Skip to main content

Hoi,

Ik heb vandaag de sleutel van mijn nieuwbouwwoning (appartement) gekregen. Nu zag ik in de meterkast dat er al een glasvezelkastje was geplaatst. ( zie foto)

Terwijl de monteur pas 27 maart komt en mijn abonnement 26 maart ingaat. Het vreemde is dus dat er blijkbaar/waarschijnlijk al een KPN monteur is langs geweest voordat het appartement was opgeleverd (meterkast zit op de gang en was open). Ook wijkt het kastje iets af van wat er in mijn KPN doos zit. De foto met “hoera” is de situatie zoals in mijn meterkast en de foto met het kastje waar op staat NT is hoe die in de doos zit. Heeft iemand hier meer ervaring mee? De klantenservice kon mij niet echt verder helpen.

 

ik hoor het graag.

 

groetjes,

Bram 

 

Oké, bedankt voor het antwoorden!


De enige die er een rommel van gemaakt heeft is de KPN. Ik heb met de black Friese actie een abonnement afgesloten voor mijn nieuwbouw woning. Hierbij kreeg ik een gratis tv. Echter werd de oplevering van mijn huis een maand vertraagd. Dus toen wilde ik graag mijn contract datum een maand opschuiven. Aangezien dit niet mogelijk was, moest ik dit annuleren en een nieuw abonnement aanschaffen. Hierbij werd mij verteld dat ik de KPN moest bellen en dat ik alsnog de tv kon ontvangen. Toen ik terug belde om dit allemaal te regelen kreeg ik te horen dat ikzelf het contract keihard had geannuleerd en de tv actie er niet meer was. Niet echt een hele fijne medewerker aan de lijn gehad trouwens. Hier was ik natuurlijk verbaasd over. Uit eindelijk heeft een andere medewerker mij keurig geholpen en diverse compensaties aangeboden. Maar dat is dus de reden dat ik opgescheept zit met nog een pakket. Ik heb ook de KPN laten weten dat ik al een pakket heb. (Waar ik tot op heden nog geen retour melding van heb ontvangen) Echter kunnen ze het niet zo krijgen dat het tweede pakket geannuleerd wordt. 

Bij een zo'n groot bedrijf als KPN word gewerkt volgens strakke protocollen en met een automatisch systeem dat volgens vaste routines opereerd. Een bepaalde procedure die 1maal in gang gezet is kan niet zomaar ff ietwat aangepast worden.

Zoiets als een contractdatum aanpassen is onmogelijk. Of een nieuwe klant die dan geen installatiepakket toegestuurd zou krijgen, behoord natuurlijk niet tot de mogelijkheden.

Een gratis tv krijgen buiten de actieperiode kan niet. Medewerkers kunnen dat met de beste wil van de wereld niet eens regelen.


Nee, helaas niet. Ik zie dat het signaal op de 26ste actief zal worden van onze kant. Nog even afwachten dus.

@Bramvanrens : Ik ga toch even tegen Alex in. Bij nieuwe orders werkt de leverstraat normaal zo dat als de patch is gezet en netjes afgemeld en je de Experiabox aansluit, dat alles geactiveerd wordt. Dus niet dat er precies op de 26e signaal op de lijn komt. Ik heb dit namelijk nu al vele malen gemerkt bij klanten. Ik weet dat het wel op die manier aan de klantenservice wordt geleerd maar het is gewoon niet altijd waar.

Je komt er heel simpel achter: Sluit de Experiabox aan met het rode kabeltje dat is achtergelaten. Als na een paar minuten alles netjes brandt dan werkt het. Mocht je een telefoonnummer hebben meegenomen van je vorige provider, dan kan het nog wel een paar dagen duren voor die werkt. Dat zou maar zo wel de 26ste kunnen worden.

 

Wat die TV decoder betreft: Je zou inderdaad normaliter de nieuwe 4K decoder krijgen (dat geldt dus wel voor alle nieuwe klanten @jlthkoch ) maar je geeft al aan dat deze Arris uit een ouder pakket komt van een paar maanden geleden. 

Overigens zou ik die niet meteen afschrijven. De nieuwe kleinere 4K decoder geeft her en der nog wel wat kleine gebreken lees ik hier. De Arris is wat betrouwbaarder, maar kan dan weer geen 4K weergeven.


