Skip to main content

Goedenavond, ik krijg een mail dat mijn huidige abonnement (bij ziggo) wordt opgezegd. Ik heb echter nooit een aanvraag bij KPN gedaan en vind dit ook zeer schadelijk dat mijn abonnement zomaar stop gezet wordt. Ik heb überhaupt geen contact met KPN of een deurverkoper of wat dan ook gehad, dat dit zomaar kan gebeuren vind ik al bizar en ik wil dan ook graag een privacy rapport opvragen over welke gegevens KPN van mij heeft, verder zie ik de overstap zo snel mogelijk geannuleerd worden anders overweeg ik andere stappen te nemen ivm de inbreuk op mijn privacy. Tevens kom ik graag in contact met een moderator om er achter te komen hoe dit heeft kunnen gebeuren. 
 

met vriendelijke groet

Hallo @Sjoerd Mulder , even gratis bellen met 0800 0402.

Succes.

 


Komen hier geen moderators langs? Ik heb niet zo heel veel zin om lang in de wacht te hangen voor iets waar ik niets mee te maken heb. 


Komen hier geen moderators langs? Ik heb niet zo heel veel zin om lang in de wacht te hangen voor iets waar ik niets mee te maken heb. 

Hallo @Sjoerd Mulder , die komen inderdaad langs, maar dat duurt soms een paar dagen, bellen is altijd sneller, of Facebooken of Twitteren.

Succes.

 


Ik heb de tijd, overstap datum staat op ergens in mei, vind het ook wel een fijne gedachte dat het op papier staat 😉 .


Heb je die mail van Ziggo of van KPN gekregen? In de telecomwet (of ander beleid vanuit de ACM, waar is mij niet precies bekend) is het omtrent overstappen aardig dichtgetimmerd en zodra de huidige provider een verzoek krijgt tot overstappen dan moeten ze hier gehoor aan geven en de lijn vrijgeven, of er nou over hetzelfde medium geleverd wordt of niet. Als ik hier fout zit wordt ik graag gecorrigeerd over hoe het wel zit :)

Een moderator komt vanzelf langs, meestal duurt dat 2 á 3 dagen maar het kan ook sneller zijn.


Ik heb de mail van Ziggo gekregen dat ik bij ze weg zou gaan, via daar er achter gekomen dat ik een contract bij KPN zou hebben afgesloten/zou overstappen, maar ik heb nooit iets afgesloten/contact met KPN gehad, dus er wordt ongevraagd een overstap uitgevoerd/of iemand anders vraagt met mijn gegevens een overstap aan op mijn adres. Ik ken verder de procedure's. 


@Sjoerd Mulder Ik denk dat dit snel gecanceld kan worden. De procedure is ook zo ingericht dat dat kan. En dat is maar goed ook. Want je hoeft vaak via de telefoon slechts een paar persoonlijke gegevens door te geven om je abo te wijzigen…

Gewoon z.s.m. bellen met KPN en met Ziggo.


Ik snap zelf wel dat dit via de klantenservice gecanceld kan worden, ik vind het alleen vrij schadelijk dat er blijkbaar zomaar een overstap gedaan kan worden en mijn Ziggo aansluiting gecanceld kan worden zonder dat ik gegevens verstrekt heb. Vandaar dat ik liever wacht op een moderator, dat mag ook via een privé bericht.


dat dit zomaar kan gebeuren vind ik al bizar en ik wil dan ook graag een privacy rapport opvragen over welke gegevens KPN van mij heeft, verder zie ik de overstap zo snel mogelijk geannuleerd worden anders overweeg ik andere stappen te nemen ivm de inbreuk op mijn privacy. T

Ik snap dat je boos bent, maar vanuit KPN of Ziggo denk ik niet dat er inbreuk gemaakt is op je privacy. Ik denk eerder dat je dit bij een (waarschijnlijk bekende) grapjas moet zoeken. Iemand heeft klaarblijkelijk met jouw gegevens een KPN abonnement aangevraagd. Die persoon heeft daarmee jouw gegevens gedeeld. Daar kan KPN of Ziggo in principe niets aan doen.

Overigens, wat ik nog ernstiger vind, kan ik als ik jouw gegevens zou hebben ook een koop op afstand kunnen doen via achteraf betalen o.i.d. Partijen als een Afterpay of Klarna - maar zeker ook KPN - zouden een check moeten doen of een aanvraag wel van de juiste persoon komt. Ook bij KPN wordt er klakkeloos, zonder check, een incasso gedaan op basis van alleen een rekeningnummer. Op z'n minst zou ik een check via iDeal verwachten...


Ook checken of de mail echt is. 
soms gaan er phishing mails rond, en omdat ze weten dat mensen direct in de gordijnen gaan hangen klikken ze dan sneller op een gevaarlijke Link. 


@barrymossel ik ben het met je eens. De laatste keer dat ik mijn abo wilde wijzigen, hoefde ik alleen maar de volgende gegevens te noemen. Naam en voorletters, geboortedatum, rekeningnummer. Er zijn natuurlijk best veel mensen in mijn omgeving die die gegevens hebben.

