Skip to main content

Nieuwe meterkast.

Abonement voor glasvezel genomen.

Instalatie service nodig ivm aansluiten internet/tv ivm verouderde aansluting in de huuskamer. Nu glasvezel naar de meterkast is doorgetrokken van buiten naar binnen kan ik geen gebruik maken van glasvezel ivm ontbreken van wcd.

Ik heb benodigheden toegestuurd gekregen. Kan er alleen niets mee.

Monteur die bij ons in oktober was zei dat KPN dit regelde. Omdat een nieuwe meterkast blijkt te zijn.

Ik word door een extern bedrijf gebeld. Deze zeggen dat ik deze nu plotseling zelf moet aanleggen.

 

Telefonisch slecht te bereiken. 10 a 15 min wachttijd. 

Als ik ze aan de telefoon heb dan word ik van het KASTje naar de muur gestuurd. Helaas geen oplossing voor de meter KAST.

Geen reactie op mail of klacht.

Wel mailtjes en sms dat ik nog steeds geen gebruik maak van glasvezel.

 

Wie heeft hier een antwoord op? Ik lees diverse reacties nml. Ik vind het best triest dat ik op een forum zelf mijn oplossing moet gaan zoeken.

Wat nu te doen?

 

Gr Hanna

0800-0402 bellen en vragen om een installatiemonteur omdat je het zelf niet kan doen, dan krijg je kosteloos een monteur die een WCD voor u kan plaatsen. *indien dit veilig kan worden gerealiseerd.


Bedankt ik ga het wederom proberen.


Wederom gebeld.

Er werd vermeld dat ik dit zelf kon doen. Niet dus. Geen wcd. Geen glasvezel waar ik dus nu wel voor betaal.

Ik snap er werkelijk niets meer van.

Het is een meterkast van 1 jaar oud ntb.

Spijt dat ik deze overstap van Ziggo naar Kpn heb gemaakt.

 

Nog andere suggesties?


Het is een meterkast van 1 jaar oud ntb.

Dat daar niet meteen enkele 230 Volt contactdozen werden ingebouwd, snap ik dan niet.
Tegenwoordig met allerlei aan te sturen randappartuur zou zoiets toch echt “standaard” moeten zijn.


Wederom gebeld.

Er werd vermeld dat ik dit zelf kon doen.

U moet niet zeggen tegen de KPN medewerker dat er een stopcontact geplaatst moet worden. Gewoon zeggen dat u het probeert, maar dat het niet lukt. Dat u nu geen internet heeft.


Wederom gebeld.

Er werd vermeld dat ik dit zelf kon doen.

U moet niet zeggen tegen de KPN medewerker dat er een stopcontact geplaatst moet worden. Gewoon zeggen dat u het probeert, maar dat het niet lukt. Dat u nu geen internet heeft.

Om boos op te worden, Er moet gewoon een monteur komen en bij de klantenservice moeten ze dan niet moeilijk doen. KPN biedt gewoon installatiegarantie voor als het zelf niet lukt. Je kan ook je forumprofiel invullen dan kan een moderator van het forum dit voor je regelen, wel is het zo dat dit vaak wat langer duurt. 

 

Volgens: https://www.kpn.com/service/monteur.htm

Installeren

Ben je een nieuwe klant, ga je verhuizen of ga je een glasvezelaansluiting gebruiken? We controleren dan altijd eerst of je op jouw adres zelf kunt aansluiten.

Kan dit niet? Dan sturen we een monteur. Onze monteur helpt met het aansluiten van het modem. De monteur sluit 1 tv-ontvanger, 1 vaste telefoon, 1 pc of tablet en tot 15 meter kabel aan met aandacht op veiligheid en techniek. Zijn er extra wensen, bijvoorbeeld het wegwerken van een kabel of het aansluiten van extra apparatuur of producten (extra kabellengte, superwifi, switch, kabelgoot etc.) dan geven we graag advies met de hierbij behorende kosten. Een extra product aansluiten? Hier moet je extra voor betalen.


Hi @HannaB, welkom hier. 

Ik help uiteraard graag. Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Ik_Hussel heeft gelijk, hier moet een monteur naartoe die dit kan aansluiten indien het veilig kan. 


Bedankt. Wordt echt zeer gewaardeerd!

Ik heb mijn profiel ingevult.

Bedankt Ik_Hussel! Er komt beweging in.

 

Vr groet, Hanna


O. Nog even.  Het kan zeker weten 1000 procent veilig.

De stoppenkast is geinstaleerd door erkend electricien. Monteur van kpn zei dat deze stoppenkast juist heel simpel was voor verdere instalatie na het doortrekken glasvezeldraad naar meter kast. Dus ik zie ook daarom echt het probleem niet.

Maar blij dat het opgepakt wordt. 

Gr Hanna


Dankjewel voor je gegevens. De eerstvolgende tijdstip dat vrij is is maandag 9 januari tussen 8 en 10 in de ochtend. Ik heb dit op voorhand voor je ingepland, eventueel kun je het zelf nog wijzigen via het e-mailbericht dat je binnen 20 minuten zult ontvangen. Voor nu nog even afwachten dus. 


Top. Hekemaal oke.

Bedankt allen!!!

Fiijne avond.


Het is opgelost. Zeer vriendelijke monteur. Buiten wcd moest er ook nog een oude koper draad vervangen worden door glasvezel sraad. Ook daarvoor heb ik 2weken geleden met de klantenservice gebeld. Ik werd niet begrepen. Ook toen van het kastje naar de nuur gestuurd zonder een bevredigend antwoord.

 

Eerst de positieve feedback:

Mijn bevindingen tot nu toe van de KPN:

Zeer vriendelijke en technisch vaardige monteurs. Die dit probleem goed hebben opgelost.

 

Zeer handig dat ik uiteindelijk antwoord heb gekregen via dit forum. Maar tegelijkere tijd slecht dat het op deze manier moet.

 

Slechte communicatie met de KPN.

Slecht te bereiken. 10 a 15 min in de wacht.  Dan geen juist antwoord en oplossing via de klantenservice.

Geen chat mogelijk alleen via z on klote (sorry) robot!

Spijt van mijn overgang van Ziggo naar KPN. 

 

Maar het is opgelost. Dankzij dit forum en de prima monteurs!

 

vriendelijke groet, Hanna


Hey! Super bedankt voor de update en fijn dat het nu goed is opgelost. Welkom bij de KPN, en aangezien je op glasvezel zit durf ik bijna te wedden dat het vertrouwen in KPN kan worden hersteld door dat razendsnelle en stabiele glasvezelnetwerk.


Ik hoop het ook.

Wat ik ook hoop dat er wel wat met mijn feedback gedaan wordt tav de communicatie. Deze was ronduut slecht.  Hoop dat dit opgepakt wordt. Zodat klanten zo als ondergetekende niet met een kluitje in het riet worden gestuurd terwijl zij rechten hebben. 

Maar bedankt voor het meedenken.

 

Groet, Hanna