Skip to main content

Goedemiddag,

 

Ik heb een vraag. Ik heb mijn abonnement voor internet/tv/ bellen bij kpn opgezegd ivm operstap naar een andere provider. Dat is gedaan op 24 augustus. Ik krijg op 23 sept een mail : We beëindigen Alles-in-1 Standaard per 23 september 2021.

Kpn veilig werkt niet meer, spotify (via kpn) werkt niet meer dus ik zou zeggen diensten beëindigd. Nu krijg ik vandaag een factuur in de bus: of ik nog even mijn abonnement wil betalen. Periode 24 sept t/m 23 okt.  Medewerker vertelde mij dat ze een maand opzegtermijn hanteren. Maar mijn inziens is die maand allang verstreken nl tot 23 sept ik heb immers 24 aug opgezegd. In ben niet van plan die factuur van de periode 24 sept t/m 23 okt te betalen. Volgens mij sta ik toch volledig in mijn recht? Of heb ik het nu echt verkeerd? 

 

Ik hoor het graag. 

Je krijgt na opzegging toch meteen een mail met de bevestiging? Wat staat daar in? O , en de facturatie schiet standaard een maand door. Dat doet elke provider. Al zeg je een jaar van te voren op.


Hoi @novaro 
Dit is standaard om kosten van b.v. gehuurde films of telefoonkosten die nog niet zijn berekend te verrekenen. Als je deze factuur betaald krijg je de volgende maand een creditnota en wordt het (overige) geld  teruggestort  


Hallo @novaro abonnementskosten worden altijd vooraf berekend, variabele kosten altijd achteraf. Bij een opzegging tussen 2 factuurtermijnen in volgt er altijd een slotfactuur, waarbij je het teveel betaalde terug krijgt of het te weinig betaalde bij moet betalen.
Ik zou de nu ontvangen factuur gewoon laten incasseren om ingewikkelde correcties en aanmaningen te voorkomen.

 


Allemaal bedankt voor de reacties. Ik zal de factuur betalen en afwachten op de eindafrekening.