De check wordt bij kpn gedaan door een mail te sturen naar diegene op wiens naam het abo staat. Op dat moment heb je dus de gelegenheid om in te grijpen en de wijziging te cancelen.

En natuurlijk is het belangrijk om voorzichtig te zijn met het delen van de genoemde persoonlijke gegevens. Als ik zie hoeveel van mijn FB-vrienden in hun profiel hun geboortedatum openbaar hebben...


@Katana321 volgens mij kun je bij een aanvraag gewoon je eigen gegevens en iemand anders rekeningnummer invoeren. Ik had per ongeluk mijn eigen nummer opgegeven ipv die van mijn vrouw (dat is de verzamelrekening - geen en/of). Toen aangepast en daar lijkt het gewoon van afgeschreven te worden.


Schijnbaar heeft ze wel een mail van de Rabo gehad. Verder geen check vanuit KPN.

 

Maar goed, dit wordt een topic-hijack...


Ook checken of de mail echt is. 
soms gaan er phishing mails rond, en omdat ze weten dat mensen direct in de gordijnen gaan hangen klikken ze dan sneller op een gevaarlijke Link. 

Mail is echt, ook nog een sms van Ziggo gehad en de overstap staat bij Ziggo in de systemen.


dat dit zomaar kan gebeuren vind ik al bizar en ik wil dan ook graag een privacy rapport opvragen over welke gegevens KPN van mij heeft, verder zie ik de overstap zo snel mogelijk geannuleerd worden anders overweeg ik andere stappen te nemen ivm de inbreuk op mijn privacy. T

Ik snap dat je boos bent, maar vanuit KPN of Ziggo denk ik niet dat er inbreuk gemaakt is op je privacy. Ik denk eerder dat je dit bij een (waarschijnlijk bekende) grapjas moet zoeken. Iemand heeft klaarblijkelijk met jouw gegevens een KPN abonnement aangevraagd. Die persoon heeft daarmee jouw gegevens gedeeld. Daar kan KPN of Ziggo in principe niets aan doen.

Overigens, wat ik nog ernstiger vind, kan ik als ik jouw gegevens zou hebben ook een koop op afstand kunnen doen via achteraf betalen o.i.d. Partijen als een Afterpay of Klarna - maar zeker ook KPN - zouden een check moeten doen of een aanvraag wel van de juiste persoon komt. Ook bij KPN wordt er klakkeloos, zonder check, een incasso gedaan op basis van alleen een rekeningnummer. Op z'n minst zou ik een check via iDeal verwachten...

Het hoeft niet eens op naam van @Sjoerd Mulder besteld te zijn, volgens de AVG mogen de twee providers die gegevens namelijk niet met elkaar delen naar mijn weten. Ik verwacht eerder dat iemand per abuis een foutief adres in de bestelling gedaan heeft. Ik kan het fout hebben, ik zit niet zo diep in deze materie en hiervoor zal een moderator dit moeten bevestigen of ontkrachten.


Hoi @Sjoerd Mulder, zomaar een aanvraag dus. Dat is opmerkelijk. Echter gebeurt het wel eens. Want als er een aanvraag komt op een adres met overstapservice dan wordt de oude opgezegd. 

Ik ben dan ook gaan zoeken naar een aanvraag bij ons, maar ik kan op de gegevens uit jouw profiel geen aanvraag vinden. Wat mij wel opvalt is dat er heel veel toevoegingen op huisnummer zijn waar je woont. Mijn vermoeden is dat het daar ergens mis is gegaan. Want heeft er een buur een fout gemaakt of iets? Heb je ook een bevestiging vanuit ons gekregen? Dat is mij nog niet duidelijk namelijk. 

Ook wil ik je vragen om contact met Ziggo te zoeken om de overstap te annuleren. Ik verwacht dat zij een proces hebben om dit te stoppen. 


Goedemorgen,

 

Ziggo verwijst me naar jullie, omdat ze een overstap niet zomaar tegen mogen houden. Er zijn hier inderdaad een hoop toevoegingen en voor zover ik weet heeft er geen buurman een fout gemaakt, ik heb daarnaast ook geen bericht van KPN gehad en ook geen bevestiging. Maar puur een opzegging bij Ziggo en daar staat in dat het wordt stopgezet i.v.m. een overname door KPN. 


Heel vreemd, ik kan namelijk nergens een aanvraag bij ons in het systeem vinden. Ik ga nog even intern navragen of ik iets kan achterhalen. Je hoort nog weer van mij. 

Maar als ik dit zo lees vermoed ik dat het bij Ziggo ergens fout is gegaan. Ook omdat je geen bevestiging of wat dan ook vanuit ons hebt gekregen. 


Intern is inmiddels aan alle kanten in onze systemen een check gedaan. Nergens is een aanvraag op jouw adres te vinden. Ik kan dan ook niet meer voor je betekenen. Het lijkt toch echt bij Ziggo mis te lopen.