Skip to main content

Vanochtend bleek dat ons abonnement was beëindigd. Na bellen met KPN bleek hier een noodlijn "Aansluiting behouden" voor te bestaan, welke in een email van diezelfde nacht werd genoemd. Na het bellen van dit nummer, bleek de medewerker al niets meer voor ons te kunnen doen!

Wat we KPN het meeste kunnen verwijten, is dat we nooit opdracht hebben gegeven om ons abonnement te beëndigen. Onbegrijpelijk dat KPN dit doet zonder daarvoor toestemming van een (trouwe!) klant voor te hebben.

 

Na verscheidene pogingen om contact op te nemen, en van kastje naar de muur te zijn gestuurd, blijkt zowel het toesturen van een noodoplossing (dongel) én het opnieuw starten van het abonnement met dagen te zijn vertraagd. Geen internet dus. En geen tegemoetkoming van KPN.

 

Dergelijke praktijken had ik nooit verwacht van een aanbieder als KPN. Dikke minpunten voor de klantenservice. Ik hoop dat ze hun fouten alsnog kunnen goedmaken.

Het zal een menselijke fout zijn geweest. Dat hebben mensen soms. Vervelend als het je overkomt. Een medewerker pakt dit op. Vul uw profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor u aan de slag.


Hi Jansenn, welkom op het forum. 

Ik ben erg benieuwd wat hier precies is gebeurd. Ik kijk dit graag voor je na. Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 


Mee eens Joep, mensen maken soms menselijke fouten. Het afsluiten was vast een foutje. Maar toch wrang dat de KPN klantenservice in dit geval weinig meer doet dan fouten maken.

Het zou ze sieren als ze, gezien het ongemak t.a.v. onverwachte problemen met thuiswerken, een genereuzer aanbod zouden doen naar trouwe klanten bij dit soort fouten.

 

Dank voor de tip, ik vul het klantnummer in.


Beste Alex_P,

De gegevens zijn nu aangevuld.


Gelukkig ben je bij Alex in goede handen en nog snel ook. Komt vast goed.


Bedankt voor de gegevens @Jansenn, ik zie nu hoe de vork hier in de steel steekt

Wij hebben een overname verzoek ontvangen van T-Mobile voor jouw adres, en zijn verplicht daar gehoor aan te geven. Door middel van een brief/email stellen wij onze klanten op de hoogte van het overnameverzoek en meestal is dat geen verrassing omdat de betreffende klant zélf een bestelling heeft geplaatst bij die andere provider. Het komt echter ook voor (zeker bij adressen met een huisnummertoevoeging) dat er een overname van de verkeerde lijn aan wordt gevraagd. In dat geval komt de brief/email wél als een verrassing en kan de klant contact met ons opnemen om door te geven dat het een vergissing betreft en dat de lijn gewoon bij KPN moet blijven.

Zo'n brief/mail komt normaal gesproken ruim van te voren, waardoor het annuleren van het verzoek een fluitje van een cent is. Dat jullie pas een mail hebben ontvangen op de dag dat wij de lijn vrij moeten geven aan T-Mobile vind ik dan ook erg bijzonder :slight_frown:

De eerdere contactmomenten vandaag hebben er voor gezorgd dat de enige afdeling die dit kan herstellen aangestuurd is én er is een noodpakket aangevraagd waarmee je direct na ontvangst weer online bent. Meer dan dit kan er momenteel niet voor je in gang worden gezet, ik kan verder dus niets voor je betekenen hoe graag ik ook zou willen. Ik hoop dat het herstellen van je verbinding niet lang op zich zal laten wachten!


Zelfde meegemaakt, vrijdag van werk thuis, brief dat aansluiting opgeheven wordt op de mat Zonder dat we daar dus om gevraagd hadden. Telefoonnummer in brief ‘s-avonds niet bereikbaar. Nou ja, dan maandag maar even bellen. Dat hoefde niet meer want die vrijdagavond pats, internet weg.

Dus ook hier geen enkele tijd tussen brief en opheffen verbinding. Paar dagen later noodpakket (dongle) en weer paar dagen later weer internet en weer een paar dagen later weer telefonie.

Was volgens KPN een administratieve fout, dat kun je wel zeggen ja. Het belachelijke is dat de lijn hersteld moet worden via een interne order. Er is dus geen extra snelle procedure. Dus KPN maakt fout, klant is meer dan een week de dupe. Overigens zonder enig excuus en tegemoetkoming, anders dan het noodpakket.

Het gebeurt dus vaker. Succes er mee.


Ik waardeer het uitzoekwerk van Maja, maar het verhaal van Ernst-Jan bevestigt dat het dus niet "bijzonder" is. We kunnen ons dus gaan opmaken voor een aantal extra dagen geen (fatsoenlijk) internet; een dongle is natuurlijk ook niet fantastisch.

 

Dat ook Ernst-Jan geen tegemoetkoming heeft gekregen van KPN is tekenend. Per telefoon proberen klantenservice medewerkers die kwestie ook vakkundig te omzeilen. Een korting van die paar dagen op je maandbedrag is natuurlijk een lachertje, gezien het onverwachte ongemak die dit voor ons werk oplevert.


T Mobile vraagt een lijn aan met het verkeerde adres en dan krijgt KPN de schuld??


Dat heb je goed gelezen fanboy Joep!

 

Al vraagt de paus die lijn aan; ik heb een contract met KPN, en met niemand anders.


