Skip to main content

in Drunen gemeente Heusden.

Mocht u gebeld zijn door dit nummer 085-0814810 en ze zeggen dat ze een afspraak willen maken van 10 minuten om het signaal te checken bij u binnen I.v.m. Glasvezel niet binnen laten!! Ze willen het witte kastje controleren. Ook stellen ze zich telefonisch voor als KPN.

Zojuist geverifieerd bij KPN en/of KPN netwerk en het blijkt niet KPN TE ZIJN! Dus pas op ze proberen binnen te komen. Mij over kwam dit vanochtend!!!

Oplichting en oppassen!

Zou ook de (wijk)politie inseinen.  Zodat ze een check kunnen doen als ze daadwerkelijk in de wijk actief zijn. Maar weinig mensen lezen het forum.


Een reactie achterlaten op WieHeeftGebeld.nl kan ook handig zijn. Voor mij persoonlijk altijd de eerste site die ik check bij onbekende bellers.


Het is ook een niet bestaand nummer want het eerste nummer achter het "netnummer" (085) kan naar mijn weten geen nul (0) zijn.


@Ward_  Ik zie meerdere topics over dit onderwerp de afgelopen tijd.  Is er bij jullie iets bekend hierover?

Worden dit soort checks op dit moment ook legitiem gedaan? 


@Robertus Oomens Dank voor het signaal. Ik ga dit verder onderzoeken omdat ik er verschillende topics over heb gezien.

Weet je zeker dat het het nummer was dat je in je bericht hebt gepost?


@Erwin_ Ik heb de vraag meteen doorgezet naar Fiber Control. Dat is het bedrijf dat direct door KPN Netwerk wordt ingehuurd om steekproeven te doen bij aangesloten bewoners op de kwaliteit van de aansluiting.

Ik ken zelf het bewuste nummer niet dus ik heb hen gevraagd of zij dat nummer gebruiken.

 

Ik moet wel zeggen dat het zeker zou kunnen. Drunen is een project van KPN Netwerk dat nog volop in de aanleg is en tijdens die aanleg worden er al steekproeven gehouden.

Die steekproeven worden ook doorgegeven aan de klantenservice van KPN Netwerk dus dat mag ook voor hen geen verrassing zijn. Desondanks zijn we allemaal mensen en kan er net ene medewerker zijn geweest die dit niet weet of nieuw is.

Dat de klantenservice van KPN zelf (0800-0402) dit niet weet lijkt me logisch. Zij zijn provider en hebben hier niets mee van doen.

 

Als ik antwoord heb, meld ik me hier weer.


@Erwin_ en @Robertus Oomens 

Dit was geen neptelefoontje maar een legitiem bedrijf. Dit nummer wordt gebruikt door Fiber Control (zie mijn verhaal hierboven).

Omdat KPN Netwerk alle aansluitingen laat uitvoeren door een aannemer, en omdat wij zelf niet voldoende mensen hebben om de kwaliteit bij bewoners thuis te controleren, huren wij daarvoor een onafhankelijk extern bedrijf in.

Nadat een (deel van) wijk is afgerond en aangesloten krijgen zij via de projectmanager van KPN Netwerk de opdracht om ongeveer 2% van de gemaakte aansluitingen te controleren. Zij benaderen hiervoor willekeurig bewoners van adressen met de aansluiting in huis om een afspraak te maken. Tijdens deze afspraak controleren ze de plek van de aansluiting en de aansluiting zelf op kwaliteitseisen, en ze doen een glasvezelmeting om te zien of het signaal voldoende sterk is.

Eventuele dringende problemen worden direct aan de aannemer doorgegeven zodat die ze snel kan oplossen. Minder dringende problemen komen in een mooi fotorapport terecht bij de projectmanager die dat kan bespreken met de aannemer. Vooral om verbeteringen te zoeken in de kwaliteit.

 

De klantenservice van KPN Netwerk ontvangt altijd enkele dagen vooraf een bericht dat Fiber Control gaat bellen of mailen met bewoners. Wellicht was dit 085 nummer niet bekend bij de medewerker die Robertus heeft gesproken.

 

Ik zou het op prijs stellen als het eerste bericht in dit topic kan worden aangepast met de opmerking dat het dus geen oplichting is.