Skip to main content

Ik ben overgeschakeld van xs4all. instagram laat net een onbekende inloglocatie zien die ik ook niet ken, in Reeuwijk. Gaan er internetsignalen van KPN over Reeuwijk? Ik heb ondertussen maar 2staps verificatie aangezet. 

Hallo @Spacemachine ,

Vermoedelijk was er iets raars gebeurd in jouw Instagram-app. Het is niet zo dat iedere abonnee van KPN automatisch vanuit Reeuwijk acteert en inlogt. 

Een tweestaps-verificatie is wel een betere beveiliging tegen kwaadwillende figuren die jou mogelijk willen oplichten. Dus dat is een prima stap voor de beveiliging van jouw gegevens. 

 

Extra tips: 
Twee hele andere tips om jouw telefoon te beschermen tegen oplichters (Nu niet aan de orde.): 

Wat betreft aankopen via een appstore (playstore), zorg dan dat het betalen via jouw KPN factuur daar niet als optie opgenomen is.

Zie deze pagina.

 

Problemen met een zogenaamd SMS abonnement?, zet die dan stop en blokkeer jouw telefoonnummer voor dergelijke betaalde sms-diensten.

Dit kan je doen via https://payinfo.nl.

 

 


Hoi en welkom @Spacemachine, goed dat je zo oplettend bent. 

Het kan bij de technische overgang van XS4ALL naar KPN gebeuren dat je een nieuw IP adres krijgt. Dat kan de verklaring zijn.

 

Hallo @Spacemachine ,

Vermoedelijk was er iets raars gebeurd in jouw Instagram-app. Het is niet zo dat iedere abonnee van KPN automatisch vanuit Reeuwijk acteert en inlogt. 

Een tweestaps-verificatie is wel een betere beveiliging tegen kwaadwillende figuren die jou mogelijk willen oplichten. Dus dat is een prima stap voor de beveiliging van jouw gegevens. 

 

Extra tips: 
Twee hele andere tips om jouw telefoon te beschermen tegen oplichters (Nu niet aan de orde.): 

Wat betreft aankopen via een appstore (playstore), zorg dan dat het betalen via jouw KPN factuur daar niet als optie opgenomen is.

Zie deze pagina.

 

Problemen met een zogenaamd SMS abonnement?, zet die dan stop en blokkeer jouw telefoonnummer voor dergelijke betaalde sms-diensten.

Dit kan je doen via https://payinfo.nl.

 

Ik zie dat je verder ook goede adviezen van @Noordzee gekregen hebt. Ben je eruit gekomen?