Skip to main content

We hebben een ander huis gekocht en daar lijkt de telefoonlijn niet goed/ compleet te zijn?

Hoe moeten we dit regelen, vanaf de hoofdkabel lijkt hij niet goed te zijn.

Hoor graag van jullie??

Kunt u wat meer informatie geven? Hoe bent u er achter gekomen dat de telefoonlijn niet in orde zou zijn?


Hallo @7 wit , kan je hier een foto plaatsen? Dat maakt het makkelijker om dit te beoordelen.


Hierbij de foto's van de kabels


Hallo @7 wit , de blauwe kabel is inderdaad een KPN kabel maar die lijkt nergens (meer) op aangesloten te zijn. Maar wat is die oranje kabel, is dat glasvezel? Waar gaat die naar toe?


Hallo @7 wit , de blauwe kabel is inderdaad een KPN kabel maar die lijkt nergens (meer) op aangesloten te zijn. Maar wat is die oranje kabel, is dat glasvezel? Waar gaat die naar toe?

Ook daarvan graag een foto plaatsen wat aan het eind van die oranje kabel zit @7 wit 


Ja idd dat is glasvezel 

 


Hierbij de foto's van de kabels

Als u kpn aanvraagt kunt u aangeven dat uw ISRA punt defect is en er een monteur nodig is. Wij snijden dit stukje dan af en strippen hem 5 a 10 centimeter en zetten er een mooi nieuw aansluitpunt op. Verder ziet de kabel er namelijk nog erg goed uit. Dus mocht u KPN willen is het enkel zo dat u het niet zelf kan installeren.


@Ik_Hussel  Rekam werkt soms toch ook samen met KPN Netwerk of kan jij op die foto al zien dat deze nooit door KPN gebruikt kan worden?

 

Zo te zien is er ooit ook DVB-C over het 2de glasvezel aderpaar geleverd, gebeurde bij Telfort ook maar dan via een anders uitziende aansluiting (bij mij althans).

 

Als je KPN internet aanvraagt @7 wit krijg je dan geen glasvezel optie?


Als ik op Rekam zoek (Google), dan kom ik terecht bij Delta Fiber Nederland (voormalig Rekam). 

KPN werkt niet samen met Delta Fiber Nederland (bron KPN.com)


@RBxx Ik kwam dit tegen, vandaar mijn vraag:

https://www.kpn.com/internet/glasvezel/lokale-glasvezelaanbieder/rekam.htm


Die had ik gemist @GeSp . Goed gevonden, dus wie weet….


Hallo @7 wit als je via www.kpnnetwerk.nl je postcode/huisnummer ingeeft wat is dan de status van jouw verbinding?

 


Dus kan KPN niet de glasvezel van Rekam gebruiken?


Hallo @7 wit , wat zegt kpnnetwerk, wat ik je eerder vroeg?


Hoi @7 wit en welkom op het forum! Die koperaansluiting lijkt inderdaad niet veel soeps. 😅 Wel benieuwd of glasvezel via ons dan een optie is, 

als je via www.kpnnetwerk.nl je postcode/huisnummer ingeeft wat is dan de status van jouw verbinding?

 

Wat zegt deze pagina? Staat er glasvezel op de planning of niks? 


KPN zegt dat er geen glasvezel is!


wat zegt deze site? over eventuele upgrades oid

 

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/


Koper

Beschikbaar

small_green_check-18b630e3473e7399951aa9d5d30ccc5c03b02284941d39cc4be015d28a07408e.png

Distributiepunt(en)

MDF

Max. Pakket

Premium

Wat

FttH

Beschikbaar

small_red_cross-26fe90cc6dcbd5be856dc28369a363afbdb31f799b26f69a32175e16d12e2cfc.png

Distributiepunt(en)

Max. Pakket

-

Wat

Sneller Internet Buitengebied 4G

Beschikbaar

small_red_cross-26fe90cc6dcbd5be856dc28369a363afbdb31f799b26f69a32175e16d12e2cfc.png

Uitvalredenen

Snelheid >= 2Mbps

Technologie

Internet Snelheid

Koper/DSL

58 Mbit/s

Bonded Koper/DSL

-

Technologie

Internet Snelheid

Fiber

-

Wat

Sneller Internet Buitengebied

Beschikbaar

small_red_cross-26fe90cc6dcbd5be856dc28369a363afbdb31f799b26f69a32175e16d12e2cfc.png

Uitvalredenen

Snelheid >= 30Mbps

 

Dit verder niets


En geen geplande upgrades  de laatste 2 maanden 


Hoi @7 wit 

Dan lijkt het er toch op dat KPN niet samenwerkt met Rekam en dus niet via die glasvezel levert.  Blijft over de 58 Mbit/s via de blauwe KPN kabel (koper).


Check. Dan moet er inderdaad een monteur langskomen om het aansluitpunt te repareren. Je kunt hiervoor met ons bellen via 0800-0402, mocht je direct schakelen het fijnste vinden, maar mocht het via het forum ook goed zijn dan geldt het volgende: Zou je je forumprofiel aan willen vullen met je adresgegevens en het 06-nummer waar je bereikbaar op bent? Je nummer kan onder persoonlijke opmerkingen. Als je hier een seintje geeft wanneer je dit gedaan hebt kan ik aan de slag. 🙂


Ik heb niks meer van je vernomen en je profiel is nog leeg, dus ik hoop dat het inmiddels gelukt is. Zo niet, laat het hier gerust weten!Â