Skip to main content

Vandaag stond uit het niets een kpn monteur aansluiting voor de glasvezel. 
heb tegen de monteur duidelijk gezegd dat ik geen glasvezel wil en heb er ook geen aanvraag voor gedaan. Hij respecteerde mijn keus vervolgens ging hij weg.

volgende issue is mijn modem valt sinds 2 dagen uit iedere keer valt hij uit. 
kpn gebeld verhaal verteld over mijn internet je mag 3x raden u abonnement is overgezet. 

Zonder enige communicatie doen ze dingen terwijl jij niet op de hoogte ben en dat jij geen toestemming gegeven heb. 

heb ook aangekaart dat ze de proces terug moeten draaien en dat mijn internet weer werkend wordt. Want glasvezel hoef ik niet. Ze zeggen dat kunnen we niet meer terugdraaien bulshit. 
jullie doen dingen zonder enige communicatie zet hem dan weer recht met andere woorden ze verplichten om over te gaan naar glasvezel. Nogmaals jullie kunnen mij niks verplichten en trek hem recht zet alles weer terug zoals het hoort.
 

  1. Aanvraag voor de glasvezel heb ik niet aangevraagd en heb er ook geen toestemming gegeven om het abonnement over te zetten. 
     
  2. Zet alles weer terug anders zeg ik mijn abonnement per direct op. 

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

Er hoeft ook geen toestemming gegeven te worden. Je neemt een abonnement af voor bepaalde diensten en de aanbieder (in dit geval KPN) mag zelf bepalen hoe ze deze aanbieden, via een koper-verbinding of via glasvezel. Hoe cru dit ook klinkt is het wel zo.

KPN wilt graag het kopernetwerk uit gaan faseren, het kost enorm veel geld om te onderhouden en het is ook nog eens een flinke belasting voor het milieu om het netwerk in stand te houden. Om die reden is alles zo gebouwd dat als glasvezel eenmaal beschikbaar is KPN niet meer kan leveren op het kopernetwerk. Of nouja, een enkele medewerker kan het nog regelen maar dan moet er iets gruwelijk fout zijn gegaan in bijvoorbeeld de aanleg of administratie.

 

Wat is de reden dat je niet over wilt naar glasvezel als ik vragen mag? Je kan er alleen maar op vooruit gaan en op den duur zal je wel moeten, bij iedere provider behalve de lokale kabel-aanbieder. 


kpn levert nog gewoon op koper hoor.Al is het nog maar 2 jaar staat het ze nu nog niet in het recht om je af te sluiten.Ik wil ook absoluut geen glasvezel!Een lelijk nt in mijn woonkamer hoef ik niet en bovendien heb ik stopcontacten te weinig.Als je echt perse koper wil kan je bijvoorbeeld naar budget thuis,die doen daar niet moeilijk over.


kpn levert nog gewoon op koper hoor.Al is het nog maar 2 jaar staat het ze nu nog niet in het recht om je af te sluiten.Ik wil ook absoluut geen glasvezel!Een lelijk nt in mijn woonkamer hoef ik niet en bovendien heb ik stopcontacten te weinig.

Wie zegt dat de FTU en NT in de woonkamer komt? Je hebt als bewoner zelf het recht om aan te geven waar deze moet komen en veelal is dit de meterkast. Bij hoogbouw is het soms een ander verhaal omdat hier ook een VVE bij komt kijken die bepaald hoe de glasvezel naar binnen gebracht wordt.


Ja,maar dan moet alles naar de meterkast.Gevolgens:extra handset,kabel door de kruipruimte. en mijn meterkast zeer klein en van hout.Daar heb ik liever geen modem,bij brand vliegt mijn trap in brand.Ik houd gewoon koper,zodra dat uit gaat ga ik maar lekker naar de ziggo.

Maar hier komt voorlopig geen glas,nauwelijks hebben mensen interesse.Koper is snel zat.


Voor de aanleg van glasvezel tot in de meterkast moet je inderdaad toestemming geven, anders wordt de kabel tot aan de tuingrens in de stoep gelegd.

Hallo @Ahmet200 , heb jij een huurhuis of een eigen huis, indien een huurhuis, dan beslist de huisbaas in overleg met jou is mijn ervaring bij een familielid

 

 


Ja,maar dan moet alles naar de meterkast.Gevolgens:extra handset,kabel door de kruipruimte,meterkast zeer klein en van hout.Daar heb ik liever geen modem,bij brand vliegt mijn trap in brand.Ik houd gewoon koper,zodra dat uit gaat ga ik maar lekker naar de ziggo.

