Skip to main content

Hallo,

Na ruim 3 jaar probleemloos internet (bekabeld en Wifi) via de Experiabox V10, ervaar ik sinds een aantal dagen problemen met de Wifi. Dit terwijl er geen enkele wijziging/verandering door mij is uitgevoerd.

Het probleem is dat de wifi telkens wegvalt. Het zit hem niet het bereik of de snelheid. Ook vinden de verschillende devices (laptop, ipad, iphone) de verbinding wel, maar ze zijn dan niet met het netwerk verbonden.
Wanneer ik de probleemoplosser van windows gebruik, geeft die aan dat er sprake is van een ongeldige IP configuratie. Dit wordt dan wel opgelost, maar binnen de kortste keren valt de verbinding weer weg. Soms op meedere devices tegelijk, soms op enkele.

Inmiddels heb ik:

  • Het modem al enkele keren opnieuw opgestart.
  • Op alle devices het netwerk vergeten en opnieuw aangemeld.
  • Op alles devices de netwerk instellingen hersteld.
  • De KPN Wifi manager verschillende malen doorlopen (valt ook wel eens weg tijdens de stappen).
  • Wifi kanaal kiezen staat op automatisch

Helaas tot dusver nog geen succes. Bekabeld ondervind ik geen problemen, ook de televisie die via zo'n TP link AV500 setje via het stroomnet het signaal overbrengt blijft ook stabiel.

Iemand de gouden tip/oplossing?

Vrijwel zeker is de tp de boosdoener.  Haal die eens weg en ga testen. Ook al werkt de tv goed dan nog veroorzaken ze vaak dit soort problemen. 


Hey @Kajek! Vervelend dat de wifi steeds wegvalt. Als dit wegvalt, blijft het signaal dan wel zichtbaar? Ik vermoed van wel gezien je de IP-config. fout te zien krijgt. 

Dit betekent letterlijk dat het verbonden apparaat geen IP-adres toegewezen krijgt van het modem. Ik zou willen adviseren het modem eens een harde reset te geven. Bij voorkeur een monteursreset (herstel-knop + reset-knop tegelijk indrukken totdat alle lampjes uitgaan). Dan begin je weer op een schone lei :blush: .  


@Joep1965 ik heb de tp links uit het stopcontact gehad. Probleem blijft aanwezig.

 

@Lisa inmiddels heb ik de modem een harde reset gegeven. Ook dit heeft het probleem niet verholpen.

De ene keer werkt de WiFi wel, de andere keer niet. De duur dat het wel werkt verschilt ook. Als ik bijv. in de woonkamer verbonden ben met de WiFi, en ik loop naar de keuken dan kan het zomaar zijn dat de verbinding dan weg is (signaal blijft wel zichtbaar) 

Verschilt ook per device, maar met alle devices ondervind ik het probleem. Het signaal blijft wel zichtbaar.

Onderstaande melding krijg ik op mijn laptop:


En onderstaande een screenshot van mijn iPhone:


Iemand een idee?


Ughh, wat irritant zeg. Dankjewel voor het resetten in ieder geval. Had gehoopt dat dit wat zou opleveren. Als je het goed vindt, kijk ik even met je mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer en klantnummer is voldoende. 


@Lisa: profielgegevens ingevuld.

Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik vandaag voor het eerst weer de hele dag een stabiele WiFi heb gehad.. 


Dankjewel @Kajek! Ik heb even met je meegekeken op het netwerk. De ip-configuratie fout komt waarschijnlijk door een aangesloten apparaat in het netwerk dat IP-adressen uitdeelt (DHCP). 

Ik vermoed dat dit toch komt door de TP-link adapter komt. Kun je eens een langere tijdje zonder die adapter testen? Er moet een apparaat in het netwerk aanwezig zijn dat de communicatie verstoord. Gezien je verder geen versterkers in het netwerk hebt opgenomen. Blijft de TP-link adapter over. 

Herstart het modem zodra je de adapters hebt losgekoppeld. Als dit het niet is, dan kan ik de fout niet verklaren, gezien er verder niet iets is aangesloten dat dit kan veroorzaken. 

@Joep1965 Ik kan het zo niet vinden, maar weet jij of de TP-link adapters een aparte DHCP functie hebben, die uitgezet kan worden? 
 

Â