Skip to main content

Beste KPN medewerker, ik heb de afgelopen maanden al wat uren aan de telefoon gezeten met medewerkers van de klantenservice. Helaas kom ik daar vaak niet verder mee. Nu het volgende... ik heb mijn abonnement bij jullie eind oktober (per telefoon) bij jullie opgezegd omdat de overstapservice niet goed was gegaan. Uw klantenservice collega vertelde me toen dat ze het alsnog geregeld had, en dat de dienst per 30-11-2020 beëindigd zou worden. Prima geregeld dus alsnog. Nu is er een factuur van mijn rekening afgeschreven over de periode december. Die heb ik terug laten boeken. Vervolgens heb ik inmiddels een herinnering gekregen de factuur alsnog te voldoen?!

En zo niet dat er extra kosten in rekening worden gebracht? Kunnen jullie dit in orde maken?

Nog een aanvullende vraag, hoe lang kan ik nog gebruik maken van mijn Telfort mail adres?

 

Alvast bedankt voor jullie moeite!

 

Met vriendelijke groet, 

Dennis Vermeer 

Hallo @Dennis3101 , een factuur storneren is onverstandig, dat zorgt bij KPN alleen maar voor meer sores.

Als je een abo opzegt heb je altijd met een eindafrekening te maken omdat het moment van facturatie in de regel ongelijk is aan het einde van je abo en het feit dat je je abo vooruit betaalt en de variabele kosten achteraf.

Theoretisch blijft je emailaccount nog maximaal 6 maanden bestaan, maar ik zou daar niet te veel op vertrouwen en je relaties je nieuwe emailadres even doorgeven.

 

 


Hoi @Dennis3101,

Jij kan nog een slotfactuur verwachten waarop je teveel betaalde bedrag netjes terug gestort krijgt op jouw rekening. 


Volgens mij behoort betreffend door KPN gevoerd beleid tot een verdienmodel.

Conform de KPN Algemene Voorwaarden voor vaste en mobiele telecommunicatiediensten:
Artikel 10.5 stelt: “Als u bezwaar maakt tegen de factuur mag u alleen het gedeelte waar u het niet mee eens was tijdelijk niet betalen. De rest van de factuur moet u op tijd betalen.";
Betreffend bezwaard bedrag kan dus zonder probleem gestorneerd worden!

Artikel 13.1 stelt: “U kunt aan het einde van de minimumduur van de overeenkomst uw abonnement opzeggen. U moet daarbij rekening houden met de opzegtermijn. Die is bij een abonnement 1 maand. Loopt de minimumduur van uw abonnement bijvoorbeeld op 1 november af, dan moet u uiterlijk 1 oktober opzeggen. Doet u dat niet dan loopt de overeenkomst door.".
Aanvullende door KPN gestelde voorwaarden zijn in strijd met de AV, dus niet rechtmatig.