Skip to main content

Afgelopen weekend is keurig aangekondigd en zonder problemen mijn abonnement bij Telfort omgezet naar dezelfde diensten bij KPN. Ik begrijp dat ik zelfs nog wat extra voordeel krijg op de nieuwe abonnementsprijs. Sowieso had ik niet de intentie een andere provider te kiezen. KPN staat momenteel bekend als de beste provider en ik verheugde me op enkele extraatjes en voordelen die ik bij Telfort niet had en die ik als KPN-klant ongetwijfeld zou krijgen.

Alleen: ik vrees dat mijn verwachting niet uitkomt!

Waar gaat het over?

KPN Veilig. Gratis tot en met 5 apparaten. Ik kan het niet instellen want als ik inlog op Mijn KPN hoort het niet bij mijn pakket.

Simyo compleet. Mijn vrouw en ik zijn heel tevreden over onze mobiele provider Simyo en die hanteert als dochteronderneming van KPN het beleid dat klanten die ook geregistreerd staan bij KPN (KPN thuis, zelfde adres) beloond worden met een gratis verdubbeling van het aantal belminuten én MB's. Ik kan Simyo Compleet niet activeren, want Simyo ziet mij ook na de omzetting naar KPN Thuis niet als KPN-klant.

Kosten abonnement. Ik ben eens gaan ‘husselen’ op de site van KPN om te zien welk prijskaartje er hangt op mijn adres aan een identiek abonnement (glasvezel). Dan blijkt dat ik (bij een abonnement van 12 maanden) maandelijks dik drie euro goedkoper uit ben, zelfs na de aangekondigde prijsverlaging voor mijn KPN Thuis abonnement. En dan heb ik het nog niet over de actie waarbij je een aantrekkelijke korting kunt krijgen voor zes maanden, of anders mag kiezen voor twee SuperWifi punten en dan ook nog eens beschikt over de nieuwste en zuiniger hardware.

Alleen voor nieuwe klanten? In hoeverre wordt loyaliteit beloond?

@Robbie57 Welkom op het forum. 

KPN Veilig: Op het moment dat je als Telfort klant overgezet wordt naar KPN dan behoud je dezelfde klantvoordelen als je had. Je abonnement wordt dus niet aangepast. 

Kosten abonnement: Het klopt dat het aanbod met 6 maanden korting of de superwifi punten alleen voor nieuwe klanten is. Als nieuwe klant krijg je eenmalig een welkomstkorting, daarna is iedere klant weer gelijk. Wel hadden we voorheen de Compleet voordelen en nu de Hussel voordelen voor bestaande klanten. Je kunt uiteraard wel over naar een Hussel abonnement alleen zonder welkomstkorting. 

Simyo compleet: Ik verwacht dat je je wel zou moeten kunnen aanmelden voor Simyo compleet, maar ik weet dit niet 100% zeker. Dit zal ik voor je uitzoeken, zodra ik meer informatie heb kom ik hier op terug! 


Dankjewel Rutger, voor je reply. Inmiddels ben ik na telefonisch contact met een van je collega's wel wijzer geworden.

Simyo Compleet is geactiveerd. Had blijkbaar even tijd nodig. In de loop van deze week was ook bij Simyo doorgesijpeld het gegeven dat ik klant ben bij KPN.

In mijn situatie is er na de overzetting van Telfort naar KPN absoluut geen sprake van klantvoordelen die worden meegenomen. Ik ben duurder uit voor exact hetzelfde pakket en je collega legde uit dat KPN Veilig voor mij niet beschikbaar was.

Daarom is in goed overleg mijn TFT abonnement omgezet naar KPN Thuis. Als oud- Telfort klant krijg ik maandelijks vijf euro korting. Voor exact hetzelfde pakket betaal ik nu 62 euro en dat is een maandelijkse besparing van liefst dik 8 euro (!) t.o.v. het oude TFT-abonnement. Daar komt nog bij dat ik voortaan voor 5 apparaten Veilig Thuis kan installeren.

Vandaag kreeg ik een nieuw modem opgestuurd. Volgende week gaat het nieuwe abonnement in. Het enige is dat ik nu wel met een contractperiode van 12 maanden te maken heb. Maar ik heb voorlopig niet de intentie om te veranderen. KPN is gewoon prima, dus ik zit goed.

Conclusie

Ik raad alle klanten met een TFT-abonnement aan goed te bezien of ze - na de omzetting - niet te duur uit zijn!