Skip to main content

Als vervolg op 

 

De TV-ontvangers zijn binnen, geïnstalleerd en werken. Dus dat is prima.

Gisteren 26 jaar oude Coax-kabel overal vervangen door goed kwaliteit netwerkkabel en dat werkt ook prima. Enige probleem is dat de Speedtest niet hoger dan 500Mbit/s uit komt en ik maandag de 22e al naar 1 Gbit/s zou zijn/worden omgezet. Dat is dus niet gebeurd, geen idee waarom. In Mijn KPN staat nog “Uw wijziging wordt verwerkt. Nieuwe wijzigingen zijn tijdelijk niet mogelijk.” en abonnement staat nog op 500 Mbit/s.

Is na te gaan waarop dit nu hangt want het zou dus al een week geleden omgezet worden volgens KPN?

Hallo @Cel71 als er nog oudere wijzigingen lopen dan de verhoging naar 1 Gigabit, moet dat eerst afgewerkt worden. Daarna wordt de aanpassing naar Gigabit in gang gezet.

Het KPN-systeen kan maar 1 wijziging tegelijkertijd aan.

 


Hoi @JanD,

Er loopt geen andere wijziging. Er was 1 wijziging (11 juli al aangevraagd) en dat was TV aanzetten (naast internetten 500 Mbit/s en vast bellen wat ik al had) met 2 TV-ontvangers er bij en over gaan naar 1 Gbit/s. Die wijziging werd uiteindelijk voor het TV-deel op woensdag de  17e augustus doorgevoerd. Toen kreeg ik ook mails over pincode en zo. Volgende dag waren die TV-ontvangers ook al binnen en meteen werkend.

Van de overgang naar 1 Gbit/s kreeg ik die woensdag de 17e ook apart nog een e-mail met daarin dit:

Startdatum van Hussel Internet 1 Gbit/s
Sluit uw apparatuur aan op 22 augustus 2022. Dan gaat uw Hussel Internet 1 Gbit/s in. Wilt u een andere datum afspreken? Doe dit dan makkelijk online via kpn.com/bestelstatus. En kies zelf een dag die u het beste uitkomt.

Probleem is dus dat het nu de 28e is en ik nog steeds met 500 Mbit/s zit. En alles is hier gewoon aangesloten en werkend op 500 Mbit/s dus dat kan het niet zijn.


Hallo @Cel71 haal dan de glasvezelkast eens minimaal 2 minuten van de stroom en geef daarna de modem/router een fabrieks-reset, geeft dat verbetering? Zo ja, opgelost, zo nee, morgen even bellen met 0800 0402.

Succes.

 


Hoi @Cel71 . Wat was het effect van de herstart? Heb je nu wel de juiste snelheid?


Hoi @Erwin_ ,

 

Nee. Is iets mis met opzetkastje zodat op afstand de snelheid aanpassen blijkbaar niet werkt. Gisterenmiddag werd ik gebeld hierover door KPN. Hebben toen ook wat op afstand geprobeerd maar helaas. Maandag komt een monteur het hier fiksen. Nieuw opzetkastje wordt het.


@Cel71 . Aah, ok. Ik hoop dat de monteur dit Maandag kan fiksen. Zo niet, laat het hier even weten. Dank denk ik met je mee. 


Hoe is dit afgelopen?


Vorige week is een monteur langs geweest, die liep vast op dat het kastje voor XGS-PON niet wou activeren. Hij heeft er 2 uur aan besteed met een hoop telefoontjes naar KPN-afdelingen. Men zou het daarna gaan regelen in het systeem en daarna weer een monteur sturen. Dezelfde monteur werd de dag er na weer door KPN gestuurd want het zou nu allemaal goed moeten gaan. Dus niet, na een uur was de conclusie dat er niets was veranderd en dat hij voor niets was gekomen. Het zou nu naar de experts in India gaan.

Dag later valt ineens mijn internet uit bij het thuiswerken. Geen idee waarom maar ik kreeg ook een SMS en mail van KPN dat mijn bestelling voor 1 Gbit/s nu was doorgevoerd. Maar er hing dus nog een Nokia GPON kastje en daarmee werkte het niet. Zelf XGS-PON kastje er op gezet dat monteur voor de zekerheid had achtergelaten en even later werkte alles weer en ook met 1 Gbit/s.

KPN zou mij sowieso morgen er over bellen en dan kan ik dus mede delen dat het is opgelost en dat ze een Nokia GPON kastje van mij (terug) kunnen krijgen. 


Vorige week is een monteur langs geweest, die liep vast op dat het kastje voor XGS-PON niet wou activeren. Hij heeft er 2 uur aan besteed met een hoop telefoontjes naar KPN-afdelingen. Men zou het daarna gaan regelen in het systeem en daarna weer een monteur sturen. Dezelfde monteur werd de dag er na weer door KPN gestuurd want het zou nu allemaal goed moeten gaan. Dus niet, na een uur was de conclusie dat er niets was veranderd en dat hij voor niets was gekomen. Het zou nu naar de experts in India gaan.

Dag later valt ineens mijn internet uit bij het thuiswerken. Geen idee waarom maar ik kreeg ook een SMS en mail van KPN dat mijn bestelling voor 1 Gbit/s nu was doorgevoerd. Maar er hing dus nog een Nokia GPON kastje en daarmee werkte het niet. Zelf XGS-PON kastje er op gezet dat monteur voor de zekerheid had achtergelaten en even later werkte alles weer en ook met 1 Gbit/s.

KPN zou mij sowieso morgen er over bellen en dan kan ik dus mede delen dat het is opgelost en dat ze een Nokia GPON kastje van mij (terug) kunnen krijgen. 

Jeetje. Wat weer allemaal omslachtig. Wel fijn dat het nu werkt. 

Maareh wat voor snelheid meet je nu dan? Want je staat bij mij op 500/500.  


 

Jeetje. Wat weer allemaal omslachtig. Wel fijn dat het nu werkt. 

Maareh wat voor snelheid meet je nu dan? Want je staat bij mij op 500/500.  

Paar keer getest net nog en steeds up and down boven de 800/900. Dus ik zit echt wel op 1 Gbit/s volgens mij.


Hallo @Cel71 bij een Gigabit-abo zit je nog niet op de optimale snelheid, die moet, bekabeld gemeten, ongeveer 930/930Mbit/s zijn.

De meest nauwkeurige meting doe je met de Ookla-app uit de MS-Store op een Windows 10/11-machine.