Skip to main content

Op mijn NT-kastje knippert het Ethernet-lampje oranje ipv. groen.

Alles werkt verder naar behoren maar bij meerdere buren in hetzelfde gebouw (van 2012) brandt dit lampje wèl groen.

En afgelopen jaar zou mijn abonnement aangepast zijn met ‘glasvezel upgrade’.

Vraag: wat kan er aan de hand zijn?

Hallo @KeesSigt een oranje lampje betekent een 100Mbit/s verbinding i.p.v. een 1.000Mbit/s verbinding waarbij het lampje groen brandt.

Het kan zijn dat er een netwerkkabel defect is of dat de glasvezelkast niet meer dan 100Mbit/s levert.

Doe bekabeld eens een snelheidstest.

 

 


Als het ethernet-lampje knippert, is er iets aan de hand met de netwerkverbinding vanaf de NT naar je router. Dat kan een deels kapotte kabel zijn, een niet goed aangesloten stekkertje, een probleem in je Experiabox of een combinatie.

Het ethernet-gedeelte is vanaf je NT naar je thuisnetwerk, dus daar zul je de oorzaak moeten zoeken. Controleer de netwerksetekkertjes eens, vervang eventueel de netwerkkabel  als je een andere hebt liggen om uit te sluiten dat het niet aan je netwerkbekabeling ligt. Je kan je Experiabox ook eens herstarten om te kijken of het daar aan ligt.


Goedemorgen @KeesSigt en bedankt voor je bericht :)

Ik zie dat zowel @JanD als @XS4All-Arjan al met goede input komen en ik hoop dat je hier iets aan hebt! Weet je ook wat voor snelheid je abonnement heeft? En zou je eens een bekabelde speedtest uit willen voeren? Ben benieuwd of dat enigszins met elkaar overeenkomt.