Skip to main content
Vraag

Onterechte activering order na tijdige annulering

• September 21, 2026
  • 5 reacties
  • 43 keer bekeken

beste moderators, ik loop volkrdig vast bij de klantenservice en hoop dat jullie dit handmatig kunnen rechttrekken.

op 19 september 2026 om16.35 uur, heb ik een officiële herroeping/annulering ingestuurd voor ordernummer ********.

ik heb hier netjes een ontvangstbevestiging van gekregen van opzeggen@ kpn.com.

Tot mijn verbazing ontvang ik vandaag 21 september 2026 3 email,s waarin staat " bedankt voor uw bestelling" en waarin ook een kpn pincode wordt opgestuurd.

de telefonische helpdesk vandaag geeft aan dat de sytemen langs elkaar heenlopen en dat zij de mail van de afdeling opzegging/anuleren/ herroepen niet kunnen inzien, waardoor ik vandaag niet verder ben geholpen.

De juiste klantgegevens staan bij mijn *************** en is gekoppeld aan mijn KPN ID waarmee ik dit forum gebruik.

Kan een van de moderators a.u.b. in het systeem duiken, en de geactiveerde order per direct definitief stopzetten en zorgen dat de verzending van apparatuur wordt geblokeerd.

nb heb ik wel bij het herroepings/annulerings formulier een bevestiging gekregen dat ze erin gaan kijken, dit kan echter tot 14 dagen duren, aangezien ik vandaag 3 emails kreeg, voor een abo welke nog niet door de laatste telefonische check is gegaan, ben ik genoodzaakt om dit via het forum te doen.

VG 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy 

5 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@ma van der Graaf 

Welkom op de community van KPN.

Heel vervelend dat het herroepen (binnen de wettelijke bedenktijd van 14 dagen) niet goed is verlopen, waardoor er nu zaken fout zijn gegaan.

Het herroepen of opzeggen van een abonnement verloopt helaas wel via de telefonische klantenservice van KPN, en niet via de community van KPN.
Een moderator kan het abonnement helaas niet voor je opzeggen/stopzetten, omdat een moderator deze mogelijkheden niet heeft.

Bel daarom met de telefonische klantenservice op 0800-0402 

Spreek nadat de AI stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
ik wil een medewerker spreken, en na de tweede vraag opzeggen.

De medewerker die je dan te spreken krijgt, kan het dan voor je oplossen en de order verwijderen uit het bestelsysteem.
Je krijgt daarvan een bevestiging per mail toegestuurd.

De verzending van leenapparatuur wordt voor het grootste deel geautomatiseerd gedaan, dus mocht je die nog ontvangen, dan kun je die gewoon kosteloos terugsturen naar KPN.
Maar de snelste manier om het installatiepakket terug te laten sturen, is om het gewoon te weigeren aan de deur, dan zal PostNL er zorg voor dragen dat het weer terug gaat naar KPN.

De openingstijden van de afdeling opzeggingen:

• Maandag tot en met Vrijdag van 08:00 tot 20:00 uur
  • Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
  • Zondag gesloten

Hoi Michel.uit.Arnhem,

bedankt voor het meekijken, echter heb ik vandaag al uitgebreid met 0800-0402 gebeld, deze medewerker kon de email van de annuleringsafdeling niet inzien, en kon daardoor niets doen, ik wacht opxeen officiele KPN Moderator met systeembevoegdheid, welke met mij kan meekijken, cq de order in wacht, uit het systeem halen.

ik wacht op een bevoegde officiële KPN moderator.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • September 21, 2026

Een moderator kan dit helaas niet voor je regelen, die zijn hier niet voor bevoegd.

Het is het beste om een officiële klacht in te dienen via dit speciale formulier.

Je kunt daar ook bewijsstukken uploaden.

Hier op de community kan niemand je verder helpen, behalve met het advies om een klacht te maken, die komt dan vanzelf bij de juiste afdeling terecht.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Een moderator kan dit helaas niet voor je regelen, die zijn hier niet voor bevoegd.

Het is het beste om een officiële klacht in te dienen via dit speciale formulier.

Je kunt daar ook bewijsstukken uploaden.

Hier op de community kan niemand je verder helpen, behalve met het advies om een klacht te maken, die komt dan vanzelf bij de juiste afdeling terecht.

Hoi ​@bnh 

Bedankt voor de goede aanvulling.
Want een officiële klacht indienen kan TS natuurlijk ook doen, als het bij de telefonische klantenservice niet lukt.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Hoi Michel.uit.Arnhem,

bedankt voor het meekijken, echter heb ik vandaag al uitgebreid met 0800-0402 gebeld, deze medewerker kon de email van de annuleringsafdeling niet inzien, en kon daardoor niets doen, ik wacht opxeen officiele KPN Moderator met systeembevoegdheid, welke met mij kan meekijken, cq de order in wacht, uit het systeem halen.

Hoi ​@ma van der Graaf 

Er is geen enkele moderator die toegang heeft tot het bestelsysteem, en het annuleren van lopende bestellingen, dus het is zonde van je tijd om daar nu op te gaan zitten wachten, terwijl je met één telefoontje het kunt regelen.
Mocht het niet lukken bij de telefonische klantenservice, dan kun je zoals mede community lid ​@bnh al schreef in zijn reactie een officiële klacht indienen via het klachtenformulier.
De afdeling klantrelaties & klachten zal het dan in behandeling nemen.