Skip to main content
Beantwoord

Op voorhand afspraak inplannen voor installatie KPN internet

• January 16, 2026
  • 3 reacties
  • 27 keer bekeken

Internet installatie 

Geachte KPN,

20 januari 2026 krijg ik internet. Nu is er glasvezel aangelegd in de straat en een voorbereiding in mijn woning is aanwezig. Er is een coax aansluiting echter heb ik deze nog nooit gebruikt. Bestaat er de mogelijkheid dat er een installateur met mij een afspraak kan maken?

In afwachting op uw reactie verblijf ik. 

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@Gert77jan. Welkom bij KPN en op onze community! Ik begrijp goed dat je dit graag vooraf geregeld wilt hebben. Als je weet dat je binnenkort internet krijgt wil je natuurlijk zeker weten dat alles goed gaat met de installatie. Bij KPN hebben we Installatiegarantie. Dat betekent dat we eerst kijken of je het pakket zelf kunt aansluiten. De MijnKPN-app helpt je stap voor stap. Bij veel klanten lukt dit prima.

Lukt het aansluiten toch niet? Bijvoorbeeld omdat een aansluiting ontbreekt of nog niet goed is voorbereid? Dan kun je contact met ons opnemen. Als telefonische hulp niet genoeg is, plannen we een installatiemonteur voor je in.

Een monteur vooraf laten langskomen is helaas niet mogelijk, maar als het bij het aansluiten niet werkt, lossen we dat samen op.😊

Hopelijk geeft dit wat rust. Als je nog vragen hebt of twijfelt, laat het gerust weten. We denken graag met je mee. Succes met de installatie morgen en laat je even weten of het is gelukt!

3 reacties

• January 16, 2026

Nee. Niet vooraf. Je moet het eerst zelf proberen op 20 januari. Als dat niet lukt kan je bellen voor een gratis monteur. Je kunt niet vooraf een monteur bestellen. 

rvk01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • January 16, 2026

Er is een coax aansluiting echter heb ik deze nog nooit gebruikt.

Waarom heb je het over coax? Glasvezel gebruikt de coax aansluiting helemaal niet.

Je zegt dat de voorbereidingen in de woning aanwezig zijn. Hangt er dus al een glasvezelkastje binnen?

Indien al deze dingen gedaan zijn (glasvezelkastje binnen) dan krijg je van KPN een installatiepakket welke je zelf kunt installeren na de aansluit- en activatiedatum. Heb je dit installatiepakket al?

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 19, 2026

Hoi ​@Gert77jan. Welkom bij KPN en op onze community! Ik begrijp goed dat je dit graag vooraf geregeld wilt hebben. Als je weet dat je binnenkort internet krijgt wil je natuurlijk zeker weten dat alles goed gaat met de installatie. Bij KPN hebben we Installatiegarantie. Dat betekent dat we eerst kijken of je het pakket zelf kunt aansluiten. De MijnKPN-app helpt je stap voor stap. Bij veel klanten lukt dit prima.

Lukt het aansluiten toch niet? Bijvoorbeeld omdat een aansluiting ontbreekt of nog niet goed is voorbereid? Dan kun je contact met ons opnemen. Als telefonische hulp niet genoeg is, plannen we een installatiemonteur voor je in.

Een monteur vooraf laten langskomen is helaas niet mogelijk, maar als het bij het aansluiten niet werkt, lossen we dat samen op.😊

Hopelijk geeft dit wat rust. Als je nog vragen hebt of twijfelt, laat het gerust weten. We denken graag met je mee. Succes met de installatie morgen en laat je even weten of het is gelukt!