Skip to main content

Hi KPN,

In mijn studentenwoning hebben wij KPN TV en Internet. Dit abonnement is echter door een huisgenoot uit het verleden afgesloten waarvan wij de naam niet weten en geen contact mee kunnen krijgen. Is er een mogelijkheid om op basis van adresgegevens het abonnement op een andere naam + rekeningnummer te zetten? Op deze manier krijgen wij het account weer in eigen beheer.

Thomas

Euhm... door wie word het betaald? Van wie is het rekening nummer waar het abonnementsgeld nu vanaf geschreven word? Lijkt me dat je dat weet toch?

Volgens mij kun je gewoon een nieuw KPN id aanmaken en vervolgens het abonnement aankoppelen daarbij moet je denk ik de laatste 3 cijfers van het rekeningnummer hebben. En je moet dit doen vanaf een pc of laptop die op de Experiabox is aangesloten. Dus niet vanaf een andere locatie of via 4G. Kan wezen dat je ook het klantnummer moet hebben. Maar die weet je ook, want die vermeld KPN in de omschrijving van de automatische incasso. 

Vervolgens heb je via MijnKPN toegang tot de facturen, waar de naam en adres gegevens op staan. 


Hallo @TDijk voor een volledige contractovername is meer nodig dan de naam/adres van de huidige contracthouder. Lees meer op de KPN website Contract overnemen:

Wat heb ik nodig?

De huidige en nieuwe contractant zijn beiden meerderjarig en een natuurlijk persoon. Naast het volledig ingevulde en ondertekende formulier, moet van beide een kopie van een geldig identiteitsbewijs worden meegestuurd. Maak op de kopie het Burger Service Nummer (BSN) en de foto onherkenbaar.


Hoi @TDijk, welkom op ons forum! Voor een contractsovername heb je (zoals hierboven al genoemd) zowel de nieuwe als oude contractant nodig dus dat wil in dit geval niet echt. Als iemand wegverhuist zonder zijn abonnement op te zeggen kun je als nieuwe bewoner gewoon een nieuw abonnement afsluiten.
Wij nemen dan contact op met de oude contractant om te controleren dat deze oude aansluiting niet meer gebruikt wordt. Wij zeggen hem dan op en kunnen dan jouw nieuwe abonnement leveren!