Skip to main content

Wij wonen reeds 2 weken in onze nieuwbouwwoning maar de aansluiting van de glasvezel lijkt nog erg lang op zich te laten wachten. In de meterkast hangt sinds oplevering een wit, vierkant kastje met oranje draad. Hier moet volgens mij alleen nog iets op geplaatst worden voordat de aansluiting gerealiseerd kan worden. Ondanks meerdere belletjes naar KPN én KPN Netwerk krijg ik, en vele buren met mij, maar geen duidelijkheid over wanneer wij nou worden aangesloten en wat de aansluiting op dit moment nog verhinderd. Het bijzondere hierbij is dat de bewoners van de aangrenzende straat, nog geen 20m verderop, wel een prima werkende aansluiting hebben sinds half maart. Meerdere bewoners uit de nieuwbouwwijk hebben reeds met KPN of KPN Netwerk gebeld en krijgen een van de volgende versies als uitleg:

  • Door een landelijke storing in het afmeldsysteem kan de glasvezellijn niet afgemeld worden waardoor de provider nog geen NT1 kastje kan opsturen. Dit zou enkele dagen kosten, hier is geen terugkoppeling op gekomen.
  • KPN Netwerk geeft aan dat de onderaannemer de knoppen nog moet omzetten en daarmee afvinken dat de huizen klaar zijn voor levering. Er is een nieuwbouw-notitie gegaan naar de aannemer welke binnen 8 dagen zou moeten reageren.
  • KPN geeft aan dat zij nog op goedkeuring van de gemeente wachten. 

Als ik mijn postcode invul op KPN.nl lees ik dat mijn woning 28 april wordt aangesloten op het glasvezelnetwerk,. Als ik diezelfde postcode invul op de website van KPN Netwerk staat er dat mijn woning in juli/augustus wordt aangesloten. Wij hebben reeds een tijdelijke oplossing gekregen van KPN wat in ieder geval beter is dan niets. Echter kan het in deze tijd van streamen en thuiswerken naar mijn mening niet zo zijn dat een hele straat/wijk 5 maanden moet wachten op een vaste internetaansluiting. Zeker als de buren 20m verderop geen enkel probleem ervaren.

Omdat belletjes met de klantenservice geen duidelijkheid opleveren zou ik graag via deze weg antwoord willen krijgen op de volgende vragen:

  • Wat verhinderd op dit moment de aansluiting van de glasvezel op onze postcode?
  • Welke stappen moeten nog ondernomen worden om de aansluiting te realiseren?
  • Per wanneer kunnen wij een vast aansluiting verwachten?

Ik hoop op een vlotte oplossing!

 

Hoi @Valstar9, welkom hier. 

Ik kan mij goed voorstellen dat je wacht op de aansluiting. Ik ben er dan meteen even ingedoken. 

Zoals ik het nu zie is het stuk van het netwerk naar de centrale in de wijk klaar voor gebruik. Alleen moet het deel tussen centrale en woning moet nog opgeleverd worden. Al geef je aan dat er al een wit kastje hangt met de draad erin. 

Ik zie dat de aannemer het nog moet opleveren. ik zie dat er vanuit ons gevraagd is om dat te doen. Zodra dat is gebeurd hoor je een datum. Voor nu staat die eerst nog op eind juli / begin augustus. Het is nog even wachten op de aannemer. Hopelijk reageer die snel.