Skip to main content

Ik zag net het onderstaande topic van iemand waarbij het huis was overgeslagen tijdens de glasvezel aanleg, en ik wilde daar het topic niet hijacken dus heb even mijn eigen vraag aangemaakt.

 

 

Ik heb een soortgelijk probleem en hoop dat @Ward_ net als in dat andere topic een tip voor mij heeft.

Mijn situatie is als volgt: bij mij steekt er al een jaar een oranje kabel uit de stoep. KPN Netwerk status site geeft aan dat alles klaar is. Ik heb een pre-order bij KPN de provider (modem is binnen sinds December 2021 en zou aangesloten kunnen worden per 22 Februari 2022). Andere woningen in de straat zijn al aangesloten en in sommige gevallen wordt er al gebruik gemaakt van de verbinding.

In het eerdere topic werd gezegd dat een order bij KPN of migratie verzoek het een en ander in gang zou moeten zetten.

In mijn geval is er dus al een lopende pre-order en heb ik geen bestaande ADSL connectie in huis (dus een migratie lijkt niet mogelijk).

Mijn vraag is dus: hoe kan ik zorgen dat het een en ander weer in gang komt? Er wordt namelijk geen contact met me opgenomen over het inplannen van een afspraak voor het graven (het inplannen via de website en brief met code heeft nooit gewerkt).

Als ik KPN (de provider) bel wordt ik doorverwezen naar KPN Netwerk. Als ik KPN Netwerk bel, word ik doorverwezen naar Volker-Wessels. Daar word ik weer doorverwezen naar Walmac Telecom (de uitvoerder denk ik) en daar loop ik vervolgens vast: geen mogelijkheid iets in te plannen en alleen de optie om teruggebeld te worden wat niet lijkt te gebeuren.

Hier heb ik eigenlijk geen echte tip voor. Procesmatig loopt dit goed. De aannemer heeft de kabel bij de woning achtergelaten en niet naar binnen gebracht. Of dat terecht was of niet laten we even in het midden…maar hij was in ieder geval wel bestelbaar.

Jij hebt die order geplaatst bij KPN en die ligt via KPN Netwerk bij Volker Wessels om uit te voeren. Die ligt daar omdat zij als bouwende aannemer nog steeds die orders moeten uitvoeren. Totdat het project in beheer is genomen en dan gaat het naar de aannemer die in opgeleverde gebieden alles doet. 

Waarom Volker Wessels of hun onderaannemer dit niet uitvoeren kan ik vanaf hier niet zien. Ik neem aan gebrek aan capaciteit of mensen, maar dat is een gokje. Enige dat je kan doen is een klacht indienen of een escalatie aanvragen via de klantenservice. En Volker Wessels blijven bellen en je zeker niet laten afschepen met een doorverwijzing naar een onderaannemer. VWT is de hoofdaannemer en zij worden betaald om dit op te lossen en om mensen aan te sluiten.

 


Waarom dien je als klant aannemers te bellen, hoort KPNnetwerk of KPN hier niet een klant te ontzorgen?

Als we zelf moeten bellen, is er een flowchart beschikbaar wie er wanneer gebeld dient te worden in welke fase?


Waarom dien je als klant aannemers te bellen, hoort KPNnetwerk of KPN hier niet een klant te ontzorgen?

Als we zelf moeten bellen, is er een flowchart beschikbaar wie er wanneer gebeld dient te worden in welke fase?

Nee hoor. Je mag ook KPN zelf bellen. Die dan KPN Netwerk bellen, die bellen met VWT etc…

De aannemers hebben ook gewoon een klantenservice ingericht voor de projecten. Sterker nog: als je belt met KPN Netwerk en in het menu kiest voor de planning, dan wordt je direct doorgezet naar de plandesk van die aannemer. VWT in dit geval dus.


Hier heb ik eigenlijk geen echte tip voor. Procesmatig loopt dit goed. De aannemer heeft de kabel bij de woning achtergelaten en niet naar binnen gebracht. Of dat terecht was of niet laten we even in het midden…maar hij was in ieder geval wel bestelbaar.

