Skip to main content

Het is mij compleet onduidelijk. Ik wil binnen “mijn KPN” mijn abonnement omzetten. Ik heb sinds 2011 al hetzelfde contract. Binnen “mijn KPN” kan ik de keuzes aanvinken die ik in mijn nieuwe contact wil hebben. Hier staat nog Digitenne in maar dit gebruik ik niet meer. Deze heb ik dus op 0 gezet. Dit heeft geen gevolge voor het maandbedrag. Wanneer ik Digitenne weer in het pakket stop gaat opeens het maandbedrag met 10 euro naar beneden. Dit is interessant. Ik heb hierover met KPN gebeld en zij gaven aan dat het bedrag op de pagina niet juist is. De digitale ontvanger zat niet bij de prijs in. Deze was wel aangevinkt op de pagina. Wat gebeurt er nu wanneer ik via de site het abonnement aanpas? Mis ik dan de digitale ontvanger ook al heb ik die aangegeven?  

Probeert u het huidige abonnement aan te passen? Of een nieuw Hussel abonnement af te sluiten?

Want dat zijn namelijk de 2 mogelijkheden die je hebt in MijnKPN. 

Welke optie gebruikt u? "Abonnement wijzigen"? Of onderaan "Extra opties wijzigen of toevoegen"?


Ik gebruik het abonnement wijzigen. 


Hoi @Joep2604 . En ik begrijp dat je dus digitenne uit je abonnement wilt halen maar dat de prijs daar niet van veranderd?


Ja, klopt. Digitenne eruit doet niks met de prijs. Wanneer ik deze weer terug stop in het abonnement dan zakt de prijs met 10 euro. 


Hallo @Joep2604 ,

Gewoon alleen Digitenne uitvinken. Dat scheelt inderdaad niets aan de prijs omdat de constructie voor Digitene in 2019 is veranderd. Digitenne is niet meer gratis en wordt alleen gefactureerd aan klanten die in 2018/2019 een nieuwe ontvanger hebben aangevraagd.

Dus niet Digitenne daarna weer aanvinken. (Waarom zou je dat doen als je geen Digitenne wil??) 

Maar wel verder gaan met je aanvraag. En gewoon alleen de dingen aanvinken die je wel wilt gebruiken. Succes!  


Ja, klopt. Digitenne eruit doet niks met de prijs.

U heeft waarschijnlijk een ouder abonnement. Met 2 ontvangers. Die 2 ontvangers zitten gewoon vast in de pakketprijs. De 2de ontvanger er af halen is nutteloos. Het word er niet goedkoper op.

Wanneer ik deze weer terug stop in het abonnement dan zakt de prijs met 10 euro. 

Dit is misschien gewoon een fout van de website? 


Hallo @Joep2604 ,

Gewoon alleen Digitenne uitvinken. Dat scheelt inderdaad niets aan de prijs omdat de constructie voor Digitene in 2019 is veranderd. Digitenne is niet meer gratis en wordt alleen gefactureerd aan klanten die in 2018/2019 een nieuwe ontvanger hebben aangevraagd.

Dus niet Digitenne daarna weer aanvinken. (Waarom zou je dat doen als je geen Digitenne wil??) 

Maar wel verder gaan met je aanvraag. En gewoon alleen de dingen aanvinken die je wel wilt gebruiken. Succes!  

Dit zal het zijn, @Joep2604 .  Het heeft dus geen (financieel) voordeel om digitenne te verwijderen.