Skip to main content

Hoi,

Sinds twee maanden glasvezel van KPN - het ONT heb ik via het zelf installatiepakket geïnstalleerd en werkt goed. Wel merkte ik gisteren op dat de ONT niet goed blijft zitten (haakt niet goed in het klipje van de FTU). 

Gisteren viel deze er af waardoor ik drie kinderen had die weer schreeuwde dat de wifi eruit lag. Opnieuw de ONT eroverheen geschoven maar het bevestiging systeem is redelijk fragiel. 

Is hier een oplossing voor? Of gewoon wat ducktape (helpt altijd)?

-sorry-


[onjuist geplaatste post verwijderd]

Waar heb je het in hemelsnaam over?


Oeps, ik had twee topics tegelijk open staan ;)

Ik zou voor duct-tape gaan :D


Hoi,

Sinds twee maanden glasvezel van KPN - het ONT heb ik via het zelf installatiepakket geïnstalleerd en werkt goed. Wel merkte ik gisteren op dat de ONT niet goed blijft zitten (haakt niet goed in het klipje van de FTU). 

Gisteren viel deze er af waardoor ik drie kinderen had die weer schreeuwde dat de wifi eruit lag. Opnieuw de ONT eroverheen geschoven maar het bevestiging systeem is redelijk fragiel. 

Is hier een oplossing voor? Of gewoon wat ducktape (helpt altijd)?

Monteur laten komen. Ergens klopt iets niet. Zou goed vast moeten zitten.


Hallo @Super_Dirk alsnog om een installatie-monteur vragen, glasveze; is te gevoelig om mee te ‘rotzooien’ met kans op storingen en niet-werkende diensten.

Even bellen met 0800 0402 en vragen om een gratis installatie-monteur omdat zelf-installatie niet gelukt is.

 


Heel eerlijk? Waarschijnlijk als je een monteur besteld pakt hij een schroefje en schroeft deze onder de ONT in de wand zodat de ONT niet meer omlaag kan schuiven. Dat kan je eventueel ook zelf doen.


Heel eerlijk? Waarschijnlijk als je een monteur besteld pakt hij een schroefje en schroeft deze onder de ONT in de wand zodat de ONT niet meer omlaag kan schuiven. Dat kan je eventueel ook zelf doen.

Dank voor de reacties - uit ervaring (ik werk zelf al jaren in de glasvezelindustrie - zakelijke markt) weet ik hoe ik om moet gaan met glasvezelverbindingen / optics etc. Ik moest wel even de KPN termen erbij zoeken (zelf noem ik de NT gewoon een ODF) maar zag dat het design van de NT (klipje waarover de FTU geschoven wordt) niet geheel goed werkt. Het blijft simpelweg niet zitten en is aan de fragiele kant.

Aan het schroefje zat ik zelf ook te denken en zal dat doen om te voorkomen dat de SC/APC connector in de FPU losschiet.