Skip to main content

Geachte,

wie kan het volgende aan mij uitleggen:

Enige tijd geleden dacht ik beter af te zijn bij een andere aanbieder (ZIggo) van Internet en Televisie. De overstap van KPN naar Ziggo zou op 23 december doorgevoerd worden. Toen ik echter op 22 december het pakket van Ziggo ontving constateerde ik dat dit enkel met Coax werkt. Aangezien ik in mijn huis geen Coax meer heb liggen, heb ik 23 december direct 's morgens Ziggo gebeld om de activatie van Ziggo te stoppen. Ziggo begreep de reden en heeft de activatie van het Ziggo abonnement gestopt.Ā 

Vervolgens meteen bij Ziggo en bij KPN navraag gedaan naar het continueren van het KPNĀ abonnement. Beide partijen verzekerden mij dat het KPNĀ abonnement door zou lopen.Ā 

Echter op 24 december 's middags constateer ik dat het internet niet meer werkt, en heb ik een mail van KPN dat mijnĀ abonnement toch is beĆ«indigd. Hierop heb ik contact opgenomen met KPN.

Vanuit KPN krijg ik te horen dat heractivatie niet meer mogelijk is. Dat zou betekenen dat ik een nieuwĀ abonnement moet afsluiten inclusief nieuwe apparatuur. Dat heeft echter financiĆ«le consequenties, omdat ik ten eerste een gratis verhoging had van 50 naar 100mbit en omdat ik oud Telfort klant was, had ik ook korting. Opnieuw afsluiten zou betekenen dat ik beide voordelen kwijt was.

Omdat we niet langer zonder internet en TV konden heb ik een nieuwĀ abonnement afgesloten. Dit kon niet eerder geleverd worden dan over 8 dagen, omdat een monteur in het kastje buiten ā€˜een patch moest makenā€™. Dus we zouden nog minimaal een week zonder zitten.

Wat schetst mijn verbazing. Vlak na mijn gesprek met KPN voor het afsluiten van het nieuwe contract, deed alles het weer (dus op mijnĀ Ā oude/bestaande apparatuur).Ā 

DIt laat zien dat KPN niet de waarheid spreekt, omdat het weer activeren toch wel ā€˜een flip of the switchā€™ is. Ik vermoed dat men van de oude TelfortĀ abonnementen af wil. Waar is de coulance?

Iemand soortgelijke ervaringen?

Hallo @Gaatjelukken,Ā 

Ik ben blij om te horen dat de her activatie van jouw abonnement toch zo gemakkelijk ging. Je hebt zelf een opzegging aangevraagd, en in veel gevallen is het na een opzegging namelijk niet mogelijk om het oude abonnement dermate gelijk te herstellen. Wat fijn dat dat bij jou dus wel is gelukt!Ā 


Beste Hanna,Ā 

mogelijk leg ik het niet goed uit, maar mijn verzoek was om mijn oude abonnement weer te heractiveren.Ā  Zelfs na diverse telefoontjes krijg ik vanuit KPN te horen dat dit echt niet mogelijk is. Ik zal dus meer moeten gaan betalen, en dat terwijl ik er alles aan gedaan heb om te voorkomen dat het abonnenement gestopt werd. Dat ik nu in de tussenliggende periode toch internet en TV heb is een meevaller, maar wel vreemd, omdat ik in mijn.kpn.com geen actief abonnement heb (het oude is verlopen, en het nieuwe nog niet gestart).Ā 

Ik zou als nog graag terug willen naar mijn oude abonnement, dus met 100mbit en interactive tv voor ā‚¬47,50 per maandā€¦ā€¦

MarcelĀ 


Hoi @marcel,Ā 

Mijn excuses, dan heb ik je inderdaad verkeerd begrepen. Ik was in de veronderstelling dat jij jouw Telfort abonnement terug had. Dat vond ik in eerste instantie erg vreemd omdat dat, zoals de medewerker al aan heeft gegeven normaliter niet mogelijk is, maar gunstig voor jou. Nu begrijp ik dat jij jouw oude Telfort abonnement niet terug hebt. Ik moet helaas slecht nieuws brengen, jouw Telfort abonnement is beĆ«indigd door de overstap en kan niet hersteld worden. De voordelen en abonnementsvormen staan los van het feit of we het signaal op de lijn kunnen herstellen.Ā 


Dank je Hanna voor je snelle reactie.Ā 

Dat ik enige tijd geleden deze misĆØre in gang heb gezet klopt. Echter toen ik op de dag van de activatie (van mijn nieuwe provider) alles heb stilgelegd en van zowel Ziggo als KPN de bevestiging heb gekregen dat er uiteindelijk niets met mijn oude KNP (voormalig Telfort) abonnementĀ Ā zou gebeuren, dacht ik dat het klaar was. Als ik dan toch een dag later door KPN wordt afgesloten, dan voel ik me (op zijn zachts gezegd) benadeeld. Ik mocht zelfs vlak voor dit issue als vaste klant, gratis mijn internet snelheid verhogen naar 100mbit. Dat voordeel ben ik nu ook kwijt.

Kortom, ik voel me in de kou staan en moet nu in de rij aansluiten voor een nieuw abonnement. Ik had gewoon meer coulance verwacht. Maar blijkbaar is het niet anders.