Skip to main content

Wie kan mij helpen?

De KPN heeft mij een gratis verhoging gegeven naar 200/200mb terwijl ik mijn oude snelheid behoud.

Alles al gereset en de KPN tool gebruikt maar niets helpt, proberen contact te krijgen met een(echte) medewerker is ook niet te doen.

Iemand een oplossing?

Met vriendelijke groet,

Danny

Hallo @Danny B heb je de gl;askast al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad en daarna de modem/router een fabrieks-reset gegeven?

Test je wèl met 1 PC rechtstreeks bekabeld aangesloten op het modem en verder alle overiger (draadloze) apparatuur uit?

Is de pc waarmee je test geschikt voor Gigabitsnelheid en dat deze nog op 100Mbit/s ingesteld staat?

 


Hoi @JanD, Ik heb het kastje van de glasvezel uit het stopcontact gehad en daarna een reset gedaan zonder resultaat.

Als ik de speedtest doe gaat dat tellertje ook niet verder als 100mb dus dat is de max, je zou denken dat die teller verder zou moeten kunnen

De pc zit rechtstreeks op de router via kabel


Hallo @Danny B welke speedtest gebruik je, die van KPN of die van Ookla?

Beide speedtests geven zowel in diagram als in cijfers de snelheid aan. Kun je eens een schermafbeelding plaatsen na een voltooide speedtest?

 


Hoi @JanD, als ik vanmiddag thuis ben zal ik dat doen, ik gebruik trouwens die van de KPN


Hoi @JanD, hierbij mijn printscreens, de eerste is als de test klaar is, de tweede is tijdens de test en daar zie je ook dat de teller niet verder als 100mb kan

 


Ondersteunt de netwerkadapter van je computer wel meer dan 100Mbps? Brandt het lampje bij de LAN poort op je modem/router oranje? Dan is het 100Mbps.


Hoi @freddyfrl , mijn netwerkadapter ondersteunt 1000mb/s dus dat lijkt mij voldoende.

Het lampje op de experiabox brand groen


Is hij rechtstreeks op het KPN modem aangesloten of zit er nog een eigen router tussen?


hij is rechtsreeks aangesloten op de experiabox


Hoi @freddyfrl ik zie dat er een switch tussen zit die is 5x 1Gbs

 


Ik merk nu ook dat internet via wifi wel sneller gaat 190 Mbps

 


Je PC bedraad zit nog max op 100mbps dus of de pc port kan max 100 (dit kan je zien als de speed blijft haken op 95mbps) of de kabel is 2x2p ipv 4x2p of er zit nog een switch van max 100mbps ergens tussen.


Hoi @freddyfrl , mijn netwerkadapter ondersteunt 1000mb/s dus dat lijkt mij voldoende.

Het lampje op de experiabox brand groen

Alleen een groen lampje geeft aan dat de verbinding 100mbit/s is.
Bij 1gbit/s moet je 1 groen en 1 oranje lampje zien aan weerszijden van de LAN poort.

Probeer eens een kabel rechtstreeks vanaf de Box 12naar die PC of vervang anders die kabel tussen de switch en de Box 12.


Hoi @freddyfrl , mijn netwerkadapter ondersteunt 1000mb/s dus dat lijkt mij voldoende.

Het lampje op de experiabox brand groen

Alleen een groen lampje geeft aan dat de verbinding 100mbit/s is.
Bij 1gbit/s moet je 1 groen en 1 oranje lampje zien aan weerszijden van de LAN poort.

Probeer eens een kabel rechtstreeks vanaf de Box 12naar die PC of vervang anders die kabel tussen de switch en de Box 12.

Bij 100Mbps brandt er niks groen bij mijn weten hoor.


Hoi @freddyfrl , mijn netwerkadapter ondersteunt 1000mb/s dus dat lijkt mij voldoende.

Het lampje op de experiabox brand groen

Alleen een groen lampje geeft aan dat de verbinding 100mbit/s is.
Bij 1gbit/s moet je 1 groen en 1 oranje lampje zien aan weerszijden van de LAN poort.

Probeer eens een kabel rechtstreeks vanaf de Box 12naar die PC of vervang anders die kabel tussen de switch en de Box 12.

Bij 100Mbps brandt er niks groen bij mijn weten hoor.

Dit kan per merk model verschillen


@freddyfrl 

Zie dit topic en dan het antwoord van wjb, dat is voor alle huidige KPN modems zo:

Er moet ook nog ergens een topic zijn met afbeeldingen van de Box 12 waarin je ziet dat het daar hetzelfde is maar die kan ik zo snel niet vinden (was maanden geleden), ik heb er zelf ook nog in gepost.

Maar dit plaatje geeft het eigenlijk ook al aan:

 


je netwerk adapter geeft ook echt gig link aan ?

zo ja op de pc niet toevallig een VPN of iets draaien

 


Ik wil eerst iedereen bedanken voor de reacties, top.

Jullie praten over een box 12 maar ik heb een V10 en daar zit maar een lampje op aan de voorkant, op de achterkant zitten geen lampjes.

Ik ga vanmiddag de kabel testen of die wel goed is en de switch testen.

Ik hou jullie op de hoogte


Hallo @Danny B de bedoelde lampjes die geel en groen kunnen branden zitten bij de LAN-poorten op ieder soort modem, daar kun je dus kijken.

 


Ik wil eerst iedereen bedanken voor de reacties, top.

Jullie praten over een box 12 maar ik heb een V10 en daar zit maar een lampje op aan de voorkant, op de achterkant zitten geen lampjes.

Ik ga vanmiddag de kabel testen of die wel goed is en de switch testen.

Ik hou jullie op de hoogte

 

Ja, Box 12 is mijn fout, ik dacht dat ik gelezen had dat je die gebruikte.

Maar voor de ledjes bij de LAN poorten maakt dat niet uit, die zijn bij beide types hetzelfde qua betekenis.

Ook de V10 heeft net zoals de Box 12 in de afbeelding die ledjes aan de achterkant.

Aanvulling:

Of zoals Nick het noemt zijkant, is afhankelijk van welke kant je hem bekijkt.😋


Jullie praten over een box 12 maar ik heb een V10 en daar zit maar een lampje op aan de voorkant, op de achterkant zitten geen lampjes.

Weet u zeker dat u een v10 heeft? Heeft u geen v10a? 

Want de v10a heeft inderdaad geen lampjes achter bij de poorten nee.

Bij de v10 zitten de poorten niet aan de achterkant, maar aan de zijkant. En daar zitten weldegelijk lampjes bij.

 


Hallo, ik wil iedereen even bedanken voor zijn hulp, het is opgelost het zat in een van de connectors van de kabel, ik heb ze beiden vervangen en het resultaat mag er wezen.