Skip to main content

Om 20.51 uur belt een jongeman met groen KPN-jasje zonder identificatie aan de deur. Hij vraagt of de glasvezel goed was aangelegd bij ons, 'want er waren klachten geweest in de straat'.

Ik reageer verbaasd. Bij mij hadden de mannen vriendelijk en snel gewerkt. Al snel komt de aap uit de mouw: jasje wil mij een abonnement verkopen. (Hij noemt dit: 'Kijken wat ik voor u kan betekenen.') 'Heeft u een mobiel van KPN?' 'Met hoeveel personen woont u in huis?' 'En hoeveel tv's gebruikt u?’ 'En die is gewoon op de kabel, neem ik aan?' 'Oké, er komt gewoon een monteur bij u in huis, en die gaat kijken op welke plaats is de wifi het best en waar is hij het slechtst.' Citaten tot hier allemaal van de jongeman (onwillekeurig opgenomen met deurbelcamera), mijn korte antwoorden doen niet ter zake, want hij ratelt gewoon door.

Maar nu protesteer ik: 'Hoezo, "Er komt gewoon een monteur bij u in huis…" Hoort dat bij het aansluitproces of ben jij een bezoekafspraak aan het plannen voor een abonnement?'

Daarop begint hij te hakkelen en te improviseren, Blijkbaar heb ik iets belangrijks ontdekt.

Ik vraag hoe mijn bereikbaarheid per e-mail kan worden gegarandeerd. Dat weet hij niet. Meer gestotter en gestamel.

Oké, maar dan wil ik van hem af. de e-mail is mijn belangrijkste punt, mocht ik ooit een overstap naar KPN overwegen. Jasje heeft geen flauw idee, hangt een vreemd verhaal op: 'Maar de KPN kan er dus wel voor zorgen dat iedereen in uw adresboek...' O ja? Kan de KPN beschikken over mijn adresboek?!

Ook ik stop nu met luisteren, want jasje brengt geen informatie, hij wil een adresje scoren. Maar dat lukt niet op deze manier. Zijn poging om mijn vertrouwen te winnen door over klachten in de straat te beginnen, heeft mij eigenlijk alleen maar tegen hem in het harnas gejaagd.

Deze knaap heeft zichzelf geen dienst bewezen, ik had niets aan dit bezoek en KPN ook niet. Waarom stuurt KPN dit soort jasjes op potentiële klanten af?

De dag, het tijdstip, de mood, wie zal het zeggen.
Maar weird wat want wij komen niet bij klanten die al een abonnement hebben afgesloten bij ons.
U krijgt vanzelf na bestelling de keuze om een doe het zelf te doen of een monteur in te plannen.


Welkom op het forum @Erik Schötker! Dit klinkt niet goed. Ik wil dit graag naar de juiste mensen terugkoppelen. 

Ik wil je vragen je profiel in te vullen en hier te laten weten wanneer je dat gedaan hebt. Daarbij heb ik alleen je adres nodig en het tijdstip waarop de “verkoper” aan de deur is geweest.

We willen je graag als klant. Maar daarbij moet het aanbod en het product genoeg zijn. Dit klinkt niet als een goede manier om mensen kennis te laten maken met KPN. Dus willen we hier graag van leren. 

Ik hoor graag van je. 🙂

 


Done!


@Erik Schötker ik zie de gegevens nog niet in je profiel. Waar heb je ze neergezet? Als het via daar niet lukt mag je ze mij ook eenmalig als privébericht sturen.


Zou je nu moeten kunnen zien.


@Erik Schötker ik heb de gegevens nu inderdaad. 🙂 Ik heb het voor je doorgezet naar de juiste persoon. 

Die gaat contact opnemen met de betreffende verkoper om herhaling te voorkomen. 

Super bedankt voor het melden!