Skip to main content

Vandaag heb ik een Experia box v10 met de ophangbeugel ontvangen. Ik heb de beugel aan de muur geschroefd. Maar nu blijkt dat de beugel niet aan de Experia box klemt. De box hangt als het ware losjes op de beugel. Het is me al gebeurt dat de box zo maar van de beugel afglijdt. Wat moet ik doen om box en beugel stevig aan elkaar te bevestigen. Of is er nog een beter soort beugel. 

Heb je hem aan de zijkant van de v10 hangen? Komt wel vaker voor dat hij dan niet vast genoeg klikt.

Je zou kunnen proberen die lipjes op de beugel iets naar buiten te buigen. Soms kan het ook dat je de schroefjes te diep hebt aangedraaid waardoor de hele beugel meebuigt.

Vaak lost een andere beugel uit de auto pakken het ook wel op, maar daar heb jij niks aan.

 

 


Hallo @oeverman , aan de hand van de afstand maak je eerst een paar schroeven in de muur/hout.

Dan klem je de beugel vast op het modem en daarna hang je het modem inclusief beugel aan de voorgemonteerde schroeven.

Wat jij probeert is eerst de beugel ophangen aan de schroeven en daarna de modem proberen vast te klemmen aan de beugel, zo werkt dat helaas niet (goed)

CC: @DennisA78 


De box hangt als het ware losjes op de beugel. 

Dat is dus bij de KPN Box 12 ook zo. En bij de v10 is het misschien nog de bedoeling dat die vast klikt, maar de 12 hangt die dus echt los. Daar klikt echt niets vast, er zit geen klik mechanisme op ofzo.


De box hangt als het ware losjes op de beugel. 

Dat is dus bij de KPN Box 12 ook zo. En bij de v10 is het misschien nog de bedoeling dat die vast klikt, maar de 12 hangt die dus echt los. Daar klikt echt niets vast, er zit geen klik mechanisme op ofzo.

Hallo @Nick83 en @oeverman , de beugel moet zowel staand als hangend echt vastklikken en bij hangend daarna ophangen aan de schroeven.


De box hangt als het ware losjes op de beugel. 

Dat is dus bij de KPN Box 12 ook zo. En bij de v10 is het misschien nog de bedoeling dat die vast klikt, maar de 12 hangt die dus echt los. Daar klikt echt niets vast, er zit geen klik mechanisme op ofzo.

 

Dat zijn 2 totaal verschillende beugels. Als je v10 met de platte kant op de beugel drukt krijg je hem zowat niet meer los zonder hem (lijkt het) kapot te trekken. 

 

Bij de box12 hangen je hem letter aan de beugel.

 

De v10 met de zijkant aan de beugel moet ook lukken, maar verschild per beugel lijkt het. Bij de 1 klikt hij duidelijk en zit hij vast. Bij de ander klikt er niks en komt hij zo weer los.

Je kan hem ook eens proberen om te draaien die beugel @oeverman ,wellicht dat hij dan wel klikt.

En anders los in de v10 drukken en voelen of hij blijft zitten.


Als je de beugel aan de zijkant monteert is dat voor de staande oplossing. Als je de beugel aan de achterkant monteert is dat voor de hangende oplossing.

De beugel is, nadat deze vastgeklikt, is ook weer eenvoudig los te maken. Even opletten wat er gebeurt met vastklikken en voor losmaken op die plekken indrukken en dan klikt de beugel zo weer los.

 


Dat zijn 2 totaal verschillende beugels.

Na dat snap ik. Maar het resultaat is hetzelfde: een box die los hangt.


Dat zijn 2 totaal verschillende beugels.

Na dat snap ik. Maar het resultaat is hetzelfde: een box die los hangt.

Als je de beugel van de V10 goed bevestigt, dan hangt de V10 niet los, of je moet bedoelen dat hij los aan de bevestigingsschroeven hangt, maar de beugel zelf zit ‘muurvast’ aan het modem.


Om de beide beugeltjes aan de muurplaat een beetje naar buiten te buigen heb ik achter de tussenstrook een stukje karton geplaatst. Dat helpt een beetje. Maar het lijkt er op dat de beugel die in mijn pakket zat niet goed is. De haakjes aan de beugeltjes lijken versleten. Zou Dennis mij een andere beugel kunnen (laten) sturen. Hij heeft er toch een paar in de auto liggen? Als laatste oplossing denk ik er aan om een plankje voor de Experia box te monteren zodat hij niet van de beugels afvalt.


Om de beide beugeltjes aan de muurplaat een beetje naar buiten te buigen heb ik achter de tussenstrook een stukje karton geplaatst. Dat helpt een beetje. Maar het lijkt er op dat de beugel die in mijn pakket zat niet goed is. De haakjes aan de beugeltjes lijken versleten. Zou Dennis mij een andere beugel kunnen (laten) sturen. Hij heeft er toch een paar in de auto liggen? Als laatste oplossing denk ik er aan om een plankje voor de Experia box te monteren zodat hij niet van de beugels afvalt.

 

Past hij niet op de achterkant van de v10 dan? Of beter gezegd, past hij dan in je meterkast. Dan zittie als een huis. Sommige meterkasten hebben echter de ruimte niet 


De beugel zit muurvast op de muur. Maar de box zit niet muurvast op de beugel. Zoals ik eerder schreef wiebelt hij een beetje en dreigt van de beugel af te vallen. Alsof de haakjes die op de beugel zitten niet goed grijpen in de uitsparing achter op de box. Ik heb de box hangend geplaatst, dus plat tegen de muur. 


De beugel zit muurvast op de muur. Maar de box zit niet muurvast op de beugel. Zoals ik eerder schreef wiebelt hij een beetje en dreigt van de beugel af te vallen. Alsof de haakjes die op de beugel zitten niet goed grijpen in de uitsparing achter op de box. Ik heb de box hangend geplaatst, dus plat tegen de muur. 

 

Oh, dat was mijn eerste vraag, aan welke kant je de beugel hebt. Zoals je hem nu hebt, achterkant, klikt eigenlijk altijd wel. 

Als je alles van de muur hebt, en de beugel in het modem drukt, klikt hij dan wel? 


Een kant klikt redelijk, de andere kant niet. Het lijkt erop dat de klemmen aan de muurbeugel een beetje naar binnen staan gericht en niet recht op de basisplaat.


Hallo @oeverman ,wat ik al eerder schreef, je klemt eerst de beugel achterop de modem en hangt daarna de modem op aan de schroeven in de muur, zo heb ik het ook gedaan. Zoals jij het wilt, eerst de beugel op de muur monteren en daarna de modem erop klemmen gaat zeer moeilijk lukken.

 


Hi @oeverman, ik zie dat er al veel hulp toegesneld is om je te helpen met de beugel van je modem, mooi om te zien. Ben je intussen verder gekomen met de tips die je hier gekregen hebt? Zo niet, laat je ons dan weten op welke manier je jouw modem hebt hangen? Als je eventueel ook een foto bijvoegt, kunnen we je nog beter helpen. We horen het natuurlijk ook graag als je er intussen uit gekomen bent!


Na bestudering van alle reacties kwam ik tot de conclusie dat de muurplaat niet goed is. Eén klem stond in de juiste positie, de andere klem was verbogen en kon niet in het gat van de Experia box worden vastgeklemd. Ik heb toe de klantenservice gebeld en om een nieuwe muurplaat gevraagd. Die kwam vandaag. Die nieuwe muurplat heb ik vanmiddag vastgeschroefd. En nu zit de Experia box "muurvast". Allemaal bedankt voor de hulp. Misschien wil Alexandra namens mij de klantenservice bedanken. 


@oeverman Goed om te horen en fijn dat je 't laat weten! Ik zal je bedankje doorspelen 🙂 Je weet ons hier te vinden als we je ergens mee kunnen helpen.