Skip to main content

Hallo,

 

Ik heb het volgende situatie. Op eerste verdiepeing heb ik een kpn box 12 en ik heb internet(wifi) op derde verdieping nodig. Op derde verdieping wifo sognaal is heel zwaak of soms zelfs afwezig. Ik heb een wifi versterker op 2de verdieping (rechthoekige witte doos die ik van kpn gekregen) bekabeld aangesloten (er branden continu twee blauwe lampjes daarop). Ik heb zoals het geadviseerd is hetzelfde ssids voor versterker en kpn box. Ook gebruiken versterker en kpn box verschillende wifo kanalen. Het probleem is het volgende: het wifi op de apparaten zoals smartphone of laptop op 3de verdieping valt vaak af. Ik vermoed dat dat door hen vanzelf switchen vanaf versterker naar kpn box gebeurt. Het enige oplossing die ik zie is verschillende ssids voor kpn box en versterker geven en het voor apparaten beperken met welke netwerk ze verbinding kunnen maken. Maar dat blijkt me tegen te gaan alle advieses die ik gelezen hebt ook die van google.

 

Alvast bedankt.

Is de versterker bekabeld aangesloten?


Ja


Ok. Ik denk dat u beter wel verschillende netwerk namen in kunt stellen. Zodat u zelf het netwerk kunt kiezen. Het WiFi van de versterker en de KPN Box 12 werken niet samen. Je laptop of mobiel verbinden daardoor niet altijd automatisch met het beste toegangspunt.


Is het iets wat naar kpn aangegeven moet worden? Het lijkt me een fout te zijn van hun apparatuur.

 

Maar he, bedankt.

 

Ook is het natuurlijk triest dat betaalde medewerkers van kpn niks ervaan weten (heb vanochten twee uur met 4 kpn medewerkers gechat) en een willekeurige persoon op het forum meer weet en zonder vergoeding mensen helpt, terwijl kpn alleen denkt om winst te verhogen.


Is het iets wat naar kpn aangegeven moet worden? Het lijkt me een fout te zijn van hun apparatuur.

Geen fout. Het word gewoon niet ondersteund. Hoe oud is die versterker?


4 jaar oud. Ik heb hem voor een oudere versie van kpn box (waarschijnlijk 10) gekocht.


Welke model versterker moet ik kopen?


Reageer