Nee hoor, de monteur kan vrijwel altijd gewoon een UTP-kabel tussen NT in meterkast en modem in bijvoorbeeld de woonkamer trekken.


Nee hoor, de monteur kan vrijwel altijd gewoon een UTP-kabel tussen NT in meterkast en modem in bijvoorbeeld de woonkamer trekken.

Ja,alleen als die kabel stuk gaat is het lastig vervangen.

Wat ben ik toch een zeurpiet hé?:sweat_smile:


Nee hoor, de monteur kan vrijwel altijd gewoon een UTP-kabel tussen NT in meterkast en modem in bijvoorbeeld de woonkamer trekken.

Ja,alleen als die kabel stuk gaat is het lastig vervangen.

Wat ben ik toch een zeurpiet hé?:sweat_smile:

Inderdaad:yum:


Nee hoor, de monteur kan vrijwel altijd gewoon een UTP-kabel tussen NT in meterkast en modem in bijvoorbeeld de woonkamer trekken.

Ja,alleen als die kabel stuk gaat is het lastig vervangen.

Wat ben ik toch een zeurpiet hé?:sweat_smile:

Ook dat valt mee. Zo'n kabel gaat indien het goed is afgewerkt echt niet zomaar stuk. Ook reden waarom ik in dergelijke gevallen vaak adviseer om een aansluitdoosje te plaatsen in de woonkamer zodat daar een kabel ingeprikt kan worden. Zo'n kabel gaat ook echt niet zomaar stuk..

 

Kijk, ik snap best dat sommigen niet over willen op glasvezel, bijvoorbeeld omdat er met geen mogelijkheid kabels naar de juiste plekken te leggen zijn als het aansluitpunt bijvoorbeeld verplaatst. Hiervan kan ik wel een voorbeeld noemen van een oud XMS-Net netwerk hier in Nijmegen waar de FTU gewoon niet logisch geplaatst is in een hoogbouwcomplex. Verder zijn er naar mijn mening maar weinig valide redenen om het niet te doen. 


1 snelheid die ik nu heb is voldoende.

2 omdat het een ouwe woning is heb geen stopcontact aansluiting. En het is huurwoning woning huisbaas doet niet moeilijk maar het gaat mij om de principes. 
 

3, als ik iets niet wil dat kunnen ze ook niet verplichten. 
 

4, ze moeten gewoon de rails terugzetten klaar ik bepaal wanneer ik die glasvezel wil. 
 


Hallo @Ahmet200 ,

Misschien een petitie starten?Je zal vanuit de budgetproviders honderden stemmen krijgen:)


De huurbaas zal als je nu de aanleg tegenhoudt veel geld moeten betalen als het dan later aangelegd moet worden. Over een paar jaar wordt de huidige aansluiting gestopt. Waarschijnlijk zal jij dat aan je huisbaas moeten betalen.  Dus weet wat je doet. 


1 snelheid die ik nu heb is voldoende.

2 omdat het een ouwe woning is heb geen stopcontact aansluiting. En het is huurwoning woning huisbaas doet niet moeilijk maar het gaat mij om de principes. 
 

3, als ik iets niet wil dat kunnen ze ook niet verplichten. 
 

4, ze moeten gewoon de rails terugzetten klaar ik bepaal wanneer ik die glasvezel wil. 
 

 

Dus de glasvezel is nog helemaal niet in je woning gebracht? Dan kun je dus niet over gezet zijn van koper naar glas.


Jawel het is glasvezel ready allemaal maar ik wil het niet 


Als je echt perse koper wil kan je bijvoorbeeld naar budget thuis,die doen daar niet moeilijk over.

Als KPN over een paar jaar het koper uit zet, dan kunnen de budget providers ook niet meer over koper leveren.


Jawel het is glasvezel ready allemaal maar ik wil het niet 

Overleg goed met je huisbaas om problemen te voorkomen.  


@Ahmet200  Als jij over 2 jaar nog de laatste bent in de woonomgeving die nog op een telefoonlijn zit, gaat KPN niet om 1 klant dat hele DSL gebeuren aanhouden. Dan zet men het gewoon uit, want dat is veel goedkoper dan wat jij als enkele klant als inkomsten oplevert. En als je de komende tijd storingen hebt, kan je dagen lang wachten, men heeft niet zo veel haast met oude telefoonlijnen als er gewoon een modern en goed alternatief is.

Er zijn heel veel mensen die heel graag glasvezel willen, honderdduizenden, als men jouw als klant verliest is geen probleem. Eerder een voordeel, want dan kunnen ze de telefoonlijn probleemloos opdoeken. Als je naar ander provider overstapt (geen Ziggo) zal dat alleen over de glasvezel kunnen. Anders maar geen vast internet voor jouw, is ook nog een optie. Wie niet horen wil moet maar voelen, zo simpel is het.

 


Ja,maar dan moet alles naar de meterkast.Gevolgens:extra handset,kabel door de kruipruimte. en mijn meterkast zeer klein en van hout.Daar heb ik liever geen modem,bij brand vliegt mijn trap in brand.Ik houd gewoon koper,zodra dat uit gaat ga ik maar lekker naar de ziggo.

Maar hier komt voorlopig geen glas,nauwelijks hebben mensen interesse.Koper is snel zat.

Als je geen glasvezel hebt in huis, is Ziggo een groter brandgevaar dan KPN als ik even in de paranoia modus ga zitten. De stroomvretende spullen van Ziggo t.o.v. de groenste provider van NL.

Als je het slim aanpakt, kan je bij glasvezel met minder spullen toe. Een glasvezel verlengkabel kan door kleinere gaten dan RJ45 en 10 of 100 meter extra lengte maakt niks uit. Ook geen eventuele problemen met blikseminslag (bij ons al 3 keer geweest).


Hallo @tmoesel ,

Inderdaad:dat modem van ziggo word bloedje heet.Ik heb er al eens over gebeld en toen werd hij geswapt.Echter heeft het nieuwe modem hetzelfde probleem.Maar koper blijft hier nog(voor nu) tot 2024+ die 3 jaar(want je kan het nog 3 jaar na de aanleg gebruiken).Dus tot 2027 ben ik zorgeloos.


Uw abonnement kost via glasvezel precies hetzelfde als via het koperdraad.

In uw woonplaats zal het koperdraad medio 2025 ( 3 jaar na ingbruikname van glas) uitgeschakeld worden. Voor die tijd zal uw abonnement toch echt via glasvezel geleverd moeten gaan worden. Dan maar beter meteen, toch?

 

Want glasvezel hoef ik niet. Ze zeggen dat kunnen we niet meer terugdraaien bulshit. 

KPN stopt met de levering via koperdraad als het via glas kan.


Hi @Ahmet200 en welkom op ons forum!

Veel is inmiddels al gezegd over het uitzetten van het koper netwerk en dergelijke. Ik wil graag even met jou meekijken wat voor soort monteur er nu bij jou aan de deur is geweest. Als jouw verbinding namelijk intern op de glasvezel verbinding zou zijn overgezet had je helemaal geen diensten meer op de koperlijn dus daarom vermoed ik dat het een monteur is geweest vanuit KPNnetwerk zelf.  Zoals ik nu begrijp valt de verbinding af en toe weg. Als je voor mij jouw forumprofiel zou willen invullen met de gegevens die ik hier voor nodig heb? Geef je hier nog een reactie zodra je dat klaar hebt zodat ik op onderzoek kan gaan? :mag:


volgende issue is mijn modem valt sinds 2 dagen uit iedere keer valt hij uit. 

 

Zoals ik nu begrijp valt de verbinding af en toe weg.

 

Box12?


Beste Dennis 

 

ja die 12 denk ik, die nieuwe kpn modem zwarte 2 maanden geleden hebben ze hem opgestuurd.


Beste Dennis 

 

ja die 12 denk ik, die nieuwe kpn modem zwarte 2 maanden geleden hebben ze hem opgestuurd.

Dan is dat mogelijk de bron van de wegvallende verbinding. Lees dit topic maar eens:

https://forum.kpn.com/internet-9/kpn-box-12-update-mesh-sgej10000448-552046?postid=1428026#post1428026

Dat gaat over de laatste update van dat ding. Er staan inmiddels 736 reacties in dat topic. Dat is niet voor niets.


Hallo @Ahmet200 ,

@Erik_  Zegt dat je een rolback aan kan vragen in het door @Nick83 gelinkte topic.Ik zou dat eens proberen.