Skip to main content

Na 2x telefonisch contact te hebben gehad over onterecht berekende monteurskosten kan ik nergens iets geregeld krijgen.
 

Op de monteursbon staat duidelijk omschreven dat het gaat om het herstellen van een verkeerd aangesloten modem (door de voorganger). De servicebon is ook niet door mij ondertekend, omdat dit kosteloos zou gebeuren. Het gaat om service van 20/2/21 en ik krijg nu pas op 2/8/21 per mail het bericht dat er tóch €50,- in rekening gebracht wordt.
 

Klein foutje lijkt me, maar probeer het maar eens te regelen. Hoe kan die €50,- gecrediteerd worden? Ik heb er inmiddels al voor €150,- tijd in zitten.

Goedemorgen,  een moderator gaat dit oppakken.  Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag.  De wachttijd is momenteel een een dag of twee. 


Bedankt voor de tip. Ik heb mijn profiel ingevuld met hetgeen ze nodig hebben.

 

Dat een moderator het hier oppakt is ook precies mijn bedoeling, maar het is bijzonder te noemen dat ik er een profiel enz. voor moet aanmaken en op een forum moet posten voordat een schijnbaar simpele handeling gedaan kan worden. Totaal niet wat ik gewend ben van KPN. Als het goed gaat dan gaat het goed, maar het verschil in serviceword gemaakt wanneer het fout gaat. 


Mee eens! In principe helpen klanten elkaar hier op het forum en springt de moderator bij als we er niet uit. De telefonische klantenservice laat af en toe een steek  vallen helaas.  Je hoeft nu niet meer uren te bellen maar wel af en toe je topic is de gaten houden. 😉


Hoi @Nick_binnenpoort, welkom hier. 

Ik heb even gekeken naar de monteursbon, ik zie dat hij heeft geschreven: Wifi versterker was onjuist aangesloten waardoor er storing ontstond in de wifi.

Hij heeft daarvoor ook kosten berekend, die staan ook op de bon. Deze zijn echter nog niet gefactureerd en dat is nu gedaan. Ik snap dat je daar van baalt, maar de kosten zijn wel terecht. :(


Uhhh… waarom? @Bart_Z 

Het is jullie wifi versterker die door jullie is aangesloten. Blijkbaar foutief waardoor storing onstond in jullie netwerk en uiteindelijk is dit ook door jullie weer netjes opgelost. 
 

Als je mij kunt uitleggen waarom ik voor een door jullie gemaakte fout moet betalen doe ik dat graag, maar ik denk dat dat lastig wordt. 
 

Fouten maken mag overigens en is voor mij geen enkel probleem, maar deze afhandeling geeft daar wel een smet op.


Hoi @Nick_binnenpoort, welkom hier. 

Ik heb even gekeken naar de monteursbon, ik zie dat hij heeft geschreven: Wifi versterker was onjuist aangesloten waardoor er storing ontstond in de wifi.

Hij heeft daarvoor ook kosten berekend, die staan ook op de bon. Deze zijn echter nog niet gefactureerd en dat is nu gedaan. Ik snap dat je daar van baalt, maar de kosten zijn wel terecht. :(

Heb je de eerste post überhaupt aandachtig gelezen met daarnaast de monteursbon?


KPN geeft alle soorten informatie over hoe je je wifi versterkers moet aansluiten plaatsen resetten er zitten boekjes bij zelf de handige KPN Thuis applicatie. Er wordt heel veel voor klanten gedaan maar mensen zijn geneigd om gelijk te bellen voor hun probleem. Daarbij komt gewoon bij als het aan KPN ligt is het kostenloos ligt het aan de klant wordt dit in rekening gebracht. Wifi apparatuur zit hier niet inbegrepen ook al heb je ze van ons gratis gekregen of gekocht. U vraagt namelijk wel de expertise van een monteur omdat u er zelf niet uitkomt.


KPN geeft alle soorten informatie over hoe je je wifi versterkers moet aansluiten plaatsen resetten er zitten boekjes bij zelf de handige KPN Thuis applicatie. Er wordt heel veel voor klanten gedaan maar mensen zijn geneigd om gelijk te bellen voor hun probleem. Daarbij komt gewoon bij als het aan KPN ligt is het kostenloos ligt het aan de klant wordt dit in rekening gebracht. Wifi apparatuur zit hier niet inbegrepen ook al heb je ze van ons gratis gekregen of gekocht. U vraagt namelijk wel de expertise van een monteur omdat u er zelf niet uitkomt.

Aan alle kanten, zowel telefonisch als door de monteur, word toegegeven dat dit een door kpn (monteur) veroorzaakt probleem is.

 

Ik begrijp dat iedere klant natuurlijk zegt dat ze nergens aan gezeten hebben, maar in dit geval moet je er maar op vertrouwen dat dit dus ècht niet zo is, want je gaat er in je antwoord vanuit dat ik direct in de telefoon ben geklommen zonder eerst andere bronnen te raadplegen. 

 

Mooi verhaal dus wat je hebt, maar leg mij nu eens uit waarom ik moet betalen voor een door een monteur zelf veroorzaakte storing?


Ik ben daar niet bij geweest. Ik kan daar niet over oordelen en ik zie het ook niet terug dat het zo is. Daarom zijn de kosten terecht. De monteur bepaald of er kosten berekend worden. Zoals Pauwerful ook al aangeeft. Zit het probleem aan onze kant, zal het bezoek kosteloos zijn. ligt het daar niet, maar door het netwerk op locatie, dan zullen er kosten in rekening gebracht worden, wat gebeurt is. 


Ik ben daar niet bij geweest. Ik kan daar niet over oordelen en ik zie het ook niet terug dat het zo is. Daarom zijn de kosten terecht. De monteur bepaald of er kosten berekend worden. Zoals Pauwerful ook al aangeeft. Zit het probleem aan onze kant, zal het bezoek kosteloos zijn. ligt het daar niet, maar door het netwerk op locatie, dan zullen er kosten in rekening gebracht worden, wat gebeurt is. 


Dus ook als de monteur fout zit heeft deze gelijk, want deze bepaald blijkbaar.
 

Zoals ik al zei heeft de monteur alsmede de telefonische klantenservice destijds aangegeven dat het probleem aan de kant van KPN zat in een door de monteur foutief aangesloten modem. Er is om die reden ook geen handtekening gezet op de monteursbon. Daar staat namelijk in het vak van de handtekening n.v.t. Als de kosten terecht zouden zijn had ondertekening van de bon wel degelijk van toepassing geweest of niet soms?


Wel of geen handtekening betekend niets voor of u wel of niet moet betalen. De handtekening kan niet gezet zijn vanwege corona. Of omdat u het er niet mee eens was. Er zijn ook mensen die sowieso nooit een handtekening zetten als het niet heel heel noodzakelijk is. Dat betekent niet dat dan zo'n klant ook niet hoef te betalen ofzo.


Ik ga er een klacht van maken. Dat is nog alles wat ik kan doen, maar weet vrijwel zeker dat deze afgewezen wordt. Je hebt hier bevestiging van. Hoor het graag van je als er contact is geweest. 


Ik ga er een klacht van maken. Dat is nog alles wat ik kan doen, maar weet vrijwel zeker dat deze afgewezen wordt. Je hebt hier bevestiging van. Hoor het graag van je als er contact is geweest. 

Vrijdag heb ik inderdaad de sms ontvangen vanuit KPN dat er binnen 24 uur contact zou zijn. Ik wacht helaas nog steeds. 
 

Correctie. Ik heb een mail ontvangen met een terugbelverzoek. Waarschijnlijk is er naar het vaste nummer op de zaak gebeld. 


Het je ook contact gezocht via dat nummer, @Nick_binnenpoort ? Zo ja, wat is daar uitgerold?


Inmiddels is er contact geweest en dat was heel kort en bondig. De kosten zijn netjes gecrediteerd. Het had dus heel makkelijk en kort gehouden kunnen worden.