Skip to main content
Vraag

Onbekende apparaten maken verbinding met mijn draadoze netwerk

• August 16, 2026
  • 2 reacties
  • 32 keer bekeken

Als ik binnen Windows 11 op Netwerk klik dan zie ik verschillende apparaten staan die ik toestemming heb gegeven om via de KPN V12 modem (gekregen 15-08-2026 omdat oude modemĀ (V14) defect was) gebruik te maken van mijn WIFI Netwerk. Ook zie ik apparaten staan die ik niet eens in mijn bezit heb maar wel volgens Windows 11 verbonden worden met het WIFI Netwerk.

Hoe kan dit en hoe kan ik dit oplossen?
Is er een manier om de apparaten die ik niet gebruik te verwijderen en te blokkeren?

Alvast bedankt voor uw hulp.

Met vriendelijke groet,
Dick Reijnhout

2 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 17, 2026

Hallo ​@DJ ReijnhoutĀ ,

De weergave gaat momenteel fout. Zo heb ik al twee weken de telefoon van mijn zoon in mijn netwerk staan, terwijl hij ten slechts even op bezoek was en daarna zijn telefoon meegenomen had.

Wat ik hiermee wil zeggen? De weergave van apparaten is momenteel niet te vertrouwen. Ā 

JanD
Wijsgeer
  • August 17, 2026

Als ik binnen Windows 11 op Netwerk klik dan zie ik verschillende apparaten staan die ik toestemming heb gegeven om via de KPN V12 modem (gekregen 15-08-2026 omdat oude modemĀ (V14) defect was) gebruik te maken van mijn WIFI Netwerk. Ook zie ik apparaten staan die ik niet eens in mijn bezit heb maar wel volgens Windows 11 verbonden worden met het WIFI Netwerk.

Hoe kan dit en hoe kan ik dit oplossen?
Is er een manier om de apparaten die ik niet gebruik te verwijderen en te blokkeren?

Alvast bedankt voor uw hulp.

Met vriendelijke groet,
Dick Reijnhout

Heb je dan nu ook geen 4GBit-verbinding meer (nodig)?

Want de KPN Box12 kan maximaal 1Gbit aan en de Box14 4Gbit.

​@DJ ReijnhoutĀ