Skip to main content

Afgelopen week werd ik telefonisch benaderd door de Sales afdeling van KPN. Ik, als langdurige trouwe klant, zou in aanmerking komen voor een aantrekkelijke korting en een uitbreiding van de Internetsnelhed. Alle overige zaken zoals Spotify Premium, opnamepakket zouden blijven zoals dit was.

In de offerte stond niet vermeld dat deze zaken zouden vervallen bij het aanvaarden van de nieuwe overeenkomst. Na het aanvaarden kreeg ik de overeenkomst waarin (ineens) stond dat diverse diensten zouden eindigen.  Hierover is voorafgaand niets gemeld, noch mondeling noch schriftelijk.

Als ik mijn abonnement zoals ik het nu heb onder de nieuwe voorwaarden zou willen voortzetten, ben ik duurder uit.

Zoals het er voor mij nu uit ziet, bedonderen jullie een klant die al bijna 20 jaar bij jullie in het bestand staat.  Daar ben ik echt heel boos over.

Ik wil, bij deze, dat mijn abonnement zoals dit was, weer teruggezet wordt. Ik zal dit morgen ook nog eens bij Klantenservice (waren vanavond niet bereikbaar) aangeven. 

 

groeten,

Martijn

Ik denk dat dit een externe verkoper is die zn targets moest halen. En KPN zal zn handen in onschuld wassen.

U spreekt over een offerte, dat houd in dat het nog niet ingegaan is toch? Maar later heeft u het weer over terugzetten. Is het wel al ingegaan? Zo ja, dan kan je niet meer terug. Je kunt wel annuleren. Dan heb je niets meer. Kun je op zoek naar een andere provider.


Ik heb de offerte geaccepteerd, maar deze komt niet overeen met de inhoud van de overeenkomst die erop volgde.  De overeenkomst gaat per 14/9 in. Morgen zou de wijziging dus nog ongedaan gemaakt kunnen worden.


Ai, jammer te horen dat er toch miscommunicatie is ontstaan, @MWvanVeen! Het klinkt alsof jij je huidige pakket al een aantal jaren hebt. Dat betekent dan waarschijnlijk ook dat deze zodanig oud is, dat als de wijziging eenmaal voltooid is, we het pakket ook niet meer kunnen terugzetten naar de oude situatie. Dus, mocht je dit willen annuleren en je hebt hiervoor nog geen contact gehad, dan zul je dat vandaag moeten doen als de wijziging morgen ingaat. Dit kan niet via het forum, neem hiervoor dan ook contact op met 0800-0402, of start een chat via onze servicepagina.


@Erik_  het lijkt me in deze ook juist om bij @MWvanVeen (via een DM o.i.d.) na te gaan hoe dit is gelopen. Als een overeenkomst afwijkt van een toegestuurde offerte is dat natuurlijk niet acceptabel en heeft KPN een verantwoordelijkheid te nemen richting de (externe) “verkoper”. 


Na een paar telefoontjes met 0800-0402 was KPN het met mij eens dat er een onaanvaardbaar verschil tussen offerte en contract bleek te zitten. Zij hebben daarom de overeenkomst geannuleerd en mijn oude overeenkomst weer geactiveerd.

Mijn klacht is hiermee netjes opgelost.


@Erik_  het lijkt me in deze ook juist om bij @MWvanVeen (via een DM o.i.d.) na te gaan hoe dit is gelopen. Als een overeenkomst afwijkt van een toegestuurde offerte is dat natuurlijk niet acceptabel en heeft KPN een verantwoordelijkheid te nemen richting de (externe) “verkoper”. 

Klopt, maar het is dan handiger dit door de telefonische collega te laten doen op het moment dat gebeld wordt voor annulering, in plaats van dat twee van ons hier tegelijk mee bezig zijn en dan wellicht dingen dubbel doen.

 

Na een paar telefoontjes met 0800-0402 was KPN het met mij eens dat er een onaanvaardbaar verschil tussen offerte en contract bleek te zitten. Zij hebben daarom de overeenkomst geannuleerd en mijn oude overeenkomst weer geactiveerd.

Mijn klacht is hiermee netjes opgelost.

Fijn om dat te horen, @MWvanVeen :)