Skip to main content

Begin nu wel een beetje doodziek te worden van dit gedoe. Non-stop gedoe met de WiFi op alle apparaten. Snelheid komt niet boven de 100MB in de woonkamer. Neem voor 1gig af. Na het resetten komen we voor een halve dag op de +500mb, daarna klapt alles weer in. Steeds service proberen te krijgen, maar dat komt terug met 0 service. Elke keer verwijzen naar die %!€@^# WiFi Manager. Heb al 2 nieuwe wifi versterkers gekocht, want "mogelijk" zit het probleem daar. Van de V10a naar de Experia box v12 gegaan. Betaald voor een monteur die niks meer dan jolig deed met de hond de WiFi reset en weer ging. Nogmaals dit werkt voor een halve dag.

 Dit gedoe gaat al maanden door en gaat door na het verhuizen naar een nieuwe woning. Op de chat krijg ik door dit komt door je isolatie. Gek dat het al begonnen was bij onze vorige woning en dat er niemand in de wijk last van heeft behalve wij. Nu begint het geduld wel op te raken en vragen we hier nog 1 keer om iets van service. Anders is het voor ons klaar bij KPN. 1Gig glasvezel, een v12 en de nieuwste versterkers voor een huis met 1 verdieping mag hopelijk genoeg zijn. Zijn er meerdere mensen met dit probleem of krijgen ook deze vorm van service?

 

Beste lezers,

 

Korte vraag. Momenteel neem ik 1 Gig af, maar wat is acceptabel om qua snelheid (dicht bij de router). Ik begrijp dat dit nooit 1 Gig zelf kan zijn, logisch. Maar wat is acceptabel? Momenteel kom ik direct naast de router op +/- 500 Mb en verder rond de +/-200 Mb in de woonkamer (na het resetten van de router). Vaak hapert de wifi en is deze nog onder de 100 Mb. Helaas zijn wij niet te spreken over de service vanuit KPN. We maken gebruik van een V12 en 2 van de nieuwste KPN Wifi versterkers.

 

Hopelijk weet iemand een benchmark. Nu voelt het alsof we betalen voor niks


Admin: topics samengevoegd


Heb je bekabeld wel die 1 gig (meestal net iets minder) ?


Hallo @DVDBZ bekabeld met 1 pc rechtstreeks op de modem aangesloten en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit moet je ongeveer 930/930Mbit/s kunnen halen.

Draadloos hangt sterk af van je persoonlijke omgeving en de instellingen binnen je modem en de gebruikte aangesloten draadloze apparatuur.

Concreet kom je met de 2,4-band het verst en met de 5.0 band het snelst.

Als je de draadloze instellingen binnen de modem op standaard laat staan, af fabriek heb je een mix tussen snelheid en bereik.

Per band kun je afzonderlijk een keus maken of je een optimaal bereik wilt of een optimale snelheid. De standaard instellingen geven een mix van beide, zoals ik eerder schreef.

Je kunt KPN niet aanspreken c.q. verantwoordelijk houden voor de kwaliteit van de wifi, doch KPN doet er wel alles aan om te helpen om een zo goed mogelijke wifi te ervaren binnen jouw persoonlijke omgeving, o.a. door de wifi-manager.

Succes.

 


Heb je bekabeld wel die 1 gig (meestal net iets minder) ?

 

Hallo @DVDBZ bekabeld met 1 pc rechtstreeks op de modem aangesloten en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit moet je ongeveer 930/930Mbit/s kunnen halen.

Draadloos hangt sterk af van je persoonlijke omgeving en de instellingen binnen je modem en de gebruikte aangesloten draadloze apparatuur.

Concreet kom je met de 2,4-band het verst en met de 5.0 band het snelst.

Als je de draadloze instellingen binnen de modem op standaard laat staan, af fabriek heb je een mix tussen snelheid en bereik.

Per band kun je afzonderlijk een keus maken of je een optimaal bereik wilt of een optimale snelheid. De standaard instellingen geven een mix van beide, zoals ik eerder schreef.

Je kunt KPN niet aanspreken c.q. verantwoordelijk houden voor de kwaliteit van de wifi, doch KPN doet er wel alles aan om te helpen om een zo goed mogelijke wifi te ervaren binnen jouw persoonlijke omgeving, o.a. door de wifi-manager.

Succes.

 

Ten eerste bedankt voor jullie reactie. Dit is mijn snelheid met een ethernet kabel aan de router. Nu net gemeten. Het lijkt me dus dat er iets niet goed gaat hier? 

 


Dan gebruikt u een kabel die niet goed is. Of er zit een 100 mbit switch tussen. Of de netwerkkaart in uw pc of laptop kan niet sneller dan 100 mbit.


Het scherm toont “Apple US… t Adapter”.

Waarschijnlijk wordt hier de oudere Apple USB to Ethernet adapter gebruikt, die biedt maximaal 100Mbps.

Voor hogere snelheid de nieuwere versie gebruiken. Voor de nieuwere MacBooks met USB-C verkrijgbaar.

 

 


Mocht er iemand van KPN lezen hopelijk kan jij me wel verder helpen. In onze vorige woning begon het gedoe met het internet al. Steeds viel het wel en het bereik was slecht. We kochten daarom wifiversterkers erbij en dat versterkte het bereik wel enig sinds. Nu zijn we verhuist naar een nieuwe woning en de drama is nu 10x zo erg. Ik heb hiervoor de nieuwste versterkers (SuperWifi2) gekocht en een kpn experia box v12 staan. We hebben 2 verdiepingen en het internet komt LETTERLIJK steeds rond de 30/40mb. Dan weer een reset en tik ik de 100/200 aan. Tot het moment weer komt dat alles inklapt. Een duurder abonnement kan ik niet afnemen. Heb al een keer voor een monteur betaald en ook deze kreeg het niet hoger. Nee, ik kon het beste overal kabels door mijn huis gaan trekken. Maar op de vraag waarom ik dan een beter bereik had op het internet van de buren kon ze geen antwoord geven (Ziggo). Wij stonden naast de router en de router van de buren zit achter dikke geïsoleerde muren. Ook word ik doodziek om steeds door de servicedesk naar die wifimanager gewezen te worden.

Mijn vraag is of er nog iets van service bestaat vanuit jullie waar je de klanten niet de kosten mee injaagt. Het is toch van de zotten dat ik betaal voor helemaal niks? Zijn er nog oplossingen, want anders ben ik genoodzaakt om toch eens met een andere provider te gaan praten. Gisteren weer een reset gedaan en dit zijn de wonderlijke resultaten op mijn laptop. Ronduit belachelijk. Hopelijk zit er iemand hier op het forum die wel begrijpt dat dit niet kan en me uitlegt welke stap ik nog kan zetten. 

 

PS er is al gecheckt of er apparaten zijn die het internet claimen.

Admin: naar eigen topic verplaatst


Om te bepalen of het echt aan de draadloze verbinding ligt is het eerste wat moet gebeuren is een rechtstreekse meting met een bekabeld aan de Experiabox aangesloten PC. U moet dan (ik ga uit van glasvezel) de snelheid van uw abonnement meten.

Helaas is de snelheid van WiFi van een groot aantal factoren afhankelijk zoals de hoeveelheid buren met WiFi, storende LED verlichting, omvormers van zonnepanelen e.d.

Met welk apparaat meet u de snelheid van 30/40? De lage snelheid kan ook aan dit apparaat liggen.


Zo te zien valt de wifi weg, de snelheid is het probleem niet.
Is er in veel wifi verkeer in de omgeving ?
2,4 of 5,0 GHz ?