Skip to main content

Beste KPN, ik ben telefonisch bereikbaar.

KPN frustraties:

Internet onterecht afgelsoten sinds woensdag 23-11-2022 05:00


Ik ben afgesloten omdat ik een betaalachterstand heb van 0,00 euro.



Niemand kan mij vertellen waarom. Ik betaal automatisch en alles staat op betaald.

Ondertussen 58,5 uur zonder internet

Zou binnen 24 uur na eerste telefoongesprek op woensdag 23-11-2022 12:03 teruggebeld worden

Niet gebeurd. Zelf moeten bellen.

Klachtencentrum gebeld. Frustraties uitgelegd, weinig inleving.

Bijdehante antwoorden over slimme stofzuiger worden niet gewaardeerd door mij.

Ik weet hoe mijn smarthome werkt en wat er wel en niet mee kan.

Het is uiterste noodzaak dat ik niet meer bel, dan komt mijn klacht weer onderop de stapel.

Ik had Ziggo, hier was ik tevreden mee, KPN maakt mijn ervaringen nog beter qua snelheden, maar de gang van zaken, communicatie en rariteiten, leveren mij veel vraagtekens op.

 

Verhinderingen:

Door geen internet dagelijks eerder opstaan i.v.m. automatisering in huis die niet functioneert door het onterecht afgesloten zijn, levert stress op.

Lampen kunnen niet aangestuurd worden qua felheid, levert frustratie op.

Avond kan er niks gekeken worden op de smart TV, door onterecht afgesloten internet.

 

Alle afspraken op een rij:

Aansluiten:

16 maart

 

Problemen IP uitdelen:

23 maart -> opnieuw aangesloten

30 maart -> opnieuw aangesloten + bellen extern

31 maart -> Nieuwe hardware aangesloten

Uiteindelijk weer gebeld en telefonisch kunnen oplossen

 

Aansluiten glasvezel:

20 juni -> Geen aansluitpunt in huis = van tevoren verteld, zelfs gebeld.

  • Bouwvak tussendoor, kon pas weer later geholpen worden

25 augustus -> Nogmaals monteur die kwam voor aansluiten, nog steeds geen aansluitpunt

  • Nieuwe afspraak glasvezel in grond leggen gebeld. Geannuleerd zonder gehoor door KPN want kastje was er niet

12 oktober -> Aansluitpunt tot aan voordeur gelegd, exact dat verteld, nog steeds kwamen ze onvoorbereid

14 oktober -> Glasvezel gelegd tot in huis, werkt na aansluiten niet

18 oktober -> Monteur langs geweest, kon niet meten met centrale, niks gebeurd

10 november -> Aansluiten glasvezel eindelijk gelukt.

 

Gemaakte kosten (naast nu geen internet):

16 maart & 10 november niet meegerekend i.v.m. succesvol

25 augustus niet meegerekend i.v.m. eigen vakantie

 

23 maart - 2 uur

30 maart - 4,5 uur

31 maart - 2 uur

20 juni - 2 uur

12 oktober - 3 uur

14 oktober - 2 uur

18 oktober - 3 uur

Gemaakte afspraak die geannuleerd is - 2,5 uur

---

21 uur + alle wachttijd aan de telefoon die ik niet meetel

 

Hiernaast zijn dan nog de uren zonder internet die blijven oplopen.

Hi @KjvH, welkom op het forum. 

Wat ontzettend naar dat je onterecht bent afgesloten. Zou ik met je mee mogen kijken? Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 


Gedaan, u bent van harte welkom mee te kijken, graag zelfs.

edit: per ongeluk vinkje aangeklikt


@Alex_P 


Dank voor de gegevens, @KjvH .  

Ergens in ons systeem blijft die melding over de betaling terugkomen.  En dat zorgt blijkbaar voor je blokkade.

Ik kom daarom ook geen stap verder met mijn technische stappenplan.

Een collega heeft een technische afdeling gemaild.  Daar is het wachten op.  

Mijn advies is ook om morgen te bellen met 0800 0402 en te vragen naar collections.  Zij hebben een werkinstructie en mogelijk kunnen zij meer betekenen.

Mocht je een mobiel nummer bij KPN hebben (particulier) kan ik daar een gratis grote bundel opzetten zodat je de tijd zonder diensten kunt overbruggen.


Hallo @Erwin_ 

Ik wil graag morgen bellen met collections, maar ik heb ook het dringende advies gekregen om juist niet meer te bellen, aangezien mijn dossier dan weer onderop de stapel zou komen te liggen bij de technische dienst.

Ik heb helaas geen mobiel abonnement van KPN, dus ik verwacht niet dat hier iets mee gedaan kan worden. Ik gok namelijk dat een tijdelijke E-SIM met bundel er niet in zit?

Groet en dank voor uw reactie,

Kevin


Leuk je even gesproken te hebben, @KjvH .  

Omdat ik die mail alleen niet voldoende vind heb ik ook nog een ticket namens jou aangemaakt.  Hierin staat haarfijn uitgelegd wat er precies aan de hand is.  Ik heb goede hoop dat de technische dienst dit kan oplossen.  Nu is het alleen nog afwachten wanneer het ze onder ogen komt.  Dat kan morgen al zijn maar kan ook pas op maandag of dinsdag.

Mocht je hierna het gevoel krijgen dat het toch niet adequaat wordt opgelost, laat het mij/ons hier weten.

 


Goed bezig @Erwin_ 


Het zou kunnen dat je recht hebt op schadevergoeding volgens de algemene voorwaarden van KPN, artikel 14.1. Tot een maximum van 2500 euro.

Het moet dan schade zijn, ik denk zelf dat uren, en zeker als je daarmee vakantiedagen moet opnemen etc daaronder zullen vallen. 
klacht indienen is de route hierhee.


Hier even de link naar de pagina waar @EAZ1964 het kan doen. 

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen.htm#/


@EAZ1964 @dommeke 

Dank voor het meedenken. Ik wacht even af, maar ben erg blij met de extra informatie!


@KjvH  Ik vond het een vreemd issue en was toch even benieuwd naar de oplossing.  

Een behoorlijk technisch verhaal met foutieve redirects etc.  Gelukkig heeft de afdeling Spoed en herstel de zaak adequaat opgepakt en zouden jouw diensten weer moeten werken. Is dat ook jouw ervaring? 


Hallo @Erwin_ ,

Dank voor je bericht en hulp in dit gekke verhaal. Het is na bijna een week zonder internet uiteindelijk opgelost! Ik kan gelukkig weer genieten van snel internet en een adequate oplossing.

Nogmaals bedankt, ik ben weer tevreden!

Vriendelijke groet!