Skip to main content

Helaas op dag 1 van de overstap naar KPN een dag vol problemen. 

Om 8:30 heeft de monteur de Box12b geïnstalleerd + wifi + booster + tv.

Het leek het te doen. Tv deed het, werklaptop heeft WiFi en mijn telefoon heeft wifi. Na vertrek hebben we niets gedaan behalve extra telefoon aansluiten en een laptop.

Rond die tijd begon wifi weg te vallen. Alle devices zijn wel verbonden, maar geen internetverbinding. Dus de internethulp voor wifi gedaan. Dat had kortdurend effect. Een half uur connectie op m'n laptop, maar niet op de telefoons. 

Intussen internet probleemoplossing gedaan met mijn laptop: "WiFi heeft geen geldige IP-configuratie."

Gebeld met de klantenservice: zij hebben op afstand het etherkastje en modem gereset. Weer een half uur succes op een enkel device, maar geen blijvend resultaat.

Opnieuw gebeld. Harde reset van de modem en hij "heeft van alles doorgemeten". Nu geen resultaat, maar ik moest eten voor kinderen maken.

Later weer gebeld. Alles nagelopen en dan maar inloggen op de modem met laptop en kabel om daar iets te doen. Werkt het wachtwoord niet. 4x ingevoerd, extreem nauwkeurig, ook met QR, en opeens doet ie het wel. Maar direct verliest ie verbinding. Dus weer inloggen. Wachtwoord werkt niet. Andere browser. Harde reset. Wachtwoord doet het niet.

En nu is volgens de klantenservice de enige optie om een monteur langs te laten komen. Op onze kosten.

Je hebt mij niet gauw chagrijnig, maar dit is belachelijk. Kpn moet toch in staat zijn om werkend Wi-Fi te leveren waar we telefoons en laptops op kunnen aansluiten? Ik ga niet op dag 1 al een betaalde monteur invliegen als het internet niet echt heeft gewerkt. 

Hi @NieuwKPNlid en welkom op het forum. Niet de start die je voor ogen had en ook niet de start die je bij ons hoort te krijgen. Zeker dat er een monteur op kosten langs moet komen als er net een monteur langs is geweest en je al enorm veel hebt gedaan om de wifi aan de praat te krijgen. 

Raar ook dat het zo ineens kuren had. Hoe gaat het nu? Heb je nog steeds geen wifi? Je had eerder de laptop bekabeld aangesloten op je modem, zit het met het bekabelde internet wel goed? 

Zo ja, zou je dan eens Extra Wifi in willen stellen en deze op 2,4 Ghz willen zetten? Lukt het dan wel om daarmee te verbinden? Ik ben benieuwd!