..dan is er toch gewoon iets niet goed gegaan bij omzetting abbo??

 


Daar lijkt het dan toch op. bel even met de klantenservice 0800-0402 tegen de computer die je aan de lijn krijgt zeg je ik wil een medewerker spreken en dan vertel je het verhaal.


Inmiddels contact met de klantenservice gehad. Het blijkt dat mijn abbo wel is omgezet, maar dat de monteur bij ons in de straat nog het een en ander moet omzetten. :thinking: Dit gebeurt aankomende maandag.

 

Ik wacht even rustig af……..


Inmiddels is alles omgezet. Na het resetten van de modem werkt alles nu. Echter:

 

speedtest.net geeft het volgende resultaat : 490 mbps download (dat ziet er prima uit), maar 90 mbps upload. Dit lijkt me niet bij een 500 mbit te horen. 
 

Wie heeft de gouden tip?


Hoi @Remc79 . Is die upload nog steeds zo laag? 

Voor de duidelijkheid: Je test met een kabel, toch? 


Beste Erwin, 

 

Dank voor je vraag. Op dit moment is er iets heel raars aan de hand. Ik probeer het zo duidelijk mogelijk uit te leggen.

 

Ik heb een Experia V8 modem. Hierop heb ik enkele Deco M5 (zie link: https://www.bol.com/nl/p/tp-link-deco-m5-mesh-wifi-systeem-dual-band-ac-1300-mpbs-3-pack/9200000074645966/?Referrer=ADVNLGOO002013-G-118359629227-S-1074198679806-9200000074645966&gclid=EAIaIQobChMI-Nnc9PPh7gIVg6OyCh0RnwLmEAQYASABEgL4bvD_BwE)

wifi-punten zitten. Deze Deco punten zijn bedraad aangesloten op de modem.

 

Middels de app van Deco op mijn telefoon kan ik ook de intersnelheid meten (via Wifi). Dit geeft het volgende resultaat: 460 download en 470 upload. Een uitstekend resultaat.

 

Meet ik via de app Speedtest op mijn telefoon de snelheid kom ik uit op het volgende resultaat: 85 download en 95 upload. Dit is toch vreemd.

 

Daarnaast meet ik op mijn laptop (Surface Pro) een snelheid (bedraad aangesloten via de Deco punten) een snelheid van: 70 upload en 95 download. 

 

Wat gaat er mis in mijn netwerk. Het lijkt erop dat het 500mbit signaal goed wordt doorgegeven, echter is dit op apparaten niet terug te herleiden.

 

 


Daar kan ik helaas weinig zinnigs over zeggen. Misschien moeten die apparaten anders geconfigureerd worden maar dat is niet mijn expertise.  Wat meet je als je alleen de v8 hebt aangesloten? 


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.


Het probleem is nog niet opgelost. Als ik mijn laptop bedraad op de V8 aansluit haal ik ook niet de gewenste snelheid


Dat is vervelend. Kun je aangeven wat je momenteel voor snelheid haalt, als je met één pc/laptop test via:

https://kpn-itns.speedtestcustom.com/


Via bovenstaande link haal ik het volgende:

  • Upload 95 mbps
  • Download 90mbps

@Remc79 . Wanneer ben jij telefonisch bereikbaar? (ik krijg nu de voicemail).


@Erwin_ 

 

Ik zit in overleg, zag idd een anonieme oproep voorbij komen. Ben vanaf nu tot 13.00 uur telefonisch beschikbaar


Leuk je even gesproken te hebben. We gaan in ieder geval die v8 omruilen.

Verder heb ik nog een linkje voor je naar een interessant topic over abonnement met hoge snelheid

 


@Erwin_ , dank voor je hulp tot zo ver.

 

In de sms die ik van KPN ontving staat dat ik bij het ophalen van de nieuwe modem, de oude direct moet retourneren. Ik wil dit eigenlijk pas doen wanneer de nieuwe modem werkt. Als hier iets mis zou gaan, beschik ik op dat moment niet over een werkende modem. 

 

Is dat akkoord? 


Ik bel je nog even ;-)