Skip to main content

Heb in de overgang van Telfort naar KPN nu mijn eerste KPN rekening ontvangen. Hier vind ik een bedrag voor TFT Internet en Interactieve TV van 48,63 EUR, terwijl dit bij Telfort 46,13 EUR was voor Glasvezel Internet + Interactieve TV. Bij de overgang van Telfort naar KPN is mij beloofd dat de kosten gelijk zouden blijven. Op de KPN rekening wordt mij ook 2,50 EUR extra in rekening gebracht voor sneller internet tot 50/50, maar hier over heb ik inmiddels al bericht gehad dat dit gecorrigeerd gaat worden. Blijft evenwel het eerst genoemde verschil van 2,50 EUR. Gaarne uitleg/correctie.

Hallo @Onduidelijke factuur, welkom bij ons op het forum. Bij de migratie is bij een aantal klanten inderdaad een korting van 2.50 weggevallen, daar heb je een bericht over gekregen en dat is meteen het antwoord op je vraag :slight_smile: Dat is namelijk precies het verschil van 2.50, daar wordt dus al aan gewerkt om het te corrigeren. Wanneer dat precies gereed is is nog niet bekend, maar er wordt aan gewerkt.


Bedankt voor uw reactie.

De situatie blijft onduidelijk, omdat daarnaast op dezelfde rekening nogmaals “Sneller Internet tot 50/50” in rekening gebracht wordt. M.a.w. ik betaal dus 2 x voor sneller internet, terwijl ik dit gratis zou moeten ontvangen. In concrete heb ik dus dan 5 EUR teveel betaald.


Als het er 2x op staat is dat minder logisch inderdaad @Onduidelijke factuur, dat had ik niet uit je eerste bericht begrepen. Gingen beide ook over dezelfde periode, of staan er verschillende periodes bij? Zou je jouw forumprofiel ook volledig kunnen invullen en hieronder een seintje geven? Dan kan ik er ook een blik op werpen.


Bedankt voor de reactie. Mijn profiel is geupdated.


Dank voor de gegevens, daarmee ben ik voor je gaan kijken. Op de eerste KPN factuur zie ik de extra snelheid maar 1 keer in rekening gebracht worden. De korting daarvoor mist en die wordt, zoals we al besproken, nog gecorrigeerd. Maar afgezien daarvan lijkt de factuur wel te kloppen. Ik heb het vergeleken met meerdere Telfort facturen, naast die korting is er alleen een verschil omdat Spotify was toegevoegd. Verder zijn er geen verschillen. 


Hallo Jasper,

 

Bedankt voor de info. U geeft aan dat er geen verschil is tussen de Telfort en de KPN factuur, behalve dan de Spotify kosten, maar ik ben van mening dat er wel degelijk een ander verschil is. Ik vergelijk hierbij de rekening van Telfort van 25 september met de KPN rekening van 25 oktober.

Op de Telfort rekening wordt 46,13 EUR in rekening gebracht voor glasvezel internet + interactieve TV en vervolgens 2,50 EUR voor extra snelheid 50/50 Mb/s wat onmiddellijk weer gecrediteerd wordt.

Op de KPN rekening wordt 48,63 EUR in rekening gebracht voor TFT internet en interactieve TV. Dit is dus 2,50 EUR meer als bij Telfort. Daarnaast wordt ook nog sneller internet tot 50/50 voor 2,50 EUR (de laatste post van het abonnement) in rekening gebracht, wat niet gecrediteerd wordt.

Hierdoor valt het KPN abonnement dus 5,00 EUR duurder uit als het Telfort abonnement en dat is niet conform wat er beloofd is in de overgang van Telfort naar KPN. KPN heeft mij laten weten dat de betaling voor de post sneller internet tot 50/50 gecorrigeerd wordt, maar wat gebeurt er dan met het verschil in de internet en interactieve TV kosten tussen Telfort en KPN van 2,50 EUR? 

Ik hoop dat het nu duidelijk is wat ik bedoel met het verschil in de rekeningen. 

Groet,

Ton Kleinhesselink.


Ik zie het nu ook inderdaad @Onduidelijke factuur, ik had dat helemaal gemist. Voor dat verschil heb ik geen verklaring, ik ga dit voor je navragen. Zodra ik daar een antwoord op heb kom ik er bij je op terug!


Hier ben ik weer @Onduidelijke factuur, het blijkt toch wel te kloppen:

Op de laatste Telfort factuur stond de pakketprijs en los daarnaast bellen voor 2.50 als betaalde optie.
Op de eerste KPN factuur is de pakketprijs 2.50 hoger, staat bellen er apart naast voor 2.50 maar die wordt ook ongedaan gemaakt met een korting van 2.50.

De korting voor het sneller internet mist dus nog wel, daar wordt nog aan gewerkt. 


Dus als ik het nu goed begrijp zit "vast bellen” nu in het pakket "TFT Internet en Interactieve TV” ? 


Het is nog steeds een losse extra, net zoals het bij Telfort was, maar nu is het gratis. Doordat er bij Telfort veel verschillende pakketten waren en er bij KPN 5 TFT pakketten zijn, kan het zijn dat de basisprijs van het pakket wat verschilt. Dat wordt met zulke kortingen gelijk getrokken met wat je voorheen betaalde.