Wat die TV decoder betreft: Je zou inderdaad normaliter de nieuwe 4K decoder krijgen (dat geldt dus wel voor alle nieuwe klanten @jlthkoch ) maar je geeft al aan dat deze Arris uit een ouder pakket komt van een paar maanden geleden. 

Daarin spreken de diverse KPN-medewerkers elkaar dus tegen. Er is mij verteld dat het vorige model Arris gewoon nog uitgegeven wordt aan klanten die géén 4k bestellen. Vandaar dat ik mijn vorige  decoders ook in moest leveren. Deze werden nagekeken en als ze nog goed waren opnieuw uitgegeven. Is ook beter voor het milieu.


Alle lampjes branden, maar krijg deze melding. Aangezien de monteur afspraak nog staat. Laat ik hem gewoon komen, en dan krijgt hij/zij het wel werkend. Bedankt voor jullie hulp, maar denk dat het nu gewoon even geduld hebben is.

 

 


Wat is dit voor een venster? Waarom staat daar apple.com?


Dit is een screenshot van mijn iPhone. Bij eerste keer gebruik van een modem moet je naar een site van kpn gaan. En toen kreeg ik dit.


Wat is dit voor een venster? Waarom staat daar apple.com?


klopt en er is verbinding met 3g i.p.v. wifi

@Bramvanrens 

kun je dit ook even testen met een pc/laptop

nieuwe klanten krijgen allemaal een nieuwe 4k ontvanger met bluetooth afstandsbediening

zodat deze ook uit het zicht kan geplaatst worden

ik zal voor die 4k ontvanger gaan als ik jou was

heb je recht op als nieuwe klant


Bij eerste keer gebruik van een modem moet je naar een site van kpn gaan.

Nog nooit van gehoord. Waar is dat goed voor? En zoals Peter al heel fijntjes opmerkte: u bent niet eens verbinden via WiFi.


Wat is dit voor een venster? Waarom staat daar apple.com?


klopt en er is verbinding met 3g i.p.v. wifi

@Bramvanrens

kun je dit ook even testen met een pc/laptop

nieuwe klanten krijgen allemaal een nieuwe 4k ontvanger met bluetooth afstandsbediening

zodat deze ook uit het zicht kan geplaatst worden

ik zal voor die 4k ontvanger gaan als ik jou was

heb je recht op als nieuwe klant

Er staat 3G omdat de WiFi dus nog niet werkt. Ben momenteel niet in het huis, dus kan het nu niet testen. Ik zal eens kijken wat er in het andere pakket zit. Deze wilde ik eigenlijk weigeren zodat deze terug ging naar de kpn, maar daar wacht ik dus even mee.  En dan is nog maar de vraag of ik ooit nog een retour aanvraag krijg voor het oude pakket :) 


Bij eerste keer gebruik van een modem moet je naar een site van kpn gaan.

Nog nooit van gehoord. Waar is dat goed voor? En zoals Peter al heel fijntjes opmerkte: u bent niet eens verbinden via WiFi.

Is toch echt wat er in het boekje stond


WiFi zal gewoon moeten werken. Ook als je geen internet hebt.

Bij eerste keer gebruik van een modem moet je naar een site van kpn gaan.

Nog nooit van gehoord. Waar is dat goed voor? En zoals Peter al heel fijntjes opmerkte: u bent niet eens verbinden via WiFi.

Is toch echt wat er in het boekje stond

Een boekje wat bij de Experiabox zat?


Yes! Wat bij het pakket zit bijgevoegd.


Om het te verduidelijken: de wifi werkt inderdaad, maar er zit geen verbinding naar het internet toe. Ik had alleen even voor de screenshot op “gebruik ander netwerk” geklikt op de iPhone en dan gaat hij over op de 3g omdat er geen andere netwerk in de buurt is.


nieuwe klanten krijgen allemaal een nieuwe 4k ontvanger met bluetooth afstandsbediening

zodat deze ook uit het zicht kan geplaatst worden

ik zal voor die 4k ontvanger gaan als ik jou was

heb je recht op als nieuwe klant

Daar zijn de verschillende KPN-medewerkers het dus niet over eens. Als je géén 4k hebt besteld krijg je niet automatisch een 4k-decoder, maar een HD-decoder. Laat staan dat je er “recht” op hebt. Is ook wel zo milieubewust om “oude” decoders op te maken denk ik.