Skip to main content

Bij het kijken van online TV, zowel in Chrome als in Edge ervaar ik een bijzonder irritant synchronisatieprobleem tussen beeld en geluid.

Dit is op alle kanalen lijkt het.

 

Als het programma net begonnen is (of de site ververst is) dan loopt het nog synchroon, echter loopt beeld en geluid al aardig snel uit de pas.

 

Na verloop van tijd loopt het beeld zelfs seconden achter op het geluid.

 

Ik lees dat hier al veelvuldig (en al jaren) over geklaagd wordt.

 

*** Edit ***
Dit synchronisatieprobleem vindt plaats bij gebruik van de speaker(s) van mijn laptop.
Ik heb net mijn bluetooth-oortje gekoppeld, en dan is het synchronisatieprobleem verdwenen...

Hi @Paul1975, ik lees dat je last had van dat beeld en geluid niet synchroon lopen bij online tv kijken. Ik lees ook dat je er via de speakers van de laptop wel last van hebt, maar niet als je bluetooth-oortjes koppelt. Fijn dat je intussen een oplossing gevonden hebt, en dat je 't in je topic hebt gedeeld! Je weet ons hier te vinden als we iets voor je kunnen doen.


@Alexandra Dank voor je reactie!

 

Ik heb verder nog wat dingen geprobeerd, en bij het aansluiten van mijn laptop via een ethernetkabel gaat het wèl goed met de luidsprekers…

Kortweg gezegd:

Via wifi:

  • Synchronisatie-probleem via speakers laptop
  • Geen synchronisatie-probleem met Bluethooth-oortje

Via vaste bekabeling:

  • Geen synchronisatie-probleem via speakers laptop

Het probleem doet zich dus kennelijk alleen voor via de wifi-verbinding en de speakers van de laptop (bij verschillende browsers).

Wellicht kan T&R in Den Haag hier eens naar kijken..?

Groet, Paul


@Paul1975 Het klinkt als iets dat op de laptop speelt, aangezien het via de kabel en via bluetooth wel goed gaat. Het is verstandig om nog wat dingen te proberen en uit te sluiten, om er beter achter te komen wat er aan de hand is.

  • Hoe gaat het als je op deze laptop andere streamingdiensten gebruikt? Denk aan YouTube of Netflix bijvoorbeeld, hoe werken deze op de laptop?
  • Als je iTV online op een andere computer of ander apparaat gebruikt thuis, hoe gaat het dan met online tv kijken?
  • Maak je gebruik van WiFi via de Experia Box, of zitten er andere apparaten tussen? Het kan goed zijn om de WiFi verbinding te optimaliseren, daarvoor kan je onze WiFi manager doorlopen.

@Alexandra Dank voor je reactie :blush:

 

Andere diensten draaien wel gewoon prima.
iTV Online gebruik ik eigenlijk alleen op de laptop, op mijn telefoon of tablet gebruik ik de KPN app, en daar heb ik nooit sync-problemen mee.

 

Als ik alles een beetje ‘afpel’ dan heb ik eigenlijk het sync-probleem alleen als ik met mijn laptop via een internet browser (chrome/edge) naar KPN iTV kijk via mijn wifi (van de Experiabox).
Echter heb ik wel 3 van 3 strepen bij de wifi-ontvangst op mijn laptop.

Ik heb een 200/200 verbinding over glas, en net een speedtest gedaan, en dan kom ik via wifi ook dik op 200Mbps… Dus ik begrijp niet goed waarom de sync via wifi misgaat en via vast bekabeld niet…
Speedtest over wifi:

Speedtest over wifi

In elk geval dus geen probleem als de laptop vast bekabeld is, dus ik maak wel een extra aansluitpuntje :wink:


@Paul1975 Fijn dat verder alles goed werkt, en het via bekabeld internet ook goed gaat 🙂 De snelheid is ook goed, lees en zie ik.

Je kan nog controleren of de WiFi adapter van je laptop een update kan krijgen, misschien dat dat nog verschil maakt. Op de website van de fabrikant van je laptop staat daarover meer informatie, zij kunnen je verder helpen. Als dat niet lukt of niet helpt, dan hoop ik dat je je op deze manier kan redden.