Bedankt voor de gegevens @Jansenn, ik zie nu hoe de vork hier in de steel steekt

Wij hebben een overname verzoek ontvangen van T-Mobile voor jouw adres, en zijn verplicht daar gehoor aan te geven. Door middel van een brief/email stellen wij onze klanten op de hoogte van het overnameverzoek en meestal is dat geen verrassing omdat de betreffende klant zélf een bestelling heeft geplaatst bij die andere provider. Het komt echter ook voor (zeker bij adressen met een huisnummertoevoeging) dat er een overname van de verkeerde lijn aan wordt gevraagd. In dat geval komt de brief/email wél als een verrassing en kan de klant contact met ons opnemen om door te geven dat het een vergissing betreft en dat de lijn gewoon bij KPN moet blijven.

Zo'n brief/mail komt normaal gesproken ruim van te voren, waardoor het annuleren van het verzoek een fluitje van een cent is. Dat jullie pas een mail hebben ontvangen op de dag dat wij de lijn vrij moeten geven aan T-Mobile vind ik dan ook erg bijzonder :slight_frown:

De eerdere contactmomenten vandaag hebben er voor gezorgd dat de enige afdeling die dit kan herstellen aangestuurd is én er is een noodpakket aangevraagd waarmee je direct na ontvangst weer online bent. Meer dan dit kan er momenteel niet voor je in gang worden gezet, ik kan verder dus niets voor je betekenen hoe graag ik ook zou willen. Ik hoop dat het herstellen van je verbinding niet lang op zich zal laten wachten!

 

Ik zie dat het spoed en herstel team dit inmiddels in behandeling heeft genomen, Jansen. Dat betekent dat zij ook het verdere contact met jou hebben over de voortgang.


T Mobile vraagt een lijn aan met het verkeerde adres en dan krijgt KPN de schuld??

Lezen is moeilijk hè? Het gaat er om dat je wordt afgesloten op de dag dat de brief komt van KPN en je dus niet meer kunt reageren. En dat KPN dan geen mogelijkheid heeft om gewoon binnen een uur of zo de lijn weer aan te zetten. Dat duurt een week. Minimaal. Dat zijn wel zaken die je KPN kunt aanrekenen.


@ Erik: 

Nog altijd geen enkele vordering. Met hoeveel spoed werkt het "spoed en herstel team"?


Hi @Jansenn, ik zie dat er op de 12e contact is geweest met jou en dat toen een nieuwe bestelling is geplaatst, dat er op de 13e contact is geweest met de ‘nieuwe’ provider om de lijn zsm weer over te nemen en dat de technische levering daarvan voor zover ik kan zien vandaag gepland staat. Omdat ik niet over alle benodigde systemen beschik, heb ik de persoon die jouw aansluiting behandelt gevraagd hoe de vork precies in de steel steekt en hij gaf aan zo meteen weer naar je aansluiting te gaan kijken. Kan zijn dat hij contact met jou opneemt, maar het kan ook zijn dat ik een update ontvang. Zullen we afspreken dat we elkaar op de hoogte houden?

 


Hi @Jansenn, ik zie dat er op de 12e contact is geweest met jou en dat toen een nieuwe bestelling is geplaatst, dat er op de 13e contact is geweest met de ‘nieuwe’ provider om de lijn zsm weer over te nemen en dat de technische levering daarvan voor zover ik kan zien vandaag gepland staat. Omdat ik niet over alle benodigde systemen beschik, heb ik de persoon die jouw aansluiting behandelt gevraagd hoe de vork precies in de steel steekt en hij gaf aan zo meteen weer naar je aansluiting te gaan kijken. Kan zijn dat hij contact met jou opneemt, maar het kan ook zijn dat ik een update ontvang. Zullen we afspreken dat we elkaar op de hoogte houden?

 

Beste Maja,

De problemen zijn nu inderdaad verholpen. Weliswaar heeft dit 1 goede week mogen duren. Toch krijg ik zojuist een "volledige" factuur toebedeeld.

Dit lijkt me niet terecht/de bedoeling. Kan dit z.s.m. aangepast worden?


Ja, zo werkt dat. Gewoon een week een probleem creëren voor de klant en de rekening komt gewoon. Ik heb indertijd niet eens een excuus gezien. Telco’s en klantvriendelijkheid. Het blijft wonderlijk.


Beste Maja,

De problemen zijn nu inderdaad verholpen. Weliswaar heeft dit 1 goede week mogen duren. Toch krijg ik zojuist een "volledige" factuur toebedeeld.

Dit lijkt me niet terecht/de bedoeling. Kan dit z.s.m. aangepast worden?

Heel fijn dat je weer aangesloten bent! Heeft de afdeling Spoed en herstel niets met je afgesproken over het vergoeden van de abonnementskosten? Doorgaans horen ze dat in gang te zetten zodra het signaal weer op de lijn staat. Ik zie nog geen ingevoerde vergoeding terug, dus als ze dit verder niet met je besproken hebben zal ik zelf een vergoeding van de abonnementskosten voor je invoeren!


Beste Maja,

De problemen zijn nu inderdaad verholpen. Weliswaar heeft dit 1 goede week mogen duren. Toch krijg ik zojuist een "volledige" factuur toebedeeld.

Dit lijkt me niet terecht/de bedoeling. Kan dit z.s.m. aangepast worden?

Heel fijn dat je weer aangesloten bent! Heeft de afdeling Spoed en herstel niets met je afgesproken over het vergoeden van de abonnementskosten? Doorgaans horen ze dat in gang te zetten zodra het signaal weer op de lijn staat. Ik zie nog geen ingevoerde vergoeding terug, dus als ze dit verder niet met je besproken hebben zal ik zelf een vergoeding van de abonnementskosten voor je invoeren!

 

Nee, daar hebben ze niets over gezegd. Heel graag dus!


Ok duidelijk! Je betaalt ongeveer €11,- voor 1 week aan abonnementskosten, ik rond dat even af naar boven :wink:

Er gaat €15,- verrekend worden met de factuur van december :slight_smile: