Afgelopen maand hebben wij bij de monteur die ons aansloot op de nieuwe glasvezel verbinding meteen twee Super Wifi punten à €149,00 afgenomen, maar wij zijn niet tevreden. Het internet is wel iets sneller, maar dat kan ook aan de glasvezel verbinding liggen en ik voel me bekocht omdat nieuwe klanten de 2 Super Wifipunten gratis krijgen en ik daar achteraf achter moest komen. Wij zijn afgelopen jaar vanuit Telfort automatisch omgezet naar KPN en er is nergens sprake van enig nieuwkomersvoordeel. Een telefoontje met de klantenservice leverde hierin ook niets op. “Wij kunnen helaas niets voor u doen” was het enige dat ik te horen kreeg. Op mijn melding dat ik dan de twee Super Wifipunten wilde retourneren, kreeg ik te horen dat dit alleen bij een KPN winkel kan omdat ze via de monteur zijn aangeschaft.
Die winkels zijn nu grotendeels dicht. Gelukkig is er een XL winkel niet al te ver hiervandaan. Maar… de monteur heeft de verpakkingen meegenomen, en voordat we nu geen teruggave van het aankoopbedrag krijgen omdat de verpakking ontbreekt, wil ik van KPN de schriftelijke toezegging dat dit geen gevolgen heeft voor de creditering hiervan.
Overigens vinden wij het ook niet erg netjes dat ik pas na veel googelen erachter kom dat de bewuste Super Wifi punten uitsluitend bij een abonnement met KPN werken. Met andere woorden: stappen wij over, dan kun je de Wifi punten wel in de vuilnisbak gooien. Een onafhankelijke router heeft dit probleem niet.
Jaren geleden zijn wij bewust overgestapt van KPN naar Telfort vanwege steeds slechtere service. En de geschiedenis begint zich weer te herhalen. Erg jammer en ik denk er dan ook hard over na om over te stappen.