Skip to main content

Om de zo veel tijd (compleet random) stopt het internet met werken zowel de ethernet kabels als de wifi werkt dan niet meer, ik blijf met mijn telefoon en andere apparaten die via de wifi zijn verbonden wel verbonden maar ik blijf verbonden zonder internet, dan geeft mijn telefoon aan dat ik de dsl en ethernet kabels moet controleren maar beide heb ik de afgelopen dagen al meerdere keren vervangen en toch blijft dit probleem steeds opnieuw komen, het heeft geen voorkeur op morgen, middag of avond, het is niet te voorspellen en ik heb geen idee wat ik nog kan doen, heeft iemand anders hier last van gehad of weet iemand een oplossing?

Hoi @Lars Keulders ,

Ik vermoed dat je een V10 hebt, klopt dat?

In dit geval lijkt het dat de DSL verbinding wegvalt, en dat het probleem niet in het interne netwerk zit.

Kan je de koperwaardes delen?

 

Mogelijk is de DSL bekabeling in jouw huis niet op orde, waardoor er contactproblemen komen.Kan je een foto maken van het KPN aansluitpunt?


Dit zou als het goed is mijn kpn aansluitpunt moeten zijn.


Dat is inderdaad het aansluitpunt. Die grijze dsl kabel gaat vervolgens naar je modem. Waarschijnlijk een V10 of een KPN Box 12.

Valt de verbinding op je experia box dan ook weg? Brander en minder lampjes of brand er iets rood/oranje wanneer er uitval is?

Is er nog andere apparatuur aanwezig op het netwerk? Een Sonos systeem misschien?


Er is geen Sonos systeem maar er zijn wel modems (om het bereik te vergroten, weet niet zeker of dat de juiste benaming is) aangesloten op het network via een vaste ethernet kabel die uit de experia v10 gaat, ik heb wel gemerkt dat tot nu toe iedere keer als dit probleem zich voordoet dat het lampje naast de dsl kabel gaat knipperen.


L1 lampje? Dan valt de hele verbinding op je modem dus weg, dan is het waarschijnlijk niks op je eigen netwerk in ieder geval.

Kunnen meerdere dingen zijn, in eerste instantie zal het modem vervangen worden om dat uit te sluiten. Treed probleem daarna nog op moet er een monteur komen om de kabels na te meten en de aansluiting in de centrale te controleren. Snelst ben je denk ik via de klantenservice geholpen. 0800-0402 en spreek in storing. Als eerste keer niet lukt dan nog een keer bellen dan krijg je vanzelf wel iemand aan de lijn.


Hi @Lars Keulders! Is het met het advies in dit topic gelukt via 0800-0402 een oplossing te regelen?

Als dit niet zo is, vul dan je profiel in en laat het hier weten. Dan kijk ik voor je of de oorzaak in de verbinding zit.Â