Jij hebt die order geplaatst bij KPN en die ligt via KPN Netwerk bij Volker Wessels om uit te voeren. Die ligt daar omdat zij als bouwende aannemer nog steeds die orders moeten uitvoeren. Totdat het project in beheer is genomen en dan gaat het naar de aannemer die in opgeleverde gebieden alles doet. 

Waarom Volker Wessels of hun onderaannemer dit niet uitvoeren kan ik vanaf hier niet zien. Ik neem aan gebrek aan capaciteit of mensen, maar dat is een gokje. Enige dat je kan doen is een klacht indienen of een escalatie aanvragen via de klantenservice. En Volker Wessels blijven bellen en je zeker niet laten afschepen met een doorverwijzing naar een onderaannemer. VWT is de hoofdaannemer en zij worden betaald om dit op te lossen en om mensen aan te sluiten.

 

Ondanks geen echte tip, toch bedankt voor je inzicht! Voor zover ik het begrijp hoef ik niet ‘dieper’ te gaan dan Volker-Wessels, de rest moeten zij intern afstemmen met hun uitvoerders?

Voor mij was dat voorheen namelijk niet heel erg duidelijk (net als voor Wopper hierboven): ik wist niet zeker of zelf rondbellen de normale ‘flow’ was of dat ik in een proces zit wat afwijkt van de norm.

Ook via KPN de provider spelen was ik niet zeker van of dat een optie was, vooral omdat er nog geen facturen naar mij zijn gestuurd (dus ik ben nog niet echt officieel klant). Deze reactie had ik vaker gezien op dit forum, vandaar.

Anyway, bedankt voor de reactie!

Edit: En de escalatie aanvragen bij de klantenservice, dat is neem ik aan de klantenservice van KPN Netwerk in dit geval?


Hier heb ik eigenlijk geen echte tip voor. Procesmatig loopt dit goed. De aannemer heeft de kabel bij de woning achtergelaten en niet naar binnen gebracht. Of dat terecht was of niet laten we even in het midden…maar hij was in ieder geval wel bestelbaar.

Jij hebt die order geplaatst bij KPN en die ligt via KPN Netwerk bij Volker Wessels om uit te voeren. Die ligt daar omdat zij als bouwende aannemer nog steeds die orders moeten uitvoeren. Totdat het project in beheer is genomen en dan gaat het naar de aannemer die in opgeleverde gebieden alles doet. 

Waarom Volker Wessels of hun onderaannemer dit niet uitvoeren kan ik vanaf hier niet zien. Ik neem aan gebrek aan capaciteit of mensen, maar dat is een gokje. Enige dat je kan doen is een klacht indienen of een escalatie aanvragen via de klantenservice. En Volker Wessels blijven bellen en je zeker niet laten afschepen met een doorverwijzing naar een onderaannemer. VWT is de hoofdaannemer en zij worden betaald om dit op te lossen en om mensen aan te sluiten.

 

Ondanks geen echte tip, toch bedankt voor je inzicht! Voor zover ik het begrijp hoef ik niet ‘dieper’ te gaan dan Volker-Wessels, de rest moeten zij intern afstemmen met hun uitvoerders?

Voor mij was dat voorheen namelijk niet heel erg duidelijk (net als voor Wopper hierboven): ik wist niet zeker of zelf rondbellen de normale ‘flow’ was of dat ik in een proces zit wat afwijkt van de norm.

Ook via KPN de provider spelen was ik niet zeker van of dat een optie was, vooral omdat er nog geen facturen naar mij zijn gestuurd (dus ik ben nog niet echt officieel klant). Deze reactie had ik vaker gezien op dit forum, vandaar.

Anyway, bedankt voor de reactie!

Edit: En de escalatie aanvragen bij de klantenservice, dat is neem ik aan de klantenservice van KPN Netwerk in dit geval?

Ja op die laatste vraag.

En je bent al wel klant van KPN want je hebt een bestelling gedaan. Maar dan nog kunnen zij niet zo veel. Aanleg ligt immers bij KPN Netwerk.