Skip to main content

Hallo, 

Op 1 juli is mijn internet gestopt (dit is omgezet en dit is allemaal goed gegaan) maar geen juiste credit ontvangen.

wel 5,63   maar geen 43,60 over een onterechte factuur.

 

Periode 06 jul t/m 05 aug Internet
Gratis producten
KPN Veilig - Apparaatbeveiliging (2 apparaten)
Totaal incl. btw
43,60

 

(Uitleg gekregen via telefoon, toch gaat de credit niet goed.)

De administratieve zaken en de communicatie  of uitleg in email ontbreekt over deze facturen. Een factuur ontvangen nadat je abonnement is stopgezet is vreemd  en ik heb nog geen juiste credit factuur ontvangen.

 

dit is echt frusterend dat zoiets iets simpels fout gaat bij KPN! 

 

 

ps al eind mei was dit allemaal al geregeld 

From: Klantenservice van KPN <noreply@kpn.com>
Subject: Verzoek tot overname diensten
Date: 25 May 2020 at 7:07:50 PM CEST
To: ***
Reply-To: noreply@kpn.com


We hebben van T-Mobile-Thuis het verzoek ontvangen om uw abonnement bij ons op te zeggen. Dit doen we waarschijnlijk op 1 juli 2020.

Zou dit opgelost kunnen worden?


Hoi @Marcus030 . Vervelend dat dit niet goed gaat.

Hier lijkt iets misgegaan. Mijn voorstel is om de factuur van “ Periode 06 jul t/m 05 aug “ → 43,60  te crediteren. 

Lijkt jou dat een goede oplossing?


hallo Erwin,

Fijn Bedankt dat je hebt  gezien dat het is fout gegaan!  en dat je wil oplossen, Super!

Er kunnen altijd dingen fout gaan uiteraard. Maar ik vind wel dat KPN hier wel beter mee kan omgaan. Ik heb wel 2 keer hierover gebeld en nu via forum. Het is met name frustratie en al die tijd die hier mee bezig bent door het uit te zoeken. Excuses en uitleg zou wel fijn zijn van KPN

uiteraard wil ik dat deze factuur gecrediteerd wordt

 

Erwin,  normaals dank!

 

mvg

Marcus


Inderdaad spijtig dat het allemaal zo moeizaam gaat.

Ik heb het bedrag zojuist ingeboekt en zal verrekend worden op de datum waarop normaliter de factuur kwam. Mocht je tegen die tijd geen bedrag gestort krijgen, laat het mij weten!


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust. 


(uiteraard) heb ik nog niets ontvangen. Het zal wel eens eens keer goed gaan bij KPN? 

Zo onbegrijpelijk. Ik zou op zijn minst en excuus willen van KPN. Het is contante ergernis dat je zelf maar er achteraan moet gaan en dit in de gaten moet houden. Het gaat maar om paar tientjes maar inmiddels heb ik al zoveel tijd aan besteed dat ik beter niks had kunnen doen. 


Dit had al geregeld moeten zijn inderdaad, excuses. Ik zie verder dat je het nog niet ontvangen hebt. Verrekening is wel ingevoerd de 2e. Ik denk dat dit te kort was voor de factuur van september. Dit omdat je normaal altijd de 6e de factuur krijgt. Ik verwacht dat je komende week dus de factuur krijgt. 


ik heb nog niets ontvangen. 


@Marcus030 . Ik kan niet anders zeggen dan dat  ik dit zeer pijnlijk vind. Wat er precies is misgegaan weet ik niet.

Mijn order staat netjes in het systeem maar lijkt niet doorgevoerd. Helaas kan ik nu niks anders doen, dan een nieuwe poging. Dat betekent dat we weer een tijdje moeten wachten voordat het verrekend is.

Ik beloof je dat je, hoe dan ook, het bedrag terugkrijgt. Als het deze keer niet lukt, ga ik het escaleren. 


ik ga vanuit dat jij het in de gaten houd?


Ik heb het zojuist geëscaleerd en een collega van de financiële afdeling gevraagd mee te denken. Ik kom er z.s.m. op terug.

 


 Hoe precies weet ik niet, maar er lijkt nogmaals geld geprobeerd van mijn rekening te boeken ipv dat ik geld ontvang.

bank:

Een Europese Incasso van KPN B.V. met een machtigingkenmerk M10016688330 is tegengehouden.


 

Heb een creditfactuur en onderstaande factuur ontvangen afgelopen week: 

KPN  
 

Geachte heer m.h.t. van den hil,

In de bijlage ontvangt u de factuur van KPN. 
Deze maand is het totaalbedrag van uw factuur € 43,60.  

Dit totaalbedrag is als volgt opgebouwd:

Abonnementskosten 0,00
Verbruikskosten 0,00
Eenmalige kosten 43,60

 

Uw factuur in MijnKPN 

U kunt uw factuur 12 maanden terugzien in MijnKPN. Dit is uw persoonlijke en beveiligde KPN-omgeving. Ga hiervoor naar kpn.com/factuur

 

Hebt u nog vragen?

 


@Allart alles goed? 🙂 kan jij iets voor mij doen. ik vind zo raar dat ik 43 euro moest betalen, nadat ik heb opgezegd. Destijds heb ik gebeld en schoorvoetend maar betaald omdat klantenservice dat zei dat zo moest. Ik snapte het al niet en heb wel gelijk. Maar vervolgens krijg ik het niet eens terug. dat je zo behandeld wordt. Ik snap het echt niet ☹️ . Mensen van forum doen wel hun best. Maar zoveel tijd voor paar tientjes… dit verwacht je toch niet van KPN? 


Het volgende lijkt gebeurt:

Ik zie nu een gepubliceerde factuur van 6 december 2020 waarop jij het bedrag teruggestort krijgt. Kun jij dit bevestigen?

Echter is er 2 dagen daarvoor ook een factuur verschenen waarbij staat: Herstel dubbele invoer en waar het bedrag weer geincasseerd werd :-(

Waar deze vandaan komt snap ik ook niet maar het lijkt er nu dus op dat beide tegen elkaar zijn weggestreept zijn (aangezien jij die voorlaatste nota betaald had, toch?) en we dus weer bij het begin punt zijn.

Kun jij dit voor mij verifiëren via jouw elektronisch bankieren?


Ja volgens mij klopt dat, in ieder geval de facturen. En ik zie bij de bank een 0,0 boeking.


Ik heb de puzzelstukjes nog even bekeken. Blijkbaar had ik bij  mijn tweede poging een collega van billing gevraagd om de creditering in het systeem te zetten. Blijkbaar is daar een fout gemaakt en heeft de collega een tegenboeking gedaan. Ik heb hem gevraagd om dit te herstellen. Kun je mij woensdag hier even een seintje geven? Dan ga ik kijken of hij een nieuwe order in heeft gevoerd.

Nogmaals excuses voor deze chaos.