Skip to main content
Antwoord

Onduidelijkheden rond glasvezelaanleg

• June 17, 2025
  • 15 reacties
  • 233 keer bekeken

Elly70
Helper
Forum|alt.badge.img+1

Ik zit net bijna 20 minuten met KPN aan de lijn om te  vertellen dat ODF glasvezel wil aansluiten. Enkele weken geleden was dat Ziggo. De Man van KPN zegt dat ik daar niet in moet trappen. Ik heb mijn gegevens gegeven maar hij zei verder niets. Nu doet ik de postcode check zelf en dan krijg ik te horen dat ze al geweest zijn. Nu moet er een onderzoek plaatsvinden van 3 weken.

Ik begrijp er biets meer van

Beste antwoord door Jasper van KPN

Ik zie nog geen gegevens staan ​@Elly70, maar ik heb wel iets anders gevonden. Woningbouw had al enkele keren contact opgenomen zei je, maar hebben zij daarvoor dit formulier ook al gebruikt? Als zij die invullen kan KPN netwerk aan de hand daarvan verder kijken naar de situatie, dat lijkt me de beste volgende stap.

15 reacties

Wewa
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • June 17, 2025

Bedoel je dat er al glasvezel is aangelegd in jouw straat?

Elly70
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • June 18, 2025

Nee het gaat nu om de aansluiting in huis

• June 18, 2025

Als ODF gratis glasvezel aan wil leggen: laat dat gewoon doen.

KPN levert er niet over. Dus als je bij KPN wilt blijven, dan heb je er misschien niets aan. Maar het geeft je voor in de toekomst meer mogelijkheden. Misschien wil je in de toekomst wel een keer naar een andere provider overstappen. Dat kan dan.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Elly70, ik weet niet of ik de situatie goed begrijp. Als ODF glasvezel aanlegt staat dat los van ons. Wij gebruiken dat netwerk niet zoals Marlon al zegt. Als je ons daarover belt kunnen wij daarom niets zien. Of komt er ook een andere partij aanleggen? 

Als wij glasvezel aanleggen gaat dat zoals in dit artikel beschreven: 

Elly70
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • June 19, 2025

Vandaag voor de negende keer gebeld met KPN.

Echt iedereen zegt wat anders. Als ik mijn postcode invul krijg ik onderstaande melding. Weer bellen, dan moet je weer KPN Netwerk bellen, en dan weer de woningbouw.Woningbouw weet nergens van, belt KPN, en die weten het dan ook niet meer. Dan weer KPN netwerk bellen, en dan weer een aannemer. Nu zegt iemand weer dat het leggen van de kabels in de straat nog niet klaar is. Moedeloos wordt ik er van

Jasper van KPN
Moderator

Wat je daar laat zien is inderdaad een verbinding van KPN netwerk, ODF heeft daar niets mee te maken. Daarmee had je iedereen een beetje op het verkeerde been gezet, dus laten we die niet meer noemen.

Als provider hebben wij geen volledig zicht op de aanleg van het glasvezelnetwerk. Dat loopt over het algemeen dan inderdaad via KPN netwerk en de aannemer. Ik heb wel even gekeken of ik iets kan zien, maar met de gegevens op je profiel kom ik niets tegen. Kloppen die gegevens wel?

Elly70
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • June 20, 2025

De gegevens kloppen.

Ziggo was een tijd geleden aan de deur.Die heb ik geweigerd omdat ik klant van KPN ben.

Ik had een mail van ODF gekregen met een afspraak.

In de mail stond geen naam, maar het blijkt nu dat ze dit bij mijn dochter gaan aanleggen.

Sorry voor die verwarring.

Feit blijft wel nog steeds dat ik geen enkele duidelijkheid heb over de aansluiting van mijn woning, wat betreft de glasvezel van KPN.

Ik hoor van iedereen bij KPN die ik gebeld heb, weer andere verhalen.

Weet niet zo goed wat ik nu moet doen,of wie van KPN wel mij wel kan helpen

• June 21, 2025

Weet niet zo goed wat ik nu moet doen,of wie van KPN wel mij wel kan helpen

Klopt het dat je in een appartementencomplex of flat woont?

Gebaseerd op de afbeelding kan KPN niet heel veel doen. Als zoals in dat bericht staat de eigenaar van het pand (verhuurder)  of de VVE bij koop appartementen niet meewerkt dan krijg je geen glasvezelaansluiting. Dan kan je hooguit contact op nemen met de VVE of de verhuurder waarom er niet wordt meegewerkt.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • June 21, 2025

Als zoals in dat bericht staat de eigenaar van het pand (verhuurder)  of de VVE bij koop appartementen niet meewerkt dan krijg je geen glasvezelaansluiting.

Er was een woning van woningbouw de rede. Een woningcorporatie met weigering voor glasvezel heb ik nog niet gezien. Waarschijnlijk verzint de aannemer dit omdat ze nog geen contact had met de woningbouwcorporatie .

Elly70
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • June 21, 2025

Zie mijn vorige posts. De woningbouw weet nergens van en heeft zelfs met Kpn gebeld.

• June 21, 2025

Zie mijn vorige posts. De woningbouw weet nergens van en heeft zelfs met Kpn gebeld.

Mijn excuses ik heb daar overheen gelezen maar gaat het over een gewone woning of hoogbouw dat heb ik nog niet gelezen.

Waarschijnlijk is het simpelweg zo dat de kabels nog niet in de straat liggen. Degelijke werkzaamheden gaan niet ongemerkt voorbij.

Elly70
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • June 21, 2025

Ik woon in een appartement van 4 etages

• June 21, 2025

Niemand gaat jou vertellen wanneer jij precies glasvezel van KPN gaat krijgt. Je weet het pas wanneer ze bij jou voor de deur staan met de oranje kabel in hun hand. Bij wijze van spreken. Eerder niet. Hierover rond bellen heeft geen enkele zin. Planningen zijn er niet of worden niet met jou gedeeld. De mensen die glasvezel aanleggen willen graag hun eigen tijd indelen en willen niet vast zitten aan beloftes die aan bewoners gedaan zijn. Als er toch beloftes of afspraken zijn gemaakt door iemand achter de telefoon worden die vaak zat volkomen genegeerd. Je moet het gewoon afwachten. 

Jasper van KPN
Moderator

De precieze planning is voor ons niet zichtbaar inderdaad, maar we kunnen vaak wel kijken of er een globale planning is. Als er onduidelijkheid is kan dat mogelijk een houvast geven.

De gegevens kloppen.

Ik zie er nu geen adresgegevens meer staan, daardoor kan ik ook niet zien of ik meer kan zien. Kan je ze weer toevoegen op je profiel en een seintje geven als je dat gedaan hebt?

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 24, 2025

Ik zie nog geen gegevens staan ​@Elly70, maar ik heb wel iets anders gevonden. Woningbouw had al enkele keren contact opgenomen zei je, maar hebben zij daarvoor dit formulier ook al gebruikt? Als zij die invullen kan KPN netwerk aan de hand daarvan verder kijken naar de situatie, dat lijkt me de beste volgende stap.