Skip to main content
  • Maanden geleden heb ik mij bij KPN aangemeld voor wijziging naar glasvezel. 
    In de informatie die ik per brief van KPN ontving stond duidelijk dat t.z.t. door KPN een afspraak zou worden gemaakt voor bezoek van een monteur om e.e.a. vooraf te bespreken. 
    Dat is tot nu (maanden later) nog niet gebeurd. 
    Wèl zijn er voor mij vreemden aan de deur geweest (ondertussen 3X) die steeds vreemde vragen hadden:
     a. Mijn telefoonnumer en e-mailadres
  • b.  Verzoek om in huis foto's te maken

In alle gevallen heb ik dat geweigerd omdat

  • Ik vooraf geen aankondiging/afspraak had
  • Telefoonnummer en e-mailadres bij KPN uiteraard bekend zijn

Één van de aanbellers had als argument dat KPN telefoonnummer en e-mailadres niet mochten afgeven vanwege de wet op privacy. Ik vond/vind dat baarlijke onzin. 
Omdat KPN mij bijvoorbeeld had kunnen melden dat de uitvoerder de gegevens nodig zou hebben en mij (vanwege de steeds weer verkeerd geinterpreteerde privacy wet) en mij een accoord daartoe aan KPN te vertsrekken. Waarop ik uiteraard JA had gezegd. 
Het meest bizar vind ik dat onaangekondigd foto's in huis zouden moeten worden gemaakt.
Hoezo privacy?….

Verder vind ik het uitermate slecht van KPN dat je niet meer kunt chatten, laat staan e-mailen.

Je hebt dus op heel handige wijze al 3x de werkvoorbereider aan de deur geweigerd om een en ander vooraf te bespreken. Zo komt die glasvezel er natuurlijk nooit. 

Dat is ook niet erg handig. Die vreemde mensen zijn juist de juiste personen om vanaf stap 1,een en ander in werking te zetten.

Diverse correspondentie over de te handelen werkwijze heb je vast wel ontvangen.

Tevens ben je nu bij Kpn de provider. Op dit moment kun je het beste contact op nemen met kpn netwerk. Welke de aansluiting zal realiseren. 


Hallo @BTPGNL dat is dus bij www.kpnnetwerk.nl 


@BTPGNL ik weet bijna zeker dat KPN Netwerk bij je aan de deur in geweest en die staat helemaal los van KPN de provider! Men had zich als zodanig moeten legitimeren. Meestal is dat ook niet KPN netwerk zelf maar één van hun aannemers. Dat men vraagt om telefoon- en mail gegevens is t.b.v. de correspondentie over de aansluiting is gebruikelijk en een foto maakt men van de meterkast waar de aansluiting moet komen en het glasvezelkastje geplaatst moet worden. Het zijn de zgn. werkvoorbereiders en dit is de normale gang van zaken maar blijkbaar onvoldoende gecommuniceerd.  

@JeroenB22 en @JanD , jullie waren (veel) sneller dan ik maar we trekken dezelfde conclusie  🙂


Begin 2021 is er bij mij ook glasvezel aangelegd maar dat werd keurig netjes door KPN Netwerk middels mails, brieven, folders en afspraken begeleid. Daar is dus duidelijk de klad in gekomen lees ik nu. Zoals u het schetst had ik ze ook geweigerd.


Begin 2021 is er bij mij ook glasvezel aangelegd maar dat werd keurig netjes door KPN Netwerk middels mails, brieven, folders en afspraken begeleid. Daar is dus duidelijk de klad in gekomen lees ik nu. Zoals u het schetst had ik ze ook geweigerd.

Hier ook aangelegd in 2021 aangelegd door KPN Netwerk en aangesloten door KPN de provider. 

Er wordt nog veel te vaak gedacht dat dit één en hetzelfde bedrijf is en dat schept veel vaker verwarring. Hier zouden beide bedrijven (nog) duidelijker over moet communiceren. Aannemers die namens KPN Netwerk deuren langs gaan zouden zich ongevraagd moet legitimeren.  


Het is inderdaad onwetendheid. Toevallig gisteren nog een nieuwe bewoner in de straat verwezen naar KPN Netwerk, omdat hij dacht dat die oranje opgerolde kabel in zijn voortuin van Ziggo was. Hij had Ziggo al gebeld en er zou een monteur van Ziggo gestuurd worden binnenkort. 😏 Hij vond het ook al vreemd dat die kabel buiten lag en niet groen maar oranje was. 😉


Dank voor de reacties!
Met KPN bedoelde ik vanzelfsprekend KPN Netwerk.
En dat KPN met onderaannemers werkt voor wat betreft glasvezelaanleg, wist ik ook. 
De storende factor in dit geval is het niet nakomen van een voor mij belangrijke afspraak. Hier de tekst die KPN mij zond:
Stap 4 - Je maakt een afspraak met de monteur

Als we klaar zijn met graven, komt onze monteur bij je langs om je aansluiting te installeren. Dat gebeurt op afspraak. We sturen je een brief waarin staat hoe je de afspraak maakt. Je hoeft daar nu nog niets voor te doen.” 

De aangeduide brief heb ik niet gezien. 

Uiteraard liggen overal in de regio/wijk de bekend oranje kabels. 
Een prima kans voor lui met minder goede bedoelingen, die dan aankloppen met een smoes om of een overval te plegen of om binnen te observeren wat van hun gading is. 

Buitendien, als door KPN een BEZOEK AFSPRAAK zou zijn gemaakt, dan zorgde ik er wel voor dat er iemand thuis zou zijn.
Alle onaangemelde "monteurs/werkvoorbereiders?” heb ik gevraagd om mijn weigering aan KPN door te geven.  Is (denk ik) niet gebeurd.  
Alweer: KPN hier = KPN Netwerk

 



 


Dank voor de reacties!
Met KPN bedoelde ik vanzelfsprekend KPN Netwerk.
 

En juist hierdoor gaat het vaker mis. Ook een KPN Netwerk monteur komt over de vloer bij het afwerken van glasvezel. De KPN monteur, of van een andere provider komt pas over de vloer als je abonnement neemt.


Hoi @BTPGNL, ik kan mij voorstellen dat je wat argwanend bent als er zo maar iemand voor de deur staat. Dit is wel de werkvoorbereider zoals al aangegeven. 

Verder kan ik er niet veel over zeggen, daarvoor moet ik je toch verwijzen naar KPN Netwerk. 


@Bart_Z     Dank voor de reactie.
Het gaat er bij mij om dat KPN (Netwerk) heeft beloofd VOORAF te melden wanneer er iemand aan de deur komt en wie/welke onderaannemer dat zal zijn. Meer vraag ik niet.
Een ieder die onaangekondigd aan de deur van alles (privé) en nog wat vraagt of binnen iets wil doen of zien, stuur ik weg. 
Als dat zo moeilijk voor KPN Netwerk is, dan maar geen glasvezel.
Anno 2022 moet het niet zo moeilijk zijn voor de onderaannemer om de planning aan KPN (Netwerk) door te geven. Nog minder lastig kan het voor KPN Netwerk zijn om mij daarover per e-mail te informeren en als dat noodzakelijk zou zijn vanwege de  Privacy wet, mij een button aan te bieden voor akkoord/bevestiging. Deze methode is eerder toegepast bij het aanmelden voor glasvezel verbinding.  
Dus onmogelijk is dat niet.  


Ik snap het volledig, dan ben je er op voorbereid. Ik kan je hier echter verder niet mee helpen. Ik wil je vragen die afspraak met KPN Netwerk te maken.