Skip to main content

Ik wil onbeperkt internetten in Frankrijk. Loop steeds weer tegen datalimiet aan. Waardoor verlangzaming. Probeer NL-EU 1000 bij te kopen. Lukt niet. Onduidelijk waar dat staat op MijnKPN. 

Heb meerdere malen aan de lijn gehangen bij helpdesk van KPN. Steeds hetzelfde liedje, maar het helpt niet. 

Om gek van te worden. 

Hallo @Kaspar, welkom! Binnen de EU kun je jouw bundel gebruiken zoals je dat in Nederland ook gewend bent, met een kleine kanttekening. Als je een Unlimited abonnement hebt, dan heb je binnen de EU 25 GB te besteden. Heb je dit limiet bereikt? Dan wordt de internetsnelheid verlaagd naar 64 Kbit/s. Zo kom je niet helemaal zonder te zitten, maar erg snel is het natuurlijk niet. Je kunt ervoor kiezen om een Extra Databundel aan te schaffen, zodat je weer sneller kunt internetten. Voor Unlimited abonnementen kost een bundel van 1000 units € 2,99. Je kunt de bundel eenvoudig via MijnKPN aanzetten. Als je op de link klikt, kom je gelijk op de juiste plek binnen MijnKPN terecht. Eventueel kan je de bundel ook via sms aanzetten: sms NL-EU 1000 AAN naar 1266. Hopelijk lukt het zo. :blush:


Dank. Ik weet dit. Wegens noodzakelijk professioneel internetten (ik ben arts) en daartoe aansluiten van Smartphone op de computer vanuit Frankrijk moet ik dagelijks een nieuwe NL-EU 1000 AAN aankopen. Ik heb hier geen vaste lijn. 

Internetten kost mij zo 8 minstens Euro per dag. Minstens. Ik weet niet precies hoeveel. En veel gedoe. Waaronder herhaalde waarschuwingen van KPN: ‘50% verbruikt’, ‘75% verbruikt’, enzovoort. 

Aan de telefonische helpdesk van de KPN, voor zover na lang in de wacht bereikbaar, heb ik verschillende malen niets gehad. Medewerkers waren wel vriendelijk. 

Wat ik zou willen is gewoon ongelimiteerd op het net, en geen gezeur meer over ‘bundels’ en ‘hussles’ (wat dat ook moge zijn), gameboxes en andere popiejopie-ongein. 

En geen ellendige lange wachttijden voor de helpdesk. 

Het omzetten van een privé abonnement in een zakelijk abonnement blijkt vanuit het buitenland vrijwel niet te doen. Vereist onder veel meer verklaring van de Kamer van Koophandel. En die heb ik hier niet, of pas eventueel na correspondentie. 

Eenvoud is het kenmerk van het goede aan ware, Denise.

Vereenvoudigen is geblazen, KPN.  En een vlot bereikbare helpdesk. Waarvan het nummer makkelijk te vinden is. Klantvriendelijkheid is dat, KPN. 

Met vriendelijke groeten,

Kaspar

 

 


Ongelimiteerd internetten gaat niet gebeuren in het buitenland. In het buitenland maken we gebruik van de masten van buitenlandse providers. We maken met deze buitenlandse providers afspraken over data gebruik. Zoals je misschien kunt begrijpen, geven de buitenlandse providers voorkeur aan hun eigen gebruikers. Ons data verkeer is daarom gebonden aan limieten. Niet ideaal voor jou misschien, maar dat is hoe het is.

Als je werkzaam bent in Frankrijk, is het dan niet een idee om een abonnement bij een Franse mobiele provider aan te schaffen? Er zijn ongetwijfeld Franse providers die onbeperkt internet aanbieden. Ik kan me voorstellen dat dit voordeliger is als je veel gebruik maakt van jouw mobiele data voor werk. Je hoeft dan niet dagelijks een data bundel voor jouw KPN abonnement aan te schaffen. 


Met mogelijk een mobiele telefoon met twee SIM-kaarten, zou je zowel een Nederlandse als Franse provider kunnen nemen als abonnement.


Een hele goedetip van @Babylonia!