Skip to main content

Goedemorgen KPN,

 

Waarom kan ik geen monteursafspraak meer maken via jullie site?

Er is bij mij een monteur geweest welke de glasvezel heeft aangesloten en ook de tv ontvanger.

Verder geen draden getrokken of iets dergelijks en nu wil ik de ontvanger aansluiten op de experia box om zo zenders te ontvangen, maar hij geeft aan geen verbinding tussen moden en ontvanger.

 

Ben echt zeer ontevreden over de werkwijze van de monteur welke totaal geen zin had om te werken en weinig kennis van zaken had. 

 

Graag urgent een oplossing en een nieuwe monteur langsturen.

Heeft u wel internet? 


Hi,

Experiabox zegt tv verbinding groen lampje - en heb ook gewoon WIFI dat heeft de monteur ingesteld.
Alleen de kleine zwarte box heb ik de HDMI kabel in de TV en een ethernetkabel vanuit mijn meterkast in het zwarte kastje maar hij geeft aan geen verbinding.

De gele draad is ook niet gebruikt de monteur heeft gewoon mijn oude kabel laten zitten en zei dat het werkte maar blijkbaar komt er geen internet uit de muur….

 

Nu wil ik een afspraak maken voor een monteur, want heb 70 EU betaald voor niks en kan geen zenders ontvangen op mijn nieuwe LG OLED door deze problematiek.


Heeft u op de tv wel de juiste hdmi poort geselecteerd met de afstandsbediening  van de tv? 


Hi,

Ja HDMI poort 1 gebruik ik en dan gaat hij naar zwart scherm en dan zegt hij controleer alle aansluitingen klik ik hem door en zegt hij - geen verbinding tussen modem en tv ontvanger controleer uw verbinding.

Heb wel gewoon WIFI en de experiabox geeft ook groen bij tv aan. In de ontvanger zit de hdmi, power en ethernet kabel maar tv zegt geen verbinding.

 

Ik wil nu een afspraak maken voor nieuwe monteur want denk dat de kabel gewoon niet goed is, monteur nam ook erg weinig moeite en niet eens iets netjes weggewerkt alleen gaat het niet.

Kan iemand me bellen aub voor monteur op korte termijn?


Heeft u wellicht een laptop die u op die aansluiting kan zetten om te kijken of er signaal op staat? Was u er niet bij toen de monteur de boel aansloot? Een monteur zit er dit jaar niet meer in denk ik.


Nee mijn vrouw was erbij ik ga kijken als ik de kabel op mijn laptop aansluit of hij verbinding geeft.

Ik verwacht dat het in de kabel zit, vraag me ook af waarom hij geen nieuwe kabel getrokken heeft de gele kabel maar mijn oude kabel heeft laten zitten.

 


Uw kabel is waarschijnlijk nog goed geweest.  Het zijn op de kleur na dezelfde kabels.


@SDLEEUW , u hebt een GL-OLED TV, en ik neem aan dat dit een Smart TV is. Als u een goede Wifi hebt kunt u via Wifi TV kijken. Gebruik hiervoor de App van KPN of NPO Start. Een (kabel) verbinding tussen het modem en de tv-ontvanger ontbreekt, begrijp ik. Die dus aangelegd moeten worden, dit had de monteur voor je kunnen/moeten doen.

…. Nee, niet goed gelezen, die kabel is er dus wel. Heeft de monteur wel een werkend systeem achtergelaten?


Hi,

Welke app kan ik de zenders via ontvangen?

Het is een LG OLED G2 - dus is smart tv.

Wel vind ik het jammer dat de monteur weggegaan is en blijkbaar heeft de kabel geen signaal, en via de site kan ik geen monteur boeken krijg een error.

Waarvoor is er persee internet nodig als je via een app ook tv kunt kijken?


Hi,

Welke app kan ik de zenders via ontvangen?

Het is een LG OLED G2 - dus is smart tv.​​​​​​I

Wel vind ik het jammer dat de monteur weggegaan is en blijkbaar heeft de kabel geen signaal, en via de site kan ik geen monteur boeken krijg een error.

Waarvoor is er persee internet nodig als je via een app ook tv kunt kijken?

In het menu van uw tv kunt u uw wifi netwerk opzoeken en hiermee verbinding maken. Daarna kunt u met alle voorgeïnstalleerde apps gebruiken en nieuwe apps toevoegen.

TV kijken via de geïnstalleerde apps gaat niet zonder een internet abonnement bij een provider. 

Kijk hier eens: https://www.kpn.com/televisie/online-tv-kijken.htm 

Voor (opnieuw) een monteur moet u bellen met KPN : 0800 0402 


Apps heb ik wel gaat mij om de zenders welke ik niet kan ontvangen zonder die internet aansluiting?

Weet u hoe ik iemand van de klantenservice hier kan bereiken voor een afspraak met monteur?


Maar heeft u al gekeken of er signaal op die kabel staat? 0800-0402 is het nummer van de klantenservice maar nogmaals hou er rekening mee dat het volgend jaar wordt. 


 

Waarschijnlijk staat de tv op de verkeerde bron. Dit gebeurt wel vaker als de tv uitgezet word en later weer ingeschakeld word. Daar kan KPN niets aan doen. Probeer de source knop eens op de afstandsbediening. 


Nee staat op goede source ingesteld.

Ga vanavond kijken of de kabel werkt in mijn laptop.


...


Hoi @SDLEEUW . Hoe is dit verder afgelopen?


Hi,

Kabel had geen verbinding, nu wachten op de monteur a.s. woensdag.


@SDLEEUW , is de monteur geweest en is uw probleem opgelost?