Skip to main content

Beste KPN,

 

gisteren stond er ineens een dame aan de deur bij mijn schoonouders in Maastricht. Mijn schoonvader van 88 jaar en STOKDOOF opende de deur en heeft haar binnengelaten.

De dame in kwestie liep meteen naar de televisie-ontvanger (overigens van ZIGGO), noteerde iets op haar i-pad en liet mijn schoonvader iets op de i-pad ondertekenen… Nu vraag ik mij echt af wat hij nu ondertekend heeft want veel meer dan dat ze van KPN was (schijnbaar stond dit op haar jas) wist hij namelijk niet omdat hij niet verstaan heeft wat ze vertelde. Ook is er niets van een folder met informatie of iets dergelijks achtergelaten.

Ik vind dit soort dingen dus echt niet kunnen. Jullie moeten toch ook begrijpen dat oudere mensen niet weten wat glasvezel is en wat het voor hen inhoudt! Ik eis dan ook dat jullie ons laten weten waarom jullie in huis zijn geweest en wat jullie nu kwamen doen. Aan glasvezel hebben zij namelijk echt geen behoefte, ze hebben geen computer, laptop of i-pad.

Ik denk dat 0800-0402 een betere weg is. Hier helpen klanten elkaar maar niemand kan hier dus wat over zeggen.

 


Ik denk dat 0800-0402 een betere weg is. Hier helpen klanten elkaar maar niemand kan hier dus wat over zeggen.

 

dat is de snelste weg , kpn medewerkers zijn hier ook actief maar kan paar dagen duren


ik zou er van uit gaan dat er een kpn contract aangesmeerd is, en inderdaad, uiterst verwerpelijk. 

wat overigens wel duidelijk maakt dat we met z’n allen weerbaarder moeten worden en dergelijk commercieel tuig niet binnenlaten, niet op telefoon gesprekken ingaan en niet op linken in mails klikken, hoe geloofwaardig dit ook klinkt en erger nog, gaat klinken. 


ik zou er van uit gaan dat er een kpn contract aangesmeerd is, en inderdaad, uiterst verwerpelijk. 

wat overigens wel duidelijk maakt dat we met z’n allen weerbaarder moeten worden en dergelijk commercieel tuig niet binnenlaten, niet op telefoon gesprekken ingaan en niet op linken in mails klikken, hoe geloofwaardig dit ook klinkt en erger nog, gaat klinken. 

Want? Voor het afnemen van een contract zijn gegevens zoals iban, geboortedata en volledige namen nodig. Hoe kon deze dame daar aan komen? Ik verwacht zelf dat ze voor een schouw langs kwamen en hebben bepaald waar de glasvezel moest komen / toestemming voor aanleggen.

Volgens mij stuurt KPN geen verkopers rond voordat de glas daadwerkelijk is aangelegd.


Dit klinkt als een voorbereider van KPN Netwerk die inderdaad wilde kijken waar de gratis glasvezelaansluiting moet komen als er straks aangelegd gaat worden. 

Je kan de toestemming die op de Ipad is gegeven eventueel intrekken door contact op te nemen met KPN Netwerk. 

Dan wordt de kabel wel klaargelegd maar niet binnen gebracht. 

Contactgegevens:

https://www.kpnnetwerk.nl/service-en-contact/

 

Overigens is er dan eerder ook al een brief vanuit KPN Netwerk verstuurd aan je schoonouders met de aankondiging van de aanleg, verzoek tot toestemming en op de achterkant een stappenplan met daarin de vermelding dat er iemand langs gaat komen (zonder afspraak) om de aansluiting te bespreken. Dus helemaal zonder kennisgeving was het ook niet als het goed is. 


Even ter verduidelijking: uiteraard heb ik eerst 0800 - 0402 gebeld en uiteindelijk na een half uur in de wacht te hebben gehangen, werd ik heel vriendelijk te woord gestaan door een dame van KPN, die een en ander probeerde te achterhalen. Helaas is dit geen onderwerp/vraag waar zij antwoord op kon geven en verwees em door naar KPN Netwerk. Dus daar naar toe gebeld en vervolens kom je dan bij de contractors uit die de glasvezel aanleggen, en je heel vriendelijk vertellen dat het kantoor gesloten is tot 20 augustus en zij nergens vanaf weten. 

 

ER is schijnbaar niemand die weet waarom deze dame nu bij mijn schoonouders is geweest. Maar ik vind het veel kwalijker dat je oude mensen van 88 jaar iets laat tekenen op een ipad, niets van informatie achterlaten (en vooraf ook niets per post gestuurd hebben) en dan weer vertrekken. Het interesseert me niet of dit niet toestemming is geweest voor de aanleg van glasvezel (volgens de website van KPN is dit schijnbaar gratis) of dat ze is komen kijken waar de glasvezel in huis binnenkomt. Het minste dat ze had kunnen doen is VERTELLEN waar ze voor kwam. Asl je met mijn schoonvader praat dan merk je al heel snel dat hij niets verstaat/begrijpt en van internet, glasvezel of een ipad niets begrijpt.


Hoi @Katja Derks, welkom hier. 

Ik begrijp de situatie volledig. Je schrikt ervan als er zomaar iemand bij je schoonouders in huis staat zonder dat je goed weet waarvoor. Dat is geen fijne gedachte, want je hebt geen weet van de bedoelingen. 

Als ik het verhaal zo lees gaat het om een schouw vanuit KPN Netwerk voor aanleg glasvezel. Dit wordt ook door Ward_ al uitgelegd. Toestemming kan ook worden ingetrokken. Dus lijkt mij goed om dan contact met KPN Netwerk op te nemen. Zo komen er niet nog weer mensen aan de deur. En zal alleen de glasvezel klaargelegd worden. 

Zoals gezegd komt dit vanuit KPN Netwerk. Zij zijn gaan over aanleg en onderhoud van het netwerk. Daar komt het weg. Je bent nu op het forum van de provider KPN, wij weten alles over de abonnementen etc. Er zit dus wel een verschil in ondanks dat we deels dezelfde naam dragen. 

In ieder geval hoop ik dat je nu meer duidelijkheid hebt.

Mocht je nog verdere vragen hebben, wil ik je toch vragen contact met KPN Netwerk op te nemen. Zij kunnen je hierbij verder helpen. 

Wanneer je nog meer vragen hebt over de producten/diensten van KPN, dan hoor ik dat graag.