Skip to main content

Een mail nteur vd kpn heeft bij mij de wifi aanesloten vanaf het isra punt. 
de draden hangen nu lis bij dat punt. Er gaat een draad vanaf dat punt dwars door mijn keldertje naar de deur die niet meer dichtgaat en vervolgens naar een stopcontact in de gang. 
het ziet er niet uit en het lijkt me gevaarlijk dat die draden loshangen. 
 

wat kan ik hier aan doen? Moet ik dit zo accepteren? 

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.

Dit heeft niets met wifi te maken. De eerste W van WiFi staat voor wireless. Draadloos dus. En u heeft het over draden. Dat kan dus niet.

Het ziet er naar uit dat de telefoonkabel uw woning binnen komt in de kelder. De monteur had daar ook de Experiabox kunnen plaatsen, maar dat had tot gevolg gehad dat u waarschijnlijk heel slecht wifi bereik in huis had gehad. Daarom heeft de monteur dus de Experiabox op de begane grond geplaatst, in de meterkast. Maar misschien had hij onvoldoende materialen bij zich om die kabel netjes af te werken. Hoe dat nu verder moet weet ik niet. Zal wel een moeilijk verhaal worden om dat nu in corona tijd alsnog geregeld te krijgen.

Bij de deur zal sowieso ergens een gat geboord moeten worden om de kabel door te doen. Zodat deze niet meer door de deur hoeft. Ik kan me toch nauwelijks voorstellen dat de monteur hier helemaal niets over gezegd heeft en zo weg gegaan is?


Goedemorgen @Inge Goor, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Het is zeker niet de bedoeling dat het niet afgewerkt wordt afgeleverd! Heb je misschien een foto van hoe de monteur het heeft achtergelaten en wil je die hier plaatsen? Ik kan ook begrijpen dat niet alle handeling vanwege deze corona tijden worden uitgevoerd, maar het moet wel veilig en netjes achtergelaten worden. Daarnaast is het wel zo dat je tekent voor de afhandeling met de monteur, heb je dit ook gemeld voordat hij weg ging? Of heb je het later pas gezien?

WiFi is trouwens wel wat anders, dat is het draadloze netwerk via je modem. Ik ga er vanuit dat het nu gaat om de aansluiting van je modem (Experia Box, wit) op je aansluitpunt in huis.

In ieder geval, wil je even een foto plaatsen? Dan kunnen we ook bekijken of het veilig is of niet en of het dus spoed heeft. Vul daarnaast je Forum profiel even aan met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en bereikbaarheidsnummer (liefst 06-nummer bij persoonlijke opmerkingen). Dan kunnen we aan de hand van die gegevens alles erbij pakken en dit hopelijk zo snel mogelijk oplossen!


 


Wat een ongelooflijke puinhoop heeft die monteur er van gemaakt. :confounded:

Ik ga er vanuit dat KPN dit op korte termijn zal laten corrigeren.

Ook hoop ik dat er een wandcontactdoos in de kelderkast gerealiseerd kan worden want die draad zo voor die spiegel langs is natuurlijk geen gezicht.


Hallo @Inge Goor ,

Het lijkt wel een DHZ-aansluiting.

Het enigste waar ik met de KPN-monteur mee kan komen is de stroomaansluiting, die mankeert blijkbaar in de kelder en heeft het dus op deze manier op moeten lossen.

Als je dat netjes wilt hebben zal je dus voor een (bij voorkeur geaarde) aansluiting in de kelder moeten zorgen, omdat de kelder een ‘vochtige’ ruimte is.

En misschien zit er wel een stroomaansluiting in de kelder zelf, dan kun je met een verlengsnoer alsnog het modem van stroom voorzien binnen de kelder.

Succes.

 

 


Er zit geen stroomaansluiting in de kelder. Maar de draden hadden toch verwerkt kunnen worden, bv in het doosje dat er naast ligt? De monteur was trouwens lang bezig (1 uur) en vertrok gehaast. Helaas was ik er zelf niet bij want dan was hij er niet zo weg mee gekomen. Hij had bv een gat door de muur kunnen boren want aan de andere kant van de muur zit de woonkamer en dar zit wel een stopcontactdoos. 

 

Dit komt heel amateuristisch over. 

Maar wat nu?


@Inge Goor Als u expliciet heeft aangegeven dat de Experiabox in de kelder moet komen en er is geen stroomaansluitpunt in de kelder zelf, tja dan heeft de monteur niet veel keuze.

Blijft onverlet dat de aansluiting op het ISRA-punt wel heel knullig is.

Het plaatsen van de Experiabox in de kelder zelf lijkt mij niet aan te raden aangezien dat heel nadelig kan zijn voor de signaalsterkte van de wifi.

De beste keuze zou zijn om de Experiabox links boven bij de spiegel, dicht tegen het plafond, op te hangen. De monteur had dat mijns inziens met u moeten bespreken.

 


Dat is niet gebeurd. De monteur heeft dit zo beslist. Het kon gewoon binnen in de kamer. Het is niet wenselijk deze warboel. 
het isra punt moest ‘omgezet “ worden. Daarom heeft hij dit zo gedaan. 
bij binnenkomst vh internet heeft de monteur de experiabox gezet. 
 

hij kon toch zien dat dit niet een optimale oplossing was 

 


Als aan de andere kant van de muur de woonkamer zit. En daar een stopcontact zit. En een plekje is om de Experiabox neer te zetten. Dan zou ik daar de Experiabox plaatsen. Gaatje boren en het snoertje er door. ISRA punt (foto 2) mooi afwerken. En het snoertje van daaruit door het gaatje in de muur.


@Inge Goor Ook al mocht u voor de huidige situatie hebben getekend, ik hoop dat een moderator opnieuw een monteur inplant want de geleverde kwaliteit is niet KPN-waardig.


Dat hoop ik dan ook maar. 
maar hoe krijg ik dat voor elkaar? 
kpn verwijst mij naar dit forum. 


Hallo @Inge Goor , een reactie van een moderator op dit forum afwachten, of, voor een snelle(re) reactie bellen of chatten.

 


Ik sluit me aan bij het commentaar over de geleverde kwaliteit. Toch wat praktische tips. De lichtschakelaar bij het plankje in de kelder zou vervangen kunnen worden door een schakelaar/stopcontact combinatie. Daarvoor is een fasedraad nodig. In de centraaldoos achter de muurlamp zit een fasedraad. Daar zou een nieuwe aan gekoppeld kunnen worden, die vervolgens door de leiding naar de schakelaar kan worden getrokken.  Dat is zo te zien maar een kort stukje. De telefoonkabel naar de Experiabox zou met een kleine inkeping achter in het plankje strakker langs de muur kunnen lopen.


Dat is zo te zien maar een kort stukje.

Dat is maar de vraag, formeel (conform de richtlijnen) lopen alle draden via de "centraaldoos" in het plafond en ligt er dus helemaal geen buisje rechtstreeks van de schakelaar naar het lichtpunt.


Hoi @Inge Goor . Ik heb een servicemonteur aangestuurd. In verband met corona zul je eerst door de monteur gebeld worden. Ik ga er van uit dat jullie samen tot een goede oplossing kunnen komen.

Wil je de komende dagen bereikbaar zijn op het mobiele nummer dat eindigt op 774?

Mochten er kosten gerekend worden, ga ik die vergoeden. 


Dat vind ik heel fijn. Heel blij. Dank je wel voor de service.


Hoi Inge, heeft de 2e monteur de zaak netjes opgeleverd? 


Donderdag om 8.30 uur stond de monteur op de stoep en een uur later was het klaar. Keurig gaatje door de muur en de experia box naar de kamer gebracht. Ook werkte hij alle losse draden weg  in het kpn doosje en de andere draad heeft hij keurig vastgezet aan de muur. 
echt mooi en ik ben heel blij met de goeie service van Kpn. 
ook met dit forum. Dank jullie allemaal voor de hulp. 


Fijn! Mocht er in de toekomst iets zijn, dan weet je ons te vinden!