Skip to main content

Hi

 

Ik heb sinds 2017 het kpn contract overgenomen van de vorige bewoners, administratief een drama gelukkig door een KPN partner met diepe wortels in KPN recht getrokken. Ik woon in een buitengebied, adsl een armzalig p*sstraaltje, tv gaat via de schotel, veel keuze is er niet overige aanbiederd hebben dezelfde snelheden (7 Mbit down)
Omdat deze verbinding niet voldoet aan de huidige tijd kwam ik in aanmerking voor gratis 4G buitengebied, 4G router op de bovenverdieping op de logeerkamer, werkte perfect.

Eind oktober 2019 ben ik door een belteal van KPN benaderd dat 4G buitengebied zoals ik het kende ging stoppen, ik moest overstappen naar Hussel Internet, het zou wat duurder worden en een looptijd van 12 maanden, prima, zonder de 4G levert het in huis irritatie op, netflix bevriest als ik wat naar m'n remote backup duw.. order ARMOR-1234567. Ik zou begin 2020 de spullen ontvangen.

Eind februari kreeg ik een SMS dat mijn 4G buitengebied zou stoppen. Direct naar KPN helpdesk gebeld, verhaal uitgelegd, was geen bestelling bekend. Ik scherm met het eerdergenoemde bestelnummer…. Owwww ja nou nee ah ik zie het al, de bestelling was wel opgenomen maar niet doorgezet. Ik had spoedig het nieuwe modem in huis, werkte verder prima oude modem keurig verzonden naar het depot.
Wel hadden ze de ingangsdatum voor het contract aangepast naar de nieuwe bestelling, 12 maanden vanaf maart 2020, terwijl het nieuwe contract was bekrachtigd in oktober 2019, geen opzegplannen maar gaat mij even om het principe. Wederom een aantal (lange telefoontjes) om erachter te komen dat niets was aangepast (waarschijnlijk vergeten) mijn contractdatum was al verlopen ergens in 2018.

Vandeweek plofte er een brief van KPN op de mat, vreemd want alles van KPN gaat digitaal en er is een automatische incasso. De brief deed ook wat knullig aan, adres was afgekort en duidelijk zelf geprint ipv fatsoenlijk brief papier. Ging ook nog over een eindafrekening van een mobiele contract terwijl ik al decenia geen mobiele telefonie relatie met KPN heb. Zeer korte betalingstermijn (7 dagen met direct de dreiging van incassokosten en wettelijke rentes)
Dacht aan een spookfactuur omdat ik ik een bedrijf aan huis heb, even bellen naar KPN.
De dame kwam de standaard vragen al snel met het bewuste bedrag van E30,16 vreemd na wat gezoek ging het over het stoppen van het (gratis) 4G buitengebied, het product kon/kan namelijk ook los afgenomen van KPN. Anyway lang verhaal kort, de factuur was onterecht verzonden. Ik moest de dag er op terugbellen...

De dag erop bellen, zeer lang in de wacht inderdaad, de factuur was onjuist. Ik had verwacht op een reactie van okey het is geregeld. De factuur was verzonden, dat konden ze niet meer terugdraaien. Nja ze mogen hem komen ophalen wat mij betreft. De oplossing was, als u hem even betaald dan zullen wij een hem crediteren en verrekenen met het volgende abonnementsgeld.  8)7
De woede won het niet van de verbijstering, aangegeven dat ik het een vreemde gang van zaken vond, als ik mijn klanten een onjuiste factuur stuur kan ik dat ook niet verrekenen met toekomstige diensten/vorderingen. Los van dat het niet echt fijn is voor de klant relatie. Een inhoudelijk verantwoordelijke spreken is niet mogelijk bij die boys uit den haag.

Het gaat me werkelijk niet om die 30 euro 16, maar om het principe er had ook 3016 of 30160 kunnen staan. Ik heb niets opgezegd, ik heb op verzoek van KPN mijn abonnement gewijzigd. Eerdere ervaringen met hun administratie heb ik weinig vertrouwen in de afhandeling voorgesteld door KPN. Ik moet extra adminstratief werk verrichten omdat ik de facturen deels zakelijk boek en als laatste ik vind dat de administratieve fouten van KPN niet mijn probleem zou moeten zijn.

 

Anyway ik wacht nog op een belletje van iemand, er is nog één werkdag over...

 

Grt, R

 

 

 

Naar aanleiding van dit bericht gaat er geen belletje komen. Hier gaat alles zwart op wit. Een medewerker gaat dit voor je uitzoeken. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag.  Doorgaans reageren ze binnen 48uur na het plaatsen van je bericht maar het is druk. Ik raad je wel aan om die faktuur te betalen. Dat wordt dan inderdaad verrekent met de volgende maand. Betaal je niet dan kunnen de kosten aardig oplopen. En daar kom je never onderuit. Het is namelijk wettelijk toegestaan dat er op deze manier gefactureerd  wordt.


Naar aanleiding van dit bericht gaat er geen belletje komen. Hier gaat alles zwart op wit. Een medewerker gaat dit voor je uitzoeken. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag.  Doorgaans reageren ze binnen 48uur na het plaatsen van je bericht maar het is druk. Ik raad je wel aan om die faktuur te betalen. Dat wordt dan inderdaad verrekent met de volgende maand. Betaal je niet dan kunnen de kosten aardig oplopen. En daar kom je never onderuit. Het is namelijk wettelijk toegestaan dat er op deze manier gefactureerd  wordt.

 

Dank, Ik heb al een formele klacht lopen (nog geen reactie)

Hoezo is het wettelijk toegestaan om onjuiste facturen te sturen? Het normale abonnementsgeld wordt gewoon betaald, en het 4G buitengebied contract erbij gezocht, staat op 0 euro.

 

Het hele gebeuren zit mij behoorlijk dwars:

De betalingstermijn behoorlijk kort 7 dagen gelijk een dwingende toon

Onjuiste/duidelijke verwijzing, ik heb geen mobiel contract met KPN gehad

Alle zaken met KPN gaan digitaal en nu ineens een brief, duidelijk geprint, adres wijkt af van wat KPN normaal gebruikt, andere bankrekening dan gebruikelijk.

De laatste punten deden mij als ondernemer denken aan een spook factuur.

En het is nu maar 30,16….. Het had ook 30160 kunnen zijn, gewoon maar even betalen?

Al met al, dit past niet in een professioneel bedrijf, je kunt een foutieve factuur ook gewoon oplossen, meneer scheurt u de factuur door wij regelen dit intern (credit)

 


Hoi @RvdDijk, welkom op het forum! Dit is inderdaad incorrect. Wat hier gebeurd is is het volgende:

  • Je losse 4G buitengebied was een apart, mobiel, abonnement.
  • Omdat je ook vast internet van ons hebt was dit abonnement gratis.
  • Dit werd onder water verwerkt door een korting op dat mobiele abonnement toe te passen gelijk aan het abonnementsbedrag.
  • Nu is dat losse abonnement opgezegd omdat je de inbegrepen variant van Sneller Internet Buitengebied hebt gekregen.
  • Hierbij is vervolgens, geautomatiseerd, op je slotfactuur een deel van die korting weer in rekening gebracht voor de periode van de laatste maand die je niet ‘afgemaakt’ hebt.

 

Dit laatste hoort natuurlijk niet te gebeuren. Dit gaan we dan ook herstellen. Je geeft aan dat je al een klacht hebt lopen, is het op die manier inmiddels opgelost? Zo niet, geef het aan, dan pakken we dit verder via hier met je op.


Hoi @RvdDijk, welkom op het forum! Dit is inderdaad incorrect. Wat hier gebeurd is is het volgende:

  • Je losse 4G buitengebied was een apart, mobiel, abonnement.
  • Omdat je ook vast internet van ons hebt was dit abonnement gratis.
  • Dit werd onder water verwerkt door een korting op dat mobiele abonnement toe te passen gelijk aan het abonnementsbedrag.
  • Nu is dat losse abonnement opgezegd omdat je de inbegrepen variant van Sneller Internet Buitengebied hebt gekregen.
  • Hierbij is vervolgens, geautomatiseerd, op je slotfactuur een deel van die korting weer in rekening gebracht voor de periode van de laatste maand die je niet ‘afgemaakt’ hebt.

 

Dit laatste hoort natuurlijk niet te gebeuren. Dit gaan we dan ook herstellen. Je geeft aan dat je al een klacht hebt lopen, is het op die manier inmiddels opgelost? Zo niet, geef het aan, dan pakken we dit verder via hier met je op.

 

Eergisteren KPN gesproken, opgelost.