Skip to main content

Hallo,

Sinds korte tijd kan ik de App van Ziggogo.tv niet meer gebruiken omdat ik een melding krijg dat de internetverbinding via Wifi niet stabiel lijkt door onvoldoende bandbreedte. Ik heb dit probleem alleen op mijn tablet (Medion) . Op de telefoon, Samsung Galaxy, heb ik geen probleem met de App.

Ik heb internet van KPN en de kabelaansluiting voor de TV van Ziggo. Het probleem met de App is bij Ziggo niet bekend.

Heeft iemand wellicht ook problemen met de melding inzake onvoldoende bandbreedte of misschien wel een oplossing? 

 

Goedemorgen @hans67 en welkom hier op het KPN forum :)

 

Leuk dat je ons via deze weg hebt gevonden! Als het probleem alleen op je tablet van Medion speelt maar niet op andere apparaten, dan ligt het in principe niet aan je Wi-Fi. Is je tablet helemaal up to date qua besturingssysteem? Als het aan de Wi-Fi zou liggen, zou je ook op andere apparaten problemen moeten ervaren en ik begrijp dat dit dus niet het geval is. Daarom denk ik in eerste instantie aan de tablet. De app zelf zal het probleem ook niet zijn daar deze op je andere apparaten wel gewoon werkt. Wat misschien kan helpen, is om de app eens te verwijderen (van je Medion tablet), tablet opnieuw opstarten en vervolgens de app opnieuw installeren. Heb je dat al eens geprobeerd?


Hallo JanZ

Bedankt voor het meedenken en het uitvoerige duidelijke antwoord. Ik heb je suggesties uitgeprobeerd maar helaas zonder resultaat. De melding inzake instabiele verbinding door mogelijk onvoldoende bandbreedte blijft. Volgens de specificaties van de Ziggo app is Android versie 5.1 of hoger nodig.

Vorige week is de tablet middels een systeemupgrade gebracht van 5.0.2 naar 5.1.1.

Ik denk dat hierin iets mis is gegáan.

 

 

 

 


Jij bedankt voor de terugkoppeling @hans67 :) Maar jammer dat mijn suggesties geen resultaat hebben opgeleverd. Goed dat je je tablet een update hebt gegeven want om gebruik te kunnen maken van de app heb je inderdaad minimaal versie 5.1 nodig. Begrijp ik het ook goed dat het eerder wel heeft gewerkt op de tablet van Medion? 


Dat klopt, ik heb eerder nooit problemen gehad met de ziggo app of welke andere app dan ook.

De overige apps functioneren ook nu nog uitstekend. Alleen ziggo geeft de melding.


Heb je dit probleem ook al eens bij Ziggo aangekaart? Niet om het af te schuiven, zeker niet. Maar het probleem heeft niks te maken met de Wi-Fi, dat stukje kunnen we echt uitsluiten. Wellicht dat Ziggo weet wat te doen bij deze melding. Ik ben ook wat gaan zoeken op het forum van Ziggo maar het wordt me eerlijk gezegd niet helemaal duidelijk wat hiervoor de oplossing is.


android 5 dat is dan wel een oude tablet

ik denk dat het eerder daar aan ligt

wat je ook kunt proberen wifis vergeten verwijderen en opnieuw verbinding maken met je wifi

het kan ook nog een update zijn van die ziggo app en dat hij daarom niet goed meer werkt met de wat oudere apparatuur

kun je ook eens een speedtest doen met die tablet via speedtest app van Ookla

wat geeft de tablet voor snelheid aan

 


De speedtest is 25.9 Mbps download en 15.9 upload. Heb wifi alleen keer verwijderd n opnieuw geïnstalleerd. Zonder resultaat, foutmelding blijft ongewijzigd. Bedankt voor de goede suggesties. Ik ga morgen verder.

 

 


Snelheid is voldoende 

Ik had in Spanje lager en dit werkte daar prima 

Probeer eens via een browser op die tablet 

Bijvoorbeeld Firefox 

https://www.ziggogo.tv/nl.html

Dus niet via een app 


Bedankt voor je waardevolle input @peter-keetfm :) Via de browser zou inderdaad ook nog een optie kunnen zijn; als het niet kan zoals het moet, moet het soms maar zoals het kan! De snelheid is sowieso het probleem niet, het hele stukje Wi-Fi is niet wat hier de boosdoener is.


Goedemiddag @hans67 , heb je nog iets gehad aan de informatie van @peter-keetfm ?


Ik heb alle voorstellen geprobeerd maar niets helpt. Als laatste mogelijkheid heb ik de tablet teruggezet naar fabrieksinstellingen en daarna opnieuw geïnstalleerd, helaas ook zonder succes.

 


Op het Ziggo forum word ook steen en been geklaagd over die Ziggo GO app dus mogelijk is het niet alleen je internet verbinding.


Ik heb alle voorstellen geprobeerd maar niets helpt. Als laatste mogelijkheid heb ik de tablet teruggezet naar fabrieksinstellingen en daarna opnieuw geïnstalleerd, helaas ook zonder succes.

 

Jammer, ik had goede hoop dat je via de browser gebruik kon maken van Ziggo Go. Omdat je op andere apparaten geen problemen ervaart, kunnen we uitsluiten dat het probleem in de Wi-Fi zit. Het zal of de app zijn of iets met je tablet hebben te maken. Afgaande op de opmerking van @obelisk is het niet ondenkbaar dat het toch echt met de app zelf heeft te maken. Heb je dit probleem al eens aangekaart bij Ziggo?


Reageer