Skip to main content
Vraag

Onterechte afkoopsom gekregen, klopt dit?

• July 12, 2026
  • 2 reacties
  • 73 keer bekeken

Beste moderator,

Ik heb onterecht een eindafrekening met een afkoopsom ontvangen voor mijn adres in Rijssen.

Ik ben via de overstapservice van Odido overgestapt naar aanleiding van de voorwaardenwijziging per 1 juni. KPN heeft mij op 18 mei 2026 al de bevestigingsmail gestuurd dat de opzegging via Odido was ontvangen.

Omdat de aanvraag aantoonbaar in mei is gedaan (vóór de deadline van 1 juni), heb ik wettelijk recht op kosteloos opzeggen. Het geautomatiseerde systeem van KPN heeft nu onterecht een boete berekend omdat de daadwerkelijke oplevering op 22 juni lag.

Mijn klantnummer en adres heb ik ingevuld in de privévelden van mijn forumprofiel. Wilt u deze afkoopsom handmatig corrigeren en de factuur crediteren naar 0 euro?

Met vriendelijke groet,
F.F. de Pagter

2 reacties

JanD
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+19
  • Wijsgeer
  • July 12, 2026

Beste ​@F.F als je een mail hebt gehad n.a.v. de voorwaardenwijziging vanaf juni 2026, stond daarin ook een tijdvak waarin je tijdelijk contractvrij was.

Als je binnen die termijn van de overstapservice gebruik hebt gemaakt, zou je kosteloos over moeten kunnen stappen.

Binnen dit forum kan men niets voor je betekenen, helaas.

Je kunt wel online een klacht indienen, zie onderstaande link:

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen

Succes

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@F.F, welkom bij de community! 😊

Als de overstap inderdaad binnen de periode van de voorwaardenwijziging is aangevraagd, dan lijkt het erop dat dit nagekeken moet worden. Gelukkig hoeft hiervoor geen officiële klacht te worden ingediend.

Via de community heb ik helaas geen mogelijkheid om dit voor je te controleren of een correctie door te voeren. Ik raad je daarom aan om contact op te nemen met onze klantenservice via een belafspraak. Zo word je gebeld op een moment dat jou het beste uitkomt. Zij kunnen je dossier erbij pakken en controleren of de afkoopsom terecht in rekening is gebracht. Blijkt dat dit niet het geval is, dan kunnen zij de eindafrekening corrigeren en de afkoopsom crediteren.

Laat je ons weten hoe het afloopt?