Skip to main content
Vraag

Opgedrongen overstap naar glasvezel?

• March 13, 2021
  • 52 reacties
  • 2436 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

52 reacties

• Auteur
  • Topper
  • March 18, 2021

Is toch nog een heel mooi informatief TOPIC geworden voor iemand die eigenlijk geen glasvezel wil :joy:

Ha, ha, ja de topics op social media zijn vaak vergelijkbaar met de gesprekken op verjaardagspartijen (vóór Corona). Men kletst door elkaar heen en springt van de hak op de tak. Voor mij echter geen punt hoor. Overal steek je wel iets van op.

• Auteur
  • Topper
  • October 10, 2021

Op 8 september 2021 is mijn glasvezelaansluiting door een KPN-monteur geactiveerd. Dit ging vlot en probleemloos. Als bonus werd de KPN Box 12 geplaatst (ter vervanging van de Experia V8). Eerder heb ik aangegeven dat ik tevreden was met het kopernetwerk en nog niet de behoefte voelde om over te stappen. Het opdringerige optreden van KPN destijds versterkte dat gevoel. Nú moet ik zeggen dat de overstap toch de moeite waard is geweest. Het internetverkeer loopt gevoelsmatig vlotter, wat ook duidelijk uit de meetresultaten blijkt. De downloadsnelheid is met ca. 70 Mbps ongeveer verdubbeld. De uploadsnelheid ligt ook in deze orde van grootte en overtreft die van het kopernetwerk bij verre. WiFi 6 dat door mijn laptop en beide smartphones wordt ondersteund, is qua snelheid een grote sprong vooruit. Kortom, eigenlijk druk gemaakt om niets en uiteindelijk zeer